2008-06-02, 19:29
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Om en annan användare har samma avatar som en annan användare.
Hur blir det då?

Upptäckte för några dagar sen att Psykfallet har samma avatar som mig.

Hur blir det nu?
Kan man man på nått sätt se vem som valde denna avatar först, för om han var först så villa jag inte ha kvar denna.

Psykfallet: http://www.flashback.org/member.php?u=243526

Du reggade dig innan psykfallet. Om du har haft avataren från det du reggade dig så är det du som har första tjing. PM:a i så fall någon mod för att påpeka detta.
Citera
2008-06-02, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Okej, nu ser jag också det. Men imorse och när jag skrev inlägget hade han Idi Amin, så antingen blev det nåt tokfel med min dator eller så hade han den tillfälligt imorse för att sedan byta. Jag såg iaf att hans avatar var borta i går kväll så det hade ju varit konstigt om den bara dök upp igen av sig själv

One word: Cache!
Citera
2008-06-02, 22:23
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
One word: Cache!

Jojo, men är det inte lite konstigt att jag såg att han hade idi amin igår, sen såg jag att de hade tagit bort hans avatar, dvs, han hade ingen avatar. Då borde väl inte idi amin dyka upp idag igen, eftersom det senaste i cachen borde vara att han inte hade någon avatar. Eller?
Citera
2008-06-02, 22:26
Bannlyst
Citat:
Jojo, men är det inte lite konstigt att jag såg att han hade idi amin igår, sen såg jag att de hade tagit bort hans avatar, dvs, han hade ingen avatar. Då borde väl inte idi amin dyka upp idag igen, eftersom det senaste i cachen borde vara att han inte hade någon avatar. Eller?

Beror nog på din webbläsare, ibland kan det bli problem med sådant.
Citera
2008-06-02, 22:33
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Beror nog på din webbläsare, ibland kan det bli problem med sådant.

Förmodligen, fast jag tror att jag tittade i både IE och FF. Jaja skitsamma, nu ska vi inte dra diskussionen mer OT
Citera
2008-06-02, 22:37
Bannlyst
Citat:
Förmodligen, fast jag tror att jag tittade i både IE och FF. Jaja skitsamma, nu ska vi inte dra diskussionen mer OT

Är snart dags med en....

*tråd låst*

För vi har ju fått alla svar på frågan som överhuvudtaget behövs
Citera
2013-07-26, 00:44
Medlem
Gails avatar
Tyckte denna tråd behövde en bump. De har väl ingen patent på Afrikanska generaler? Självklart har alla rätt att använda vilken avatar de vill?
Citera
2013-07-26, 00:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Tyckte denna tråd behövde en bump. De har väl ingen patent på Afrikanska generaler? Självklart har alla rätt att använda vilken avatar de vill?
Det har inte med patent att göra-eller för den delen upphovsrätt som i så fall hade varit rätt lag. Det är så enkelt som att det inte ska finnas någon risk att en vanlig användare misstas för en admin. Så nej, du har inte alls självklart rätt att välja vilken avatar du vill.
Citera
2013-07-26, 01:00
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det har inte med patent att göra-eller för den delen upphovsrätt som i så fall hade varit rätt lag. Det är så enkelt som att det inte ska finnas någon risk att en vanlig användare misstas för en admin. Så nej, du har inte alls självklart rätt att välja vilken avatar du vill.

Ok, nu enbart hypotetiskt vad skulle hända om en användare valde nån av deras avatarer? Tror inte att det skulle misstas för om man inte kan läsa så ska man nog inte hänga på Flashback. Jag fattar poängen men det är inte självklart.
Citera
2013-07-26, 01:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ok, nu enbart hypotetiskt vad skulle hända om en användare valde nån av deras avatarer? Tror inte att det skulle misstas för om man inte kan läsa så ska man nog inte hänga på Flashback. Jag fattar poängen men det är inte självklart.
Avataren hade plockats bort om ett enkelt PM där användaren ombeds att själv plocka bort den inte ger resultat. Hade avataren kommit tillbaks så hade det blivit varningar för brott mot 0.05, och till slut en avstängning.
Citera
2013-07-26, 01:17
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Avataren hade plockats bort om ett enkelt PM där användaren ombeds att själv plocka bort den inte ger resultat. Hade avataren kommit tillbaks så hade det blivit varningar för brott mot 0.05, och till slut en avstängning.

Ok. Tack för klargörandet men självklart undrar man vad det är med Admins på Flashback och Afrikanska generaler
Citera
2013-07-26, 01:20
Medlem
Citat:
Ok. Tack för klargörandet men självklart undrar man vad det är med Admins på Flashback och Afrikanska generaler
Det ska tydligen vara något med att Idi Amin är nästan som admin, därav en bild på Idi.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in