• 1
  • 2
2008-06-02, 00:05
Medlem
Walkers avatar
Som en motreaktion mot hypen kring den yngre startar jag denna tråd.

För er yngre kanske kanske det är svårt att förstå att det fanns en tid då namnet Björn Gustafson inte var synonymt med skrikande tonårstjejer; utan en tunnhårig skådis känd från tv´s Emil i Lönneberga, Studierektorn och inte minst Jönssonligan.

Så vad finns det för skvaller, eller åtminstone roliga anekdoter kring denna gigant? Någon kul episod måste det väl finnas om "DynamitHarry"?
Citera
2008-06-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Som en motreaktion mot hypen kring den yngre startar jag denna tråd.

För er yngre kanske kanske det är svårt att förstå att det fanns en tid då namnet Björn Gustafson inte var synonymt med skrikande tonårstjejer; utan en tunnhårig skådis känd från tv´s Emil i Lönneberga, Studierektorn och inte minst Jönssonligan.

Så vad finns det för skvaller, eller åtminstone roliga anekdoter kring denna gigant? Någon kul episod måste det väl finnas om "DynamitHarry"?

Han spelar ju förvisso i komedi-filmer eller ja.. dom framstår mer som det i mina ögon iallafall. Så rolig är han nog mest igenom sitt skådespeleri, tror inte det är så många skandaler som kretsar runt han.

Såg ett reportage med honom på svt för några år sen, där framstog han mer som en pensionerad skådespelare som krattade gräsmattan (allmänt tråkig).
Citera
2008-06-02, 00:13
Medlem
Han är söt, mycket skvaller har jag dock inte. Men söt som sockervadd
Citera
2008-06-02, 00:14
Medlem
Såg också något repotage för några år sedan. han gick väl och krattade på sitt lantställe (liten kolonistuga typ) i WTC-overall. Som vilken pensionär som helst...
Citera
2008-06-02, 01:18
Medlem
SingleStars avatar
BG är en jäkligt snäll och trevlig mysfarbror.
Citera
2008-06-02, 01:34
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
BG är en jäkligt snäll och trevlig mysfarbror.

Visst är han de, men även Björn kan va lite lurig ibland

http://www.evarydberg.se/Bilder/ensamlbe2003.jpg
Citera
2008-06-02, 02:14
Medlem
Red Machines avatar
Har ett sommarstället ett par mil från min hemstad. Enligt farsan som träffat honom ett antal gånger verkar han vara grymt osäker utan frun sin som skall vara en riktig letant... Själv har jag bara träffat honom en gång och det var femton år sedan då jag hade praktik under högstadiet i en livsmedelsaffär, han frågade vad vi hade vita bönor men jag sa som det var att jag bara var praktikant och hade inte en blekaste aning varpå han tufflade vidare.
Citera
2008-06-02, 08:25
Medlem
Erik88s avatar
Jag tycker BG är grym min favorit är när han ska stoppa en värdetransport i en av Jönssonligan filmerna och klär ut sig till en gammal gaggig rullstollsbunden gubbe. Sen är han bra i En fyra för tre där det enda han gör är att gå runt och muttra jädra kärring. Inget skvaller dock förutom att jag har hört att han ska vara riktigt trevlig.
Citera
2008-06-02, 08:56
Medlem
Mötte honom vid Stadshuset i sthlm för ett tag sen, självklart tittade jag upp för att se om nån klättrade omkring på klockans visare!

ööööl
Citera
2008-06-02, 10:50
Medlem
Stötte ihop med honom på Ibiza för många år sedan.Han var inget pigg på att kramas,när jag sa "du och jag Alfred",vi går och badar.
Citera
2008-06-02, 11:59
Medlem
ministatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HongKongKalsong
Mötte honom vid Stadshuset i sthlm för ett tag sen, självklart tittade jag upp för att se om nån klättrade omkring på klockans visare!

Vilken klocka?
Citera
2008-06-02, 14:23
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministaten
Vilken klocka?

Kolla in filmen Jönssonligen får guldfeber. Klockan syns väldigt tydligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in