2008-06-01, 20:35
Medlem
Äntligen! USA´s vilja om att försöka sätta ett likhetstecken mellan terrorism och Islam kommer att misslyckas! Man säger att det finns ett fritt tänkande i västvärlden. Hur kan det finnas det om USA alltid lyckas manipulera faktan ? Öppna upp ögonen och tro inte som någon annan vill att ni ska tro.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2589990.ab
Citera
2008-06-01, 20:52
Medlem
Titus pollos avatar
Äntligen! Hoppas bara det stämmer att de som utfärdade fatwan är så inflytelserika som det påstås. Och att denna nyhet sprids i den muslimska världen på samma sätt som fatwan mot Salman Rushdie och Arla bojkotter och allt vad det är..
Citera
2008-06-01, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Men snälla

Tror ni att gullpojkar som Abu Usama El-Swede och hans polare och andra hatiska islamister, som al-qaida och bin ladin bryr sig?

Nej.. men kanske den övriga miljard muslimer som bara vill leva ett fredligt liv.. som alla oss andra..
Citera
2008-06-01, 21:13
Medlem
Bismillah

Odes

Ta nyheten som en man och få inte hjärnsläpp så där...
Citera
2008-06-01, 21:15
Medlem
Neus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _restless
Äntligen! USA´s vilja om att försöka sätta ett likhetstecken mellan terrorism och Islam kommer att misslyckas! Man säger att det finns ett fritt tänkande i västvärlden. Hur kan det finnas det om USA alltid lyckas manipulera faktan ? Öppna upp ögonen och tro inte som någon annan vill att ni ska tro.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2589990.ab

Det är mycket bra att det här händer. Lägg märke till att det inte halvliberala blöjmuslimer som har beslutat det här. De är snarare ganska hardcore.

Förörvrigt det här är det bästa som kan hända USA.
Senast redigerad av Neu 2008-06-01 kl. 21:20.
Citera
2008-06-01, 21:23
Bannlyst
Bismillahi al-Rahmani al-Rahimi

Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Odes

Ta nyheten som en man och få inte hjärnsläpp så där...

As-Salam Alaikum min syster i Al-Islam!

Bry dig inte om Odes, dessa nyheter måste slå hårt på honom och alla andra från FOMI som är förblindade av hat. Artikeln bekräftar bara det Al-Moslimin försökt säga i över tusen år men som inte uppmärksammas för det är viktigare att skriva om en CIA agent från Saudiarabien som något som är hela Al-Islam. Al-Hamdulillah må Allah SWT belöna våra bröder och systrar som kämpar varje dag för att leva med att vara hatade.

Vad många inte vet är att det är anhängare av Deobandi läran som utfärdat denna fatwan, Deobandi är en av de mer strikta och stränga lärorna. Al-Hamdulillah! Må fler öppna ögonen för det vackra i Al-Islam så de gör Aslim Taslam.
Citera
2008-06-01, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Umm Allah

As-Salam Alaikum min syster i Al-Islam!

Bry dig inte om Odes, dessa nyheter måste slå hårt på honom och alla andra från FOMI som är förblindade av hat. Artikeln bekräftar bara det Al-Moslimin försökt säga i över tusen år men som inte uppmärksammas för det är viktigare att skriva om en CIA agent från Saudiarabien som något som är hela Al-Islam. Al-Hamdulillah må Allah SWT belöna våra bröder och systrar som kämpar varje dag för att leva med att vara hatade.

Vad många inte vet är att det är anhängare av Deobandi läran som utfärdat denna fatwan, Deobandi är en av de mer strikta och stränga lärorna. Al-Hamdulillah! Må fler öppna ögonen för det vackra i Al-Islam så de gör Aslim Taslam.

Syster Allah

Man kommer långt med en Dua?

Förblindad av hat? Är det inte det som islamisterna är?

Säg något jag ska se positivt med strikta sharia lagar och stenkastning pga otrohet, eller kapad hand för att stulit något?

Din brorsa El-Swede plockade ju upp nån fatwa från nån fanatiker nere i nån buske/grotta i Afrika som utförde dödshot mot Runar Söögard

Citera
2008-06-01, 21:39
Medlem
Citat:
Syster Allah

Säg något jag ska se positivt med strikta sharia lagar och stenkastning pga otrohet, eller kapad hand för att stulit något?

Vart står det att sharia lagarna, stenkastning och kapad hand = Islam ?
Citera
2008-06-01, 21:39
Medlem
Bismillah

Odes

Hjärnsläpp var ordet eller kanske ordblindhet i en kombination?
Citera
2008-06-01, 21:45
Bannlyst

Citat:
Man kommer långt med en Dua?

Vad har du´a med saken att göra?

Citat:
Förblindad av hat? Är det inte det som islamisterna är?

Du är förblindad av hat, du fick på svart och vitt att Al-Moslimin inte stödjer terrorism och att de arbetar emot det, det är något du begärt i flera av dina dåligt underbyggda trådar och nu har du fått det. Begär inte saker om du inte gillar när du får se dem.

Citat:

Jag bryr mig inte vad du tycker är positivt eller negativt, jag har inte bett dig berätta om vad du finner positivt eller negativt. Hatare som är förblindade har funnits sedan Muhammed SAW tid, vi ber för er också att ni ska finna hidayah och att Allah SWT ska vara nådig mot er på Yaum al-Qiyamah, ty Allah SWT är al-Rahman och al-Rahim, den mest barmhärtige i varande och handlingar. Men han är även al-Bari, den rättfärdige.

Citat:
Din brorsa El-Swede plockade ju upp nån fatwa från nån fanatiker nere i nån buske/grotta i Afrika som utförde dödshot mot Runar Söögard

Jaha?
Citera
2008-06-01, 21:58
Bannlyst

Citat:
Ursprungligen postat av _restless
Du talar väl min vän AMIN!

Salaam min broder/syster. Jazakallahu kayran (må Allah belöna dig för det goda du gör).
Citera
2008-06-01, 23:02
Bannlyst
Vad har du'a med saken att göra?

Är du'a inte en bön att be om förlåtelse eller att andra ska be om förlåtelse för en annan?

Det är tydligen rätt vanligt bland el-swedes omkretsar

Hur går en du'a till?

Vilka verser använder man??

Är man förlåten när man gjort en du'a???

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in