2008-06-01, 23:05
Bannlyst
Men fatwa är ju bara ord

När ska muslimer ut och AGERA som man gör med nidbilder?

Flera gånger har muslimer "känt sig kränkt" att islam inte är en våldspräglad religion för att i samma mening hota nån

Ungefär som att säga man är inte rasist men hatar invandrare

:rolleyes
Citera
2008-06-02, 00:33
Medlem
dark horses avatar
Dar-ul-Uloom Deoband, har för mig det var just dessa skojare som Indiens svar på Janne Josefsson satte dit härom året med dolda kameror när deoband mullorna sålde fatwor mot kontant betalning.

Där är liksom några små hakar, som vanligt, vem definierar vilket som är orättfärdigt våld och vem som är oskyldiga och när det är fråga om jihad eller terrorism.
Citat:
“Islam rejects all kinds of unjust violence …”
“Killing of innocent people is not compatible with Islam …”
terrorism is destructive, jehad is constructive
.indiatimes.com

De kan ju börja med att tala om för brittiska muslimska poliskonstaplar att Islaminte gillar orättfärdigt våld, om nu två evangelister i muslimska områden kan vara oskyldiga.
Citat:
Christian preachers face arrest in Birmingham
The evangelists say they were threatened with arrest for committing a "hate crime" and were told they risked being beaten up if they returned.

A police community support officer (PCSO) interrupted the conversation and began questioning the ministers about their beliefs.

"He said we were in a Muslim area and were not allowed to spread our Christian message. He said we were committing a hate crime by telling the youths to leave Islam and said that he was going to take us to the police station."
Ännu en gång West Midlands Police, de som också är TV-kriker i allmänhetens tjänst och lämnar ut hemlig adresser till flickor som inte vill följa islamska seder och bruk.
Citat:
telegraph.co.uk
An east London vicar who had delivered Christmas leaflets in his parish said he was told to stay away from "Muslim areas".

He said: "Despite this being a mixed area, where Muslims make up only about 15 per cent of the population, I was told that the leaflets were offensive and could make people angry."

Another churchman said his path had been blocked by Muslim youths as he drove through a district of Oldham, Lancashire, last year. "They wanted to know why I was coming into 'their' area," he said.

Another church leader said that Asian Christians in Leicester feared being identified when leaving churches.

"They are scared of being stopped and beaten up if they are found carrying Bibles," he said.

None of the church leaders we spoke to wished to be identified for fear of retaliation, but Don Horrocks, of the Evangelical Alliance, said: "It's increasingly difficult for non-Muslims to live in areas of high Muslim density, especially if they are practising Christians."

Some commentators fear that the aim of Islamist groups such as Tablighi Jamaat, Hizb-ut-Tahir and the Deobandi sect is to drive non-Muslims out of areas such as Dewsbury, in West Yorkshire, and Oldham along with neighbourhoods in Luton, Leicester, Birmingham and Leyton, in east London.

Man blir lite undrande, som dessa fatwa utfärdare i Indien, man har ökat från 8 till 13% av den indiska befolkningen sen delningen i det sekulärt styrda Indien medan i det som blev de islamska landet Pakistan har icke muslimer minskat från ca 20% (väst Pakistan) och från 28% till 8% i Bangladesh, mer eller mindre konstant förföljelse och diskriminering har skett av icke muslimer där.
Citera
2008-06-02, 09:06
Bannlyst
Om islam inte är en våldspräglad religion

Varför ska man bestraffas fysiskt för nästan allt?

Citera
2008-06-02, 09:59
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Äntligen! Hoppas bara det stämmer att de som utfärdade fatwan är så inflytelserika som det påstås.

Tydligen inte.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=775521

Citat:
Åtta döda vid dansk ambassad
En större explosion inträffade på förmiddagen utanför Danmarks ambassad i Islamabad i Pakistan.

Fatwa-grejen lät för bra för att vara sann och det var den. Tråkigt.
Citera
2008-06-02, 10:13
Medlem
Mindfullness avatar
Bra att folk tar ställning mot terrorism och då ALL form av terrorism. Frågan är vem som avgör vad och vem som tolkar, i detta fall så är det ett ultrakonservativt muslimskt möte som tagit ställning och vad innebär det?

Vem anser de vara terroristerna? Danmark kan ju vara en tolkning, de allierade krigsmakterna ses säkert som terrorister och självklart usa. Är det i första hand utländska makter på muslimsk mark som anses vara terroister? det är ju de som utarmar dem och dödar deras barn. Eller har jag en förvrängd syn på detta?
Citera
2008-06-02, 16:01
Bannlyst
Vad var det jag sa?

Citat:
Bomben detonerade på gatan framför den danska ambassaden och flera säkerhetsvakter dödades omedelbart.

Åtta personer dödades och trettio skadades enligt rapporter i den statliga televisionen. Åtminstone sex av dem svårt.

1. Skäms ni muslimer över detta?

2. Känner ni muslimer er kränkta?

3. Hur kan man säga islam inte är en våldspräglad religion och vara kränkt för att i nästa bevisa nidbilder och påven?

4. När ska muslimer AGERA??

5. Var ar samma anklagelser om att kräva ursäkt mot islamister som icke muslimer?

6) Ska jag dra muslimer över samma kam pga hatiska islamister som muslimer gör genom att kräva ursäkt och bojkotta??
Citera
2008-06-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Tydligen inte.

Fatwa-grejen lät för bra för att vara sann och det var den. Tråkigt.

Inte ens du är så dum och tror att allt kan lösas över en dag ! Eller är du?
Citera
2008-06-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Bra att folk tar ställning mot terrorism och då ALL form av terrorism. Frågan är vem som avgör vad och vem som tolkar, i detta fall så är det ett ultrakonservativt muslimskt möte som tagit ställning och vad innebär det?

Vem anser de vara terroristerna? Danmark kan ju vara en tolkning, de allierade krigsmakterna ses säkert som terrorister och självklart usa. Är det i första hand utländska makter på muslimsk mark som anses vara terroister? det är ju de som utarmar dem och dödar deras barn. Eller har jag en förvrängd syn på detta?

Du kan ha rätt.. men muslimer är inte lika snabba som USA på att stämpla specifika folkgrupper som terrorister . Och du såg ju själv plakaterna där det stod att "Islam means peace", så jag tror inte de menar att man ska börja vara hatisk.
Senast redigerad av _restless 2008-06-02 kl. 17:41.
Citera
2008-06-02, 18:28
Medlem
NumeroUnos avatar
Synd att muslimerna i Pakistan tydligen hellre läser danska dagstidningar än lyssnar på såna här budskap. Men just det, det här handlar ju om orättfärdigt våld, antar att när det gäller Danmark så är et självförsvar.
Citera
2008-06-02, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _restless
Inte ens du är så dum och tror att allt kan lösas över en dag ! Eller är du?

Motsäger du Allah?

Citera
2008-06-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Motsäger du Allah?

Som alla gånger tidigare tänker du dig inte för innan du skriver, min vän . Gud är Gud och H*N kan göra vad H*N vill. Vi människor har inte den gåvan om du inte lagt märke till det. Alltså motsäger jag inte Gud för jag syftade inte på Gud, utan på människan
Citera
2008-06-03, 00:07
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes

Min oro tar jag bort och lägger i Guds armar. Jag ändrar mina tankar till hopp och tilltro på fredens hjärta inom alla folk. Känn fred, lev fred. Amen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in