2021-05-16, 17:32
Medlem
Var någon som kommenterade i en Hagforsgrupp att hon ligger nergrävd under eller i närheten av uppfarten.
Citera
2021-05-16, 23:09
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Var någon som kommenterade i en Hagforsgrupp att hon ligger nergrävd under eller i närheten av uppfarten.
Jag vill minnas att denna teori har varit på tapeten i många år.
Det jag tänker nu är att krimtekniken har ju utvecklats och man borde kunna göra ett omtag här. Men antar att misstanke graden måste finnas där/höjas för att det skall bli aktuellt för ett nytt sök.

Vidare, i mina ögon så är det här ett brott som bara en person kan ha utfört och därför borde det heller inte vara så svårt att sätta in maximalt med resurser för att bringa klarhet i var Pia Byström ligger begravd. Jag menar att polisen har ett bra utgångsläge, brottsplats och gm.
Citera
2021-05-17, 13:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inga undersökningar sedan länge.

Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag vill minnas att denna teori har varit på tapeten i många år.
Det jag tänker nu är att krimtekniken har ju utvecklats och man borde kunna göra ett omtag här. Men antar att misstanke graden måste finnas där/höjas för att det skall bli aktuellt för ett nytt sök.

Vidare, i mina ögon så är det här ett brott som bara en person kan ha utfört och därför borde det heller inte vara så svårt att sätta in maximalt med resurser för att bringa klarhet i var Pia Byström ligger begravd. Jag menar att polisen har ett bra utgångsläge, brottsplats och gm.

Att den försvunna finns begravd i närheten av där hon bodde tror jag också.

Samma här. Jag ser också bara en person som skyldig till mordet på henne. Det är nu 21 år sedan hon försvann och jag betvivlar att det ens har bedrivits några undersökningar överhuvudtaget på mycket länge. Har mycket svårt att tänka mig att så kommer att ske i framtiden.
Citera
2021-05-17, 14:22
Medlem
Det tror jag med.
Citera
2021-05-17, 20:15
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Samma här. Jag ser också bara en person som skyldig till mordet på henne. Det är nu 21 år sedan hon försvann och jag betvivlar att det ens har bedrivits några undersökningar överhuvudtaget på mycket länge. Har mycket svårt att tänka mig att så kommer att ske i framtiden.

Precis. Förhoppningsvis så vill Cold Case gruppen för Västra Götaland ta tag i detta. Har för mig att processen är sån att CC-gruppen måste begära att få ärendet. Hoppas att det blir snart.

Om Pia skulle vara nergrävd på tomten så påminner detta om ett annat ärende (tror det var i Vansbro eller i dess närhet i Dalarna), där mannen hade begravt frun under kaninburen.
Citera
2021-05-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Nej det är väl nerlagt sedan länge.
Kan man på något sätt få någon cold case grupp intresserad eller är det försent?
Citera
2021-05-18, 14:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror det är för sent att göra något.

Citat:
Nej det är väl nerlagt sedan länge.
Kan man på något sätt få någon cold case grupp intresserad eller är det försent?

Det enda som skulle en Cold case-grupp att börja arbeta med fallet är att något speciellt inträffar.

Allra viktigast vad gäller "något speciellt" är förstås att den försvunnas kvarlevor anträffas. Det är nu 21 år sedan hon försvann. Personligen tror jag tyvärr att det är för sent att göra något och hennes död lär med största sannolikhet att "enbart" förbli ett olöst försvinnande.
Citera
2021-05-18, 19:03
Medlem
EdKempers avatar
Måste vara traumatisk för barnen att ha vuxit upp i det där huset. De lär ha hört hur det snackats i byn och nu som de är vuxna har dom säkerligen sökt på nätet och läst en del. Säkert även i denna tråd.
Att han inte sålt huset kan till dels bero på att hon är begravd i anslutning till huset, han vet att när han inte längre bor kvar eller längre finns så kommer någon gräva.

Jag ser att sonen finns kvar på adressen, han är 25 år nu, gud vet vad det här gjort med dessa barn. ❤️
Citera
2021-05-18, 20:49
Medlem
Det är ingen by, det är en stad. Jo, polisen borde höra denne herre mer.
Citera
2021-05-18, 21:04
Medlem
Citat:
Märkligt att personen inte kontaktat polisen om han/hon vet detta.
Citera
2021-05-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Måste vara traumatisk för barnen att ha vuxit upp i det där huset. De lär ha hört hur det snackats i byn och nu som de är vuxna har dom säkerligen sökt på nätet och läst en del. Säkert även i denna tråd.
Att han inte sålt huset kan till dels bero på att hon är begravd i anslutning till huset, han vet att när han inte längre bor kvar eller längre finns så kommer någon gräva.

Jag ser att sonen finns kvar på adressen, han är 25 år nu, gud vet vad det här gjort med dessa barn. ❤️
Vilken adress? Jag tycker att det är märkligt att det är så tyst om detta fall i media. Jag har enbart sett någon enstaka artikel i Aftonbladet samt denna tråd.
Citera
2021-05-18, 22:28
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Vilken adress? Jag tycker att det är märkligt att det är så tyst om detta fall i media. Jag har enbart sett någon enstaka artikel i Aftonbladet samt denna tråd.
T*allhultsvägen 9
H*agfors
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in