• 1
  • 2
2008-06-01, 18:44
Medlem
tjena, jag har lite drmmar om att bli undervattenssvetsare..
hur r det med utbildning, r den lng??? i sdana fall vart fixar man den??

vad tjnar en sdan?

finns det jobb???

jag har snart ett svets certfikat i gas...(vvs)
och har god hlsa och fysik
Citera
2008-06-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
tjena, jag har lite drmmar om att bli undervattenssvetsare..
hur r det med utbildning, r den lng??? i sdana fall vart fixar man den??

vad tjnar en sdan?

finns det jobb???

jag har snart ett svets certfikat i gas...(vvs)
och har god hlsa och fysik
jag kan rekommendera Anlggningsdykning en ky-utbildning p 2 r, dr man lr sig byggnadsarbete under vatten. man lr sig bla svetsa, borra, sprnga under vatten. arbetsmarknaden fr en anlggningsdykare ser vldigt bra ut d de r vldigt eftertraktade bde inom bygg och anlggningsbranchen. det r helt enkelt brist p anlggningsdykare. jag tror lnen r vldigt bra pga risktillg som de fr utver ordinarie ln (rtta mig om jag har fel). om jag vore du skulle jag sl till! hr r lnken till utbildningen: http://www.kyakademien.se/prod/studi...7!OpenDocument
Senast redigerad av demetrio 2008-06-01 kl. 20:13.
Citera
2008-06-02, 09:06
Medlem
fan jag som inte har engelska B eller svenska B

men kan inte VVS linjen som jag har gtt p vara en merit i och med det nstan r samma branch??
Citera
2008-06-02, 09:13
Medlem
Kan inte svara p Anlgningsdykare, men kan svara p din frga angende Undervattenssvetsare.

Jag sjlv r svetsare i fast jobbar som pltslagare nu.

Nr jag gick min svetsutbildning, s hade vi en undervattenssvetsare som kom och visade filmer frn hans jobb och berttade om sitt jobb.

Han utbildade sig till vanlig svetsare via Lernia (samma som jag fr vrigt) sedan hade han dykcert sjlv, eftersom det var/r hans hobby, p det spret gick det.

Han kom i kontakt med folk som arbetade med snt, och bums, s fick han chansen. Han berttade ven kort om sin ln etc.

Om jag inte minns helt fel s rrde det sig om ca 15.500:-/dag, detta med risktillgg etc.

Har ett svagt minne av att han nmnde ngot om att han inte jobbade mer n 4-6 timmar /dag heller, men det kanske jag ljuger om
Citera
2008-06-02, 09:18
Medlem
vaad cash ass, men var det i sverige d? ..
jobbar man varje dag d eller??

fr om det r i nordsjn s har jag sett p tv. hur riskfyllt det r + att medellivs ldern r 43...
Citera
2008-06-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
vaad cash ass, men var det i sverige d? ..
jobbar man varje dag d eller??

fr om det r i nordsjn s har jag sett p tv. hur riskfyllt det r + att medellivs ldern r 43...

Just detta vet jag faktiskt inte om det var i sverige, eller om det var det "bst" betalda jobbet han ngonsin har haft.

Men hans arbeten skilde sig ganska mycket, vissa gnger, svetsade han ihop btar som hade frlist, s att de kunde brga upp dem till ytan, han tmde dem p olja, diesel, och annan skit.

Andra gnger s gjorde han bara inspektioner p btar etc. reparationsarbeten mm.

Vet inte hur mycket han jobbade, fr jag minns inte, men kan tnka mig att han jobbade ngon vecka i mnaden, om ens det.
Citera
2008-06-02, 09:42
Medlem
okej, fan det kanske vore ntt o bli......... men men det r bara drmmar n s lnge...
Citera
2008-06-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
Kan inte svara p Anlgningsdykare, men kan svara p din frga angende Undervattenssvetsare.

Jag sjlv r svetsare i fast jobbar som pltslagare nu.

Nr jag gick min svetsutbildning, s hade vi en undervattenssvetsare som kom och visade filmer frn hans jobb och berttade om sitt jobb.

Han utbildade sig till vanlig svetsare via Lernia (samma som jag fr vrigt) sedan hade han dykcert sjlv, eftersom det var/r hans hobby, p det spret gick det.

Han kom i kontakt med folk som arbetade med snt, och bums, s fick han chansen. Han berttade ven kort om sin ln etc.

Om jag inte minns helt fel s rrde det sig om ca 15.500:-/dag, detta med risktillgg etc.

Har ett svagt minne av att han nmnde ngot om att han inte jobbade mer n 4-6 timmar /dag heller, men det kanske jag ljuger om
r du helt sker p att han tjnade p mycket!!?? det blir alts ver 200k i mnaden! lter fr mycket fr att vara sant
Citera
2008-06-02, 12:57
Medlem
edit: sg att du skrev att han jobbade en vecka i mnaden, men det blir ju 108500 kr!! vilket r offantligt mycket! vldigt tveksamt att han kan ha tjnat s mkt
Citera
2008-06-02, 13:10
Medlem
Sen fr vi inte glmma skatten!
Citera
2008-06-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermhare
Sen fr vi inte glmma skatten!
glmde det!
Citera
2008-06-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demetrio
r du helt sker p att han tjnade p mycket!!?? det blir alts ver 200k i mnaden! lter fr mycket fr att vara sant

Jag r 98% sker p att han tjnade den summan, MEN d jobbade han inte 7-16/5 dagar i veckan!

Sen r det givetvis skatt p det osv.

Jag kan inte sga hur mycket han jobbade, fr jag minns helt enkelt inte, och jag vill inte ljuga. Men 15.500:-/dag hade han fr ngot jobb, det minns jag fr jag blev chockad ver den summan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in