2008-06-01, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norskan
Denna då?
http://www.flashback.org/member.php?u=234804

Citera
2008-06-02, 01:39
Moderator
tobess avatar
Massvis med OT raderat. Skärpning!

/Moderator
Citera
2008-06-02, 08:14
Medlem
Misters avatar
Helt säker är jag inte men jag tvivlar på att det är admin som har rättigheterna till fotot han använder som avatar. Alltså begår han ett brott mot upphovsrätten. Om någon annan vill göra samma sak borde det vara öppet och fritt och att den enskilde får ta ansvar för sina handlingar, men detta är ju admins vardagsrum eller hur någon uttryckte det. Om han bestämmer att de enda avatarer som är tillåtna är såna som föreställer överviktiga negerhövdingar, ja då blir det också så. Eller om han bestämmer att den ende som får ha en avatar som föreställer negerhövdningen Idi Amin är han själv, ja då blir det så och så verkar det vara.
Citera
2008-06-02, 09:49
Medlem
SinXs avatar
Som jag tolkar föreligger det inget direkt hinder i att tex använda samma avatar som admin. Det som närmast skulle tolkas som ett förbud är följande regeltext:

Citat:

Inte heller är det tillåtet att utge sig för att vara admin eller moderator, ifall man inte är det. Detta kan resultera i både varning och avstängning.

Att använda samma eller liknande avatar borde enligt min mening inte vara synonymt med att utge sig för att vara admin. Här finns självklart en gråzon. Om en användare använder admins avatar tillsammans med ett liknande nick bör kanske detta ses som ett menat försök att vilseleda. Personligen är jag av den uppfattningen att admins avatar bör skyddas och vara reserverad för just admin och ingen annan. Huruvida avataren i sig är upphovsrättsskyddad har jag ingen aning om.
Citera
2008-06-02, 09:58
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix

Så då tar du tillbaka avataren igen? Eller har ledningen ångrat sitt beslut?
Citera
2008-06-02, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Så då tar du tillbaka avataren igen? Eller har ledningen ångrat sitt beslut?

Han hade Idi Amin förut, nu är det Gameboy som gäller för lillgrabben.

Ingen har ångrat några beslut så vitt jag vet.
Citera
2008-06-02, 10:03
Medlem
El Zorros avatar
Avatarerna är till för att man ska kunna identifiera användare och om man tar t.ex. admins avatar (eller någon annan inarbetad avatar) så är det inte ok.
Citera
2008-06-02, 10:11
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Han hade Idi Amin förut, nu är det Gameboy som gäller för lillgrabben.

Ingen har ångrat några beslut så vitt jag vet.

Vad snackar du om, han har ju fortfarande Idi Amin?
Citera
2008-06-02, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Vad snackar du om, han har ju fortfarande Idi Amin?

Admin har fortf det, men lillpysen har någon gameboy kartong!
Citera
2008-06-02, 12:49
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Nu är ju din och RBs avatar ganska olika ärligt talat. Tror inte att någon kommer att missta er två.

Saken är den att det var precis det jag gjorde ända tills jag läste ovanstående.
Citera
2008-06-02, 13:34
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Admin har fortf det, men lillpysen har någon gameboy kartong!

Okej, nu ser jag också det. Men imorse och när jag skrev inlägget hade han Idi Amin, så antingen blev det nåt tokfel med min dator eller så hade han den tillfälligt imorse för att sedan byta. Jag såg iaf att hans avatar var borta i går kväll så det hade ju varit konstigt om den bara dök upp igen av sig själv
Citera
2008-06-02, 19:25
Medlem
TheCazes avatar
Om en annan användare har samma avatar som en annan användare.
Hur blir det då?

Upptäckte för några dagar sen att Psykfallet har samma avatar som mig.

Hur blir det nu?
Kan man man på nått sätt se vem som valde denna avatar först, för om han var först så villa jag inte ha kvar denna.

Psykfallet: http://www.flashback.org/member.php?u=243526
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in