Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-31, 23:57
Medlem
Tjenare. Jag har skaffat mig en ny dator och flyttat min gamla hårddisk till den nya datorn. när jag hade instalerat Daemontools så märkte jag att i varje instalation så kom det upp en lite ruta som det står Filen kunde inte hittas eller filen kan vara skadad eller problemet kan vara CDläsaren jag testade då att installera powerISO samma problem igen. då tänkte jag datorn kanske har problem att skapa en "fakediskenhet" så jag testade att ínstalera medföljande nero7 och sedan testade jag att bränna ut en ISO fil så att den blir "öppen" så att säga eller så att den blir som en äkta skiva. jag satte i dvd-skivan i läsaren, och samma fel uppstår. Har också testat att instalera om datorn, Från Win XP PRO till WIN XP HOME, ingen skilnad testat att formatera om (OS)-Hårdisken. Installationen brukar stanna på filer som .zip .BUN . cab

Datorspec:

Moderkort: Gigabyte EP35-DS4 (P35 Chipet)
Grafikkort: Calibre: Geforce 9800GTX 512mb
Minne:Adata 1024MB + 1024MB
Procesor: Intel Core2 Duo 8500
Hårddisk: Seagate 500gb + Seagate 320gb
Ljudkort: Creative FATAL1TY (Extreme Gamer)
Citera
2008-06-01, 01:41
Bannlyst
startade du om datorn efter du installerade poweriso? hade nämligen samma problem när jag precis hade installerat det och de fungerade med en omstart
Citera
2008-06-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
startade du om datorn efter du installerade poweriso? hade nämligen samma problem när jag precis hade installerat det och de fungerade med en omstart

Japp, jag har startar om den ett antal gånger , men tack endå
Citera
2008-06-01, 09:46
Medlem
Dr.hankeys avatar
Får jag ditt grafikkort om jag hjälper dig?

kan det vara så att det ligger kvar Dtools filer på den gamla hårddisken som stör din nya installation?
Citera
2008-06-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Får jag ditt grafikkort om jag hjälper dig?

kan det vara så att det ligger kvar Dtools filer på den gamla hårddisken som stör din nya installation?

Nej den gammla hårddisken använder jag som OS- Hårddisk så den e formaterad, har bara xp plus instalerade saker på den
Citera
2008-06-01, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tanzmane90
jag satte i dvd-skivan i läsaren, och samma fel uppstår. Har också testat att instalera om datorn, Från Win XP PRO till WIN XP HOME, ingen skilnad testat att formatera om (OS)-Hårdisken. Installationen brukar stanna på filer som .zip .BUN . cab

Vad menar du, att installationen hänger sig vid arbete med den typen av filer? Om så är fallet så kan det vara problem med minnesallokeringen vid hantering av komprimerade filbibliotek. Jag skulle föreslå att du tar ur ett av dina minneskort, och testar å ser om det gör någon skillnad. Om inte, så tar du ut det kvarvarande minneskortet och byter mot det du tog ut först.

Testa även att göra någon form av RAM-check. Skulle tro att Gigabyte har någon utility till detta ändamål för nerladdning på deras hemsida. Det kan också vara värt att kolla efter en RAM-kompabilitetslista i manualen till ditt moderkort, eller på Gigabyte's hemsida. Jag vet av egen erfarenhet (har ett GA-P31-DS31-kort) att de kan vara väldigt kinkiga med att man bör använda specifika "certifierade" RAM-tillverkare till deras kort
Senast redigerad av UrbanResident 2008-06-01 kl. 12:47.
Citera
2008-06-01, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Vad menar du, att installationen hänger sig vid arbete med den typen av filer? Om så är fallet så kan det vara problem med minnesallokeringen vid hantering av komprimerade filbibliotek. Jag skulle föreslå att du tar ur ett av dina minneskort, och testar å ser om det gör någon skillnad. Om inte, så tar du ut det kvarvarande minneskortet och byter mot det du tog ut först.

Testa även att göra någon form av RAM-check. Skulle tro att Gigabyte har någon utility till detta ändamål för nerladdning på deras hemsida. Det kan också vara värt att kolla efter en RAM-kompabilitetslista i manualen till ditt moderkort, eller på Gigabyte's hemsida. Jag vet av egen erfarenhet (har ett GA-P31-DS31-kort) att de kan vara väldigt kinkiga med att man bör använda specifika "certifierade" RAM-tillverkare till deras kort

Tackar så jättemycket för svaret. jag ska testa det du har nämmnt direkt. testar att byta fram och tillbaka, sen om ingen skilnad händer s får jag ta och testa "Memtest" har hört att det ska vara bra, har även kollat på gigabytes hemsida, Minnerna jag använder står med i pdf vilka minnen som passar bra ihop med moderkortet.
Citera
2008-06-01, 13:57
Medlem
Hejsan1s avatar
Testa uppdatera Windows Installer också ;>
Citera
2008-06-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Testa uppdatera Windows Installer också ;>
Redan testat, tack endå!
Citera
2008-06-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident

Nu har jag testat allt detta, men tyvärr fungerar datorn inte bättre för det. Gigabyte rekomederar minnerna, jag har även kört memtest för att se om jag får något resultat vilket jag inte fick. En kompis har jätt mig ett nytt tipps det finns ett slags virus som gör att alla isofiler blir korrupta, och om fallet är sådant så måste jag ta bort alla isofiler och andra packade zip/rar/cab filer allt som e nerpackat! ochd et låter inte så roligt, så nästa steg blir att dra ut min "MEDIA-Hårddisk" som alla isofiler och annat ligger på formatera om min C-hårddisk, installera om XP sen tanka valfri ISOFIL installera, fungerar det så vet jag att det var viruset.

Jag återkommer med hur det gick!
Citera
2008-06-02, 19:27
Medlem
nylndrs avatar
Är det inte bara fel på iso? Testa att ladda ner något annat
Citera
2008-06-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylndr
Är det inte bara fel på iso? Testa att ladda ner något annat

Fel och fel, alla iso instalationer stannar på .rar .BUN .cab.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in