Citat:
Ursprungligen postat av
EdKemper
Ja, den skulle jag lyssnat på direkt! Få med dig en journalist bara, om du inte är en, dom brukar vara bra på att gräva.
Jag har precis lyssnat färdigt podden Paradise från BBC och det är fantastiskt att lyssna på professionell grävande journalistik, hemsk story också f.ö.
Det är en bra idé. Men också konstigt att närmaste lokaltidning i Hagfors inte grävt i detta mer? Åren går och nya journalister tillkommer som bör vara intresserade av detta fall.
Jag är säker på att om man skrapar på ytan så finns där mer information att hämta. Visst, rykten går men någonstans där finns också en "sanning". Ingen rök utan eld.
Kan ju också vara så att i samhällen/mindre städer där "alla känner alla", att den/de som vet alt ligger på avgörande information - skulle vara tvungna att flytta om de s.a.s. goolade. Vilket iofs är helt förståeligt eftersom människor tenderar på att flytta på sig mindre utanför storstäderna.
I nuläget och sen flera år tillbaks finns inget som får mig att ändra min uppfattning om vem som är den troliga gärningsmannen.
(Ironi). Får väl skicka dit ett antal polacker som börjar gräva i måfå på uppfarten. Dom brukar ju vara duktiga på det.