• 1
  • 2
2008-06-01, 15:29
Medlem
Googlas avatar
Jobbar natt, och vill sova på dagen. Men går ABSOLUT INTE är så jävla varmt när jag vaknar upp, är ganska trött också så tänker "Vänder på kudden och får kalla sidan över" stekhet... och lägger mig på golvet och hoppas på att det är kallt så jag kan sova vidare. Men inte då, har inte riktigt råd med aircondition En blöt handuk över ansiktet varar inte så länge, finns det något annat man kan göra? Har en vanlig fläkt bara, kanske fippla lite med den och på något vis få den kallare? Eller isolera sitt hem på något vis mot värmen?
Citera
2008-06-01, 15:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Frys in vatten i plastpåsar och placera i sängen..
en under kudden kan funka..om inte annat så är den kall när man vänder på den
Citera
2008-06-01, 15:36
Medlem
Snyfts avatar
öppen balkong och en fläkt bredvid sängen på max fixar det år mig.
Citera
2008-06-01, 17:50
Medlem
actionbents avatar
Skaffa en ac så ställer du in den temperatur du vill ha i sovrummet
Citera
2008-06-01, 18:11
Medlem
Bajskorvs avatar
De flesta AC har väl rasat i pris, bara att köpa en.

Var är den stora "jag hatar värmen" tråden vill dit och gnälla av mig men kan inte hitta den.
Citera
2008-06-01, 18:23
Bannlyst
http://www.chillow.com/
Citera
2008-06-01, 19:23
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
http://www.chillow.com/

Har du testat? Ser skönt ut! Med tre sådana under lakanet ser det ut som man kunde sova svalt.
Citera
2008-06-01, 19:52
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskorv
De flesta AC har väl rasat i pris, bara att köpa en.

Var är den stora "jag hatar värmen" tråden vill dit och gnälla av mig men kan inte hitta den.
Inte jag heller, lär väll få köpa en då ;/
Citera
2008-06-01, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Har du testat? Ser skönt ut! Med tre sådana under lakanet ser det ut som man kunde sova svalt.
Jag har inte testat, men har många gånger funderat på att beställa en eller två som man kan ha i kudden.
Citera
2008-06-01, 21:22
Medlem
buffalos avatar
AC är det enda rätta.
Citera
2008-06-01, 22:12
Bannlyst
Har inte kollat på blocket, men det kanske går att hitta en billig vattensäng...

Vi sover i vattensäng på sommaren, just för att det är svalare...
Citera
2008-06-01, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jobbar natt, och vill sova på dagen. Men går ABSOLUT INTE är så jävla varmt när jag vaknar upp, är ganska trött också så tänker "Vänder på kudden och får kalla sidan över" stekhet... och lägger mig på golvet och hoppas på att det är kallt så jag kan sova vidare. Men inte då, har inte riktigt råd med aircondition En blöt handuk över ansiktet varar inte så länge, finns det något annat man kan göra? Har en vanlig fläkt bara, kanske fippla lite med den och på något vis få den kallare? Eller isolera sitt hem på något vis mot värmen?

Mitt tips är att vara trött så att man somnar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in