• 5
  • 6
2008-06-03, 14:33
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vad menar du med "också"? Och vad menar du med "expert"? Du är rätt vårdslös med dina insinuationer.

Jag påstår inte att jag är expert på silver och har aldrig gjort, det är bara att gå tillbaka i tråden och kontrollera den detaljen. Däremot vidhåller jag att jag kan en del om rfr (och andra) ståltyper, det är bara att gå till tråden "Vilken kockkniv använder du?" och kontrollera detta påstående. Om du har råkat missa den så handlar det om den tråden som har flest inlägg bland nuvarande trådar: http://www.flashback.org/showthread.php?t=402637

Det enda jag sagt är att jag personligen föredrar rfr framför silver och att enligt min åsikt så är vissa silverapplikationer mindre lämpliga. T ex i samband med organiskt material allmänt förekommande i mat.

Å andra sidan så måste jag tillstå att silver har vissa antibakteriella egenkaper. Tyvärr är det också mjukt och därmed snabbt repigt. Så återigen: Jag föredrar rfr framför silver i mina köksverktyg. Hoppas att jag får ha den åsikten för dig ?

~Paul~

Jag säger vad jag vill på ett öppet forum, jag har inte gjort några som helst påhopp så jag förstår inte vad du menar med "vårslösa insuinationer", därmot är det nåt av det roligaste ordval jag hört på länge!

Jag har inte missat tråden du länkade till, där förekommer ett posthorande av otroliga mått från din sida, det här är ett forum inte en chatt.

Självklart får du ha dina egna åsikter, jag kunde inte bry mig mindre, men kom inte med ditt besserwissande bara för sakens skull, jag vet att du tycker om att samla på inlägg men försök att hålla dig till "kvalité framför kvantitet".

För att inte vara offtopic så vidåller jag att köttbullsformaren i silver är ett ypperligt redskap att ha i köket.
Citera
2008-06-03, 15:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
1. Jag säger vad jag vill på ett öppet forum,

2. jag har inte gjort några som helst påhopp så jag förstår inte vad du menar med "vårslösa insuinationer"

3. Jag har inte missat tråden du länkade till, där förekommer ett posthorande av otroliga mått från din sida, det här är ett forum inte en chatt.

4. Självklart får du ha dina egna åsikter, jag kunde inte bry mig mindre, men kom inte med ditt besserwissande bara för sakens skull, jag vet att du tycker om att samla på inlägg men försök att hålla dig till "kvalité framför kvantitet".

5. För att inte vara offtopic så vidåller jag att köttbullsformaren i silver är ett ypperligt redskap att ha i köket.
1. Visst får du göra det. Men det är inte riktigt det som den här meningsskiljaktigheten handlar om.
2. Skojar du? Läs dina inlägg igen.
3. Återigen en löjlig provokation. De flesta är ganska nöjda med att delta i den tråden och finner den intressant. Så även undertecknad. I början förekom det mycket råd och dylikt som moderatorn betecknade som "en form av chatfunktion". Sedan dess har det dock hänt mycket. Läs tråden igen så får du se att jag inte ljuger (om du orkar).
4. Och en gång till. Ditt ordval är inte sakligt. Kan du på något sätt bevisa att jag är en "besserwisser", dvs att jag inte vet vad jag talar om?
5. Det respekterar jag fullständigt.

~Paul~
Citera
2008-06-03, 16:01
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
1. Visst får du göra det. Men det är inte riktigt det som den här meningsskiljaktigheten handlar om.
2. Skojar du? Läs dina inlägg igen.
3. Återigen en löjlig provokation. De flesta är ganska nöjda med att delta i den tråden och finner den intressant. Så även undertecknad. I början förekom det mycket råd och dylikt som moderatorn betecknade som "en form av chatfunktion". Sedan dess har det dock hänt mycket. Läs tråden igen så får du se att jag inte ljuger (om du orkar).
4. Och en gång till. Ditt ordval är inte sakligt. Kan du på något sätt bevisa att jag är en "besserwisser", dvs att jag inte vet vad jag talar om?
5. Det respekterar jag fullständigt.

~Paul~

Jag har helt enkelt inget mer att tillägga än att jag står för det jag skrivit tidigare och det kallas posthorande när någon skriver "antecknar" "tack" "återkom med rapport" osv i varannat inlägg, då diskuterar man inte utan samlar inlägg.

Jag önskar din monolog i "tråden som har mest inlägg av alla trådar" all the best!
Citera
2008-06-03, 16:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Jag har helt enkelt inget mer att tillägga än att jag står för det jag skrivit tidigare och det kallas posthorande när någon skriver "antecknar" "tack" "återkom med rapport" osv i varannat inlägg, då diskuterar man inte utan samlar inlägg.

Jag önskar din monolog i "tråden som har mest inlägg av alla trådar" all the best!
Jag är genuint intresserad av folks responser på deras handhavande av knivar och annan utrustning. Jag lovar att det inte har att göra med att samla inlägg. Snarare erfarenheter.

~Paul~
Citera
2008-06-03, 16:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Uppmanar er härmed att hålla er till ämnet, tack/mod.
Citera
2008-06-03, 23:54
Medlem
mise en places avatar
Ojojojoj

TROR att det e som med dom flesta saker i vår omgivning, det går utmärkt att vara utan dom fast nog kan dom förgylla våran vardag.
Vintrarnas strömavbrott visar att man klarar sig lätt ett par veckor utan ström men inte e det så j...a kul.........
Älskar själv att köpa saker, sen brukar jag sällan använda dom men har alla skåp fulla av manicker som brummar o låter.
Tror att det e lite erotiskt att shoppa faktiskt
keep up the good work dePaul vore du en pryl så låg du risigt till
Citera
2008-06-04, 06:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mise en place
keep up the good work dePaul vore du en pryl så låg du risigt till
Tack, försöker göra mitt bästa .

~Paul~
Citera
2009-02-24, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Som bonus på min kan man även vrida manuellt precis som en vanlig pepparkvarn. Dock kan man fortfarande fundera på om det är nödvändigt med en elektrisk pepparkvarn.

Asbra att ha om man har kladdiga fingrar och inte orkar tvätta sig innan man ska peppra! Det är ju assvårt att greppa en traditionell pepparkvarn med runt huvud om man har knådat och ska till att peppra den.
Citera
2009-02-24, 10:48
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Frågan är vem fan det är som posthorar, vad har du tillfört i den här tråden?
Citera
2009-02-24, 13:45
Medlem
Storsnusarns avatar
Jag måste bara spotta ur mig att jag hatar elektriska pepparkvarnar. Låter ju förfan inte ens gott när dom maler.

Jag vill ha "krsch, krsch, krsch!" när jag pepprar, inte "MJJJJJJJJHHNNGGGGNNNNNN"
Citera
2009-02-24, 23:21
Medlem
Djurmos avatar
Kul att denna tråd bumpats upp! Jag förstår TS helt och full i det han skrivar och håller med till fullo! Det är faan sjukt vad med pinaler folk vill ha i sina kök. Inte nog med att dom oftast är fulkomligt meningslösa, de tar plats också! Exemplet med köttbullstången i silver är lysande! Den som engång testat detta värdelösa verktyg vet vad jag pratar om, den som vill använda detta gör det för att slippa bli kladdig om händerna, men jävlar vad dom bedrar sig! Köttfärsen fastnar i de båda halvsfärerna och det blir varken bollar eller järpar som resultat, det hela liknar mer en stekt trafikolycka! Allt för många tror att lyckad mat sitter i extra fina verktyg. men lägg pengarna på bra råvaror i stället så ska ni se att resultatet blir bättre och ni slipper fylla upp era kökslådor till bristningsgränsen!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in