2021-05-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
T*allhultsvägen 9
H*agfors

Vi åkte förbi där när vi var där sist. Tänkte på att hon kanske är begravd där någonstans.

Är så glad att folk inte släpper detta fallet. Jag har haft en idé om att göra en podcast och göra en privat utredning, hålla intervjuer osv men har inte blivit av. Ungefär som de amerikanska poddarna där de undersöker kalla fall.

Sjukt att fallet bara sopades under mattan av både poliser och journalister.
Citera
2021-05-19, 07:45
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vi åkte förbi där när vi var där sist. Tänkte på att hon kanske är begravd där någonstans.

Är så glad att folk inte släpper detta fallet. Jag har haft en idé om att göra en podcast och göra en privat utredning, hålla intervjuer osv men har inte blivit av. Ungefär som de amerikanska poddarna där de undersöker kalla fall.

Sjukt att fallet bara sopades under mattan av både poliser och journalister.

Ja, den skulle jag lyssnat på direkt! Få med dig en journalist bara, om du inte är en, dom brukar vara bra på att gräva.
Jag har precis lyssnat färdigt podden Paradise från BBC och det är fantastiskt att lyssna på professionell grävande journalistik, hemsk story också f.ö.
Citera
2021-05-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ja, den skulle jag lyssnat på direkt! Få med dig en journalist bara, om du inte är en, dom brukar vara bra på att gräva.
Jag har precis lyssnat färdigt podden Paradise från BBC och det är fantastiskt att lyssna på professionell grävande journalistik, hemsk story också f.ö.

Ja,
Problemet är att jag inte bor smidigt nära. Har dock vägarna förbi ibland. Men kanske hade man kunnat tipsa tex de som gjorde Spår. Så hade man kunnat göra förarbetet till dem. Ska fundera lite. Har tänkt på fallet i många år nu. Kanske dags att göra något. Hennes syster måste vara besviken på att det aldrig hände något.

Tack för tipset. Ska kolla!
Citera
2021-05-20, 15:30
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Det är en bra idé. Men också konstigt att närmaste lokaltidning i Hagfors inte grävt i detta mer? Åren går och nya journalister tillkommer som bör vara intresserade av detta fall.

Jag är säker på att om man skrapar på ytan så finns där mer information att hämta. Visst, rykten går men någonstans där finns också en "sanning". Ingen rök utan eld.
Kan ju också vara så att i samhällen/mindre städer där "alla känner alla", att den/de som vet alt ligger på avgörande information - skulle vara tvungna att flytta om de s.a.s. goolade. Vilket iofs är helt förståeligt eftersom människor tenderar på att flytta på sig mindre utanför storstäderna.

I nuläget och sen flera år tillbaks finns inget som får mig att ändra min uppfattning om vem som är den troliga gärningsmannen.

(Ironi). Får väl skicka dit ett antal polacker som börjar gräva i måfå på uppfarten. Dom brukar ju vara duktiga på det.
Citera
2021-05-29, 22:34
Medlem
Undra om det inte blev ett fall av ”alla känner alla”, liten ort osv. Möjligt att maken hade bekanta i polisen osv.

Den enda som försökte driva på det var ju hennes syster!

Såhär skrev någon på Facebook:

jag bor här. Mannen grävde upp garagetuppfarten i samband med försvinnandet sen lade han igen den. De har inte sökt med hundar ens, hela bygden vet att hon ligger där, men ingen gör något.
Citera
2021-05-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja,
Problemet är att jag inte bor smidigt nära. Har dock vägarna förbi ibland. Men kanske hade man kunnat tipsa tex de som gjorde Spår. Så hade man kunnat göra förarbetet till dem. Ska fundera lite. Har tänkt på fallet i många år nu. Kanske dags att göra något. Hennes syster måste vara besviken på att det aldrig hände något.

Tack för tipset. Ska kolla!

Jag hjälper dig gärna om du startar något. Bor tyvärr inte heller nära dock, men har tänkt på detta fallet i flera år.
Citera
2021-05-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Det är ingen by, det är en stad. Jo, polisen borde höra denne herre mer.

Räknas Hagfors som en stad? Herregud vilken jävla håla det är
Citera
2021-05-30, 00:20
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Undra om det inte blev ett fall av ”alla känner alla”, liten ort osv. Möjligt att maken hade bekanta i polisen osv.

Den enda som försökte driva på det var ju hennes syster!

Såhär skrev någon på Facebook:

jag bor här. Mannen grävde upp garagetuppfarten i samband med försvinnandet sen lade han igen den. De har inte sökt med hundar ens, hela bygden vet att hon ligger där, men ingen gör något.

Kan tänka mig hur tongångarna går inom polisen om det nu bara är systern som driver detta fall. Synd. För Pia, hennes syster och andra närstående är värda mer och framförallt Pia.

Inom andra yrken så pratar man om att "get your hands dirty" för att lösa en uppgift/fall. O det är något som polisen måste göra här. Det är polisens jävla skyldighet oavsett utgång.
Citera
2021-05-30, 12:13
Medlem
Hörde på radion om ett nytt fall i Kanada, där man har hittat över 200 barnlik i en massgrav, vid en gammal skola. Där har man använt en georadar för att hitta barngraven. Man bör ju kunna använda samma teknik i fallet med Pia. Om ryktena säger att hon ligger under garageuppfarten, så är det ju bara att söka med en georadar på platsen och därmed få slut på snacket oavsett utgång.
Om maken är oskyldig så bör han ju inte ha något emot detta.
Citera
2021-05-30, 19:43
Medlem
loverlians avatar
Enligt rykten byggdes det en pool i samband med försvinnandet som enligt vissa fortfarande står kvar. Många tror att hon ligger under den. Inledningsvis tror jag maken även sade ifrån så det aldrig blev någon husrannsakan varpå han kunde skyffla undan alla bevis utav Pia. Alla vet att han är skyldig till brott mot Pia men med den inkompetenta poliskår som fanns då finns även många av dom kvar idag varpå utredningen måste ta fart utifrån om detta skall lösas.
Citera
2021-05-30, 20:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stad och kommun.

Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Räknas Hagfors som en stad? Herregud vilken jävla håla det är

Innan Hagfors blev kommun så var det stad.
Citera
2021-05-31, 15:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Innan Hagfors blev kommun så var det stad.

På den tiden hade Hagfors betydligt fler invånare. Vid kommunsammanslagningen 1974 hade staden enbart 8603 invånare, hela kommunen 18773. Idag har hela kommunen 11540 invånare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in