2008-06-04, 09:45
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Interessant. Källa tack?
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_under_Muslim_rule#Middle_Ages

Citat:
Tjeckien ligger inte på Balkan. Källa tack?
Nej men det ligger i Europa,
http://en.wikipedia.org/wiki/Synagogue#World.27s_largest_synagogues

Citat:
Det vet jag inget om, vilken del av Koranen tar upp dessa vetenskapliga kunskaper. Kan du citera så jag kan kolla upp?
http://www.youtube.com/watch?v=y8A9DEeglXI sen kan du söka lite själv på Maurice Bucaille och inte RadioIslam sidor då, ja den innehåller kunskaper som grekerna skapade några år hundraden innan.

Citat:
Ger inte svaret på min fråga någonstans. Kan du visa källor på att judar flyr Europa idag på grund av muslimerna som flyttar hit?
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=475028&contrassID=1&subContrass ID=8&sbSubContrassID=0&listSrc=Y Problemet är att i Frankrike består muslimerna av för stor del av befolkningen, detta ska undvikas i Sverige och förhoppningsvis åtgärdas i Frankrike om man inte önskar leva under samma förhållanden som finns i arabvärlden.

http://www.tau.ac.il/Anti-Semitism/statistics/2006/6.jpg

Citat:
Du är väl ingen nazist heller hoppas jag för du verkar använda dig av deras metoder.
PÅ vilket sätt använder jag mig av nazistiska metoder?
Citera
2008-06-04, 21:50
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Du har fortfarande inte svarat pa nagon av fragorna i mitt originalinlägg, men det hade jag inte förväntat mig av dig heller. Men da du anser det är fel att ta nagon annans land sa utgar jag ifran att du tycker att den egyptiska resp. jordanska ockupation av Gaza och Västbanken fran 48 - 67 var lika felaktig som den israeliska ockupationen (till skillnad mot Egypten ju Israel i alla fall lämnat tillbaka Gaza till "palestinierna"). Eller är du kanske sa inkonsekvent att du tycker den judiska ockupationen är värre? Kan du ge ett enkelt svar pa den fragan?
Jo det har jag.

Självklart är den zionistiska ockupationen av Palestina "värre" av de skäl jag påtalat tidigare. Inget annat geografiskt område har så vitt jag vet stulits på samma sätt.
Kan du förklara (på ett enkelt sätt ) för mig och läsarna varför du anser att Palestina har mindre existensberättigande än det judiska nationalhemmet?
Citera
2008-06-04, 22:03
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
Det bodde runt nio miljoner judar i Europa innan andra världskriget av dessa mördades ca. 6 millioner under förintelsen, vilket gör att av populationen innan andra världskriget fanns tre miljoner kvar, problemet är flera flydde till USA och Israel under och troligen också efter kriget pga. bättre möjligheter tillsammans mer förintelsen i Europa.

Vilket knappast var något som ökade judarnas önskan att stanna i Europa. Du missar fullständigt att nämna att den danska regeringen räddade de danska judarna från förintelsen genom att låta dessa fly till Sverige detta tyder knappast på något av det du hävdar, sen så var kunskapen om förintelsen under andra världskriget knappast välkänd, de saker som du hävdar skedde i Europa slutade runt 1700- eller 1800 talet för att ske specifikt under nazismen senare.

Stora skillnaden är att Europa har under de senaste 300 åren blivit mer toleranta, jämför man detta mer arab länderna har detta knappast skett samtidigt som länderna verkar har gått i motsatt riktning och blivit mindre toleranta, därav är din jämförelse mellan Europa och Arab länderna knappast realistisk. Anledningen till att judar flyr från Europa i dessa tider är pga. muslimer (pesten av denna värld) som kommer till Europa för att deras "bröder" inte önskar att ta hand om dem tillsammans med muslimernas medeltida mentalitet. En sista sak ang. detta är att den slutgiltiga lösningen inte skapades förren tre år in i andra världskriget den 26 februari, 1942
Inga belägg för 6 miljoner martyer finns!

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=147

Europa har blivit mer "tolerant" på grund zionistiska påtryckningar men själva tar de väl knappast emot flyktingar från de områden de tvingat USA att "befria"?
Senast redigerad av BlizzardKing 2008-06-04 kl. 22:15.
Citera
2008-06-04, 22:18
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_under_Muslim_rule#Middle_Ages

Står väldigt mycket där. T.ex.
Citat:
In 1656, all Jews were expelled from Isfahan because of the common belief of their impurity and forced to convert to Islam. However, as it became known that the converts continued to practice Judaism in secret and because the treasury suffered from the loss of jizya collected from the Jews, in 1661 they were allowed to revert to Judaism, but were still required to wear a distinctive patch upon their clothings.

Eller varför inte...

Citat:
In the Iberian Peninsula, under Muslim rule, Jews were able to make great advances in mathematics, astronomy, philosophy, chemistry and philology.[9] This era is sometimes referred to as the Golden age of Jewish culture in the Iberian Peninsula.[10]

Du får gärna vara lite specifik.

Citat:
Nej men det ligger i Europa,
http://en.wikipedia.org/wiki/Synagogue#World.27s_largest_synagogues

Ja, men jag nämnde Balkan från början eller hur? Inte Europa? Gör om...

Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=y8A9DEeglXI sen kan du söka lite själv på Maurice Bucaille och inte RadioIslam sidor då, ja den innehåller kunskaper som grekerna skapade några år hundraden innan.

Tänker verkligen inte ta någon skojares hemproducerade youtube video som orsak. Du kanske lär dig om religioner från youtube, jag föredrar faktaböcker.
Citat:
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=475028&contrassID=1&subContrass ID=8&sbSubContrassID=0&listSrc=Y Problemet är att i Frankrike består muslimerna av för stor del av befolkningen, detta ska undvikas i Sverige och förhoppningsvis åtgärdas i Frankrike om man inte önskar leva under samma förhållanden som finns i arabvärlden.

http://www.tau.ac.il/Anti-Semitism/statistics/2006/6.jpg

Saknar du förmågan till källkritik? En judisk tidning "antar" att det är muslimer trots att franska myndigheter säger att det är "hooliganism". Och du tror självklart på ... *trumvirvel* ... den judiska tidningen som ogillar muslimer! Grattis!

Föressten, vad ska den där tabellen visa? Du får gärna skriva dina argument och sedan posta en länk som backa upp det istället för att låta mig sitta här och leta fram vad det är du vill ha sagt.
Citera
2008-06-04, 22:29
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Dina källor verkar inte riktigt ha koll. De första förintelselägren upprättades inte förrän 1941, alltsa tva ar efter krigsutbrottet. Fantastiskt att engelsmännen visste detta redan före 1939.
Det första "förintelselägret" var Dachau, 1933 (om jag minns rätt). Men inte det heller visade sig vid närmare undersökningar ha varit ett "förintelseläger".
Citera
2008-06-04, 22:35
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Står väldigt mycket där. T.ex.
Det motbevisar din föreställning, att de fick bära speciella kännetecken på deras klädnader var vanligt under Nazismen också.....

Citat:
Eller varför inte...
Om du nu mot förmodan har möjligt att dra till till minnes om vad jag tidigare har skrivit bör du kanske finna att jag redan har nämnt detta och att det var under en kortare tidperiod.

Citat:
Du får gärna vara lite specifik.

Ja, men jag nämnde Balkan från början eller hur? Inte Europa? Gör om...
Om du har kunskap om det engelska språket och geografi bör du kunna finna den information jag syftade på ang. Serbien.

Citat:
Tänker verkligen inte ta någon skojares hemproducerade youtube video som orsak. Du kanske lär dig om religioner från youtube, jag föredrar faktaböcker.
Du har fullständig möjlighet att själv finna information om Maurice Bucaille och Islam och "vetenskap"

Citat:
Saknar du förmågan till källkritik? En judisk tidning "antar" att det är muslimer trots att franska myndigheter säger att det är "hooliganism". Och du tror självklart på ... *trumvirvel* ... den judiska tidningen som ogillar muslimer! Grattis!
Om du i din trångsynthet hade möjlighet att vidga dina vyer skulle du har funnit att Al Jazeera English vid flertal tillfällen har använd Haaretz, om en internationell nyhets kanal placerade i Doha, Qutar kan använda den bör du också kunna det.

Citat:
Föressten, vad ska den där tabellen visa? Du får gärna skriva dina argument och sedan posta en länk som backa upp det istället för att låta mig sitta här och leta fram vad det är du vill ha sagt.
Statistiken som jag länkade till var specifikt ang. antal grova antisemitiska attacker mot judar i Europa under 2006, vill du ha det mer specifikt?!
Citera
2008-06-04, 22:43
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Inga belägg för 6 miljoner martyer finns!

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=147
Att du orkar enligt din metodik så fanns det knappast några Sovjetiska eller Tyska förluster på östfronten under 2: VK eller att kronprinsen blev skjuten på balkan. Stockholms blodbad skedde inte, inte Istiden heller.

Var hittade du uttrycket martyrer, det är knappast en vanlig benämnig på offren under förintelsen.
Citat:
Europa har blivit mer "tolerant" på grund zionistiska påtryckningar men själva tar de väl knappast emot flyktingar från de områden de tvingat USA att "befria"?
Är det därför toleransen redan började under Napoleon Bonapart eller att Sverige tog imot de danska judarna?
Citera
2008-06-04, 22:58
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Det första "förintelselägret" var Dachau, 1933 (om jag minns rätt). Men inte det heller visade sig vid närmare undersökningar ha varit ett "förintelseläger".

Dachau hade relativt de andra koncentrations läger ett lågt dödsantal runt 350000 under 12år ett dödsantal som troligen ökade exponentiellt vilket gjorde att mängden dödsoffer före 2:VK utbrott var relativt låg. Innan fortsätter med dina förintelseförnekelse så definierades inte Dachau som ett förintelseläger som Auschwitz-Birkenau utan som ett konentrationsläger.
Citera
2008-06-05, 18:28
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Dra åt helvete med din OT och håll dig till diskutionsunderlaget.
Om du vill snacka 'avlusningsläger' så håll ditt fula tryne till Revisionism. Idiot.
Citera
2008-06-05, 21:29
Medlem
Suhartovics avatar
Orkar inte läsa dyngan, utgår från första inlägget.

Jag har valt att se bortom parterna i den nuvarande konflikten, utan kastat ett öga på aktörer och institutioner. Om de nuvarande aktörerna och institutionerna är dåliga, vilket det uppenbart är, bör de avskaffas. Och den Palestinska Myndigheten är en genomkorrupt och i praktiken odemokratisk institution. Och min direkta slutsats är; Israel är Palestina och Palestina är Israel!

En palestinsk stat, bestående av Gaza och Västbanken, vore inget annat än ett på etnisk separation grundat bantustan i likhet med Republiken Srpska. Och en långt viktigare fråga än patetiska småfurstendömen är rätten för de palestinska arvflyktingarna att återvända till sitt hemland. Om de bara fick israeliska pass och en nybyggd lägenhet i Israel vore hela konflikten över. Men icke, då man hellre använder sig av idiotiska normer som påbjuder kukmäteri, än den egna skallen.
Citera
2008-06-05, 21:38
Medlem
Suhartovics avatar
Citat:
Precis. Det vore en enkel lösning pa problemet. Det är fullständigt absurt att insistera pa att dessa "flykingar" skall fa atervända till Israel. Visst skulle man kunna diskutera ekonomisk kompensation till dem som har fördrivits, men det skall naturligtvis inte vara en enkelriktad gata utan da skall de 800.000 judar som fördrivits fran andra arabstater ocksa kompenseras. Det blir väldigt krangligt och jobbigt. Det är enklare att dra ett slutstreck och försöka ga vidare i stället.

Vilket primitivt reciprocitetstänkande! Parodi på resonemang! Sen när gör två fel ett rätt. Eller? Jag tror inte förresten att flyktingar/migranter vare sig judar eller araber ska betala för de stora elefanternas terror. Tror inte på kollektivism. Avskyr den snarare.
Citera
2008-06-05, 23:13
Medlem
ayanamiis avatar
Vad är ens palestina egentligen? Är det en stat, ockuperad mark eller en del av t ex Israel där det råkar bo araber?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in