Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-05, 17:20
  #13
Medlem
Jag har testat att köra minne 1 i taget, vilket inte gav något resultat alls,

jag har testat att ladda ner 2 nya isofiler båda gick bra att instalera.. jag pratade med en kompis i data 3an som sa att det finns ett virus som förstör alla isofiler man har på datorn, finns det ett sådant? isf borde inte det inte vara så att dom inte ens går att Mounta.. för det går juh alla mina..
Citera
2008-06-06, 11:24
  #14
Medlem
Plus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanzmane90
Jag pratade med en kompis i data 3an som sa att det finns ett virus som förstör alla isofiler man har på datorn, finns det ett sådant? isf borde inte det inte vara så att dom inte ens går att Mounta.. för det går juh alla mina..

Det kan mycket väl finnas ett sådant virus. Virus utvecklas nu för tiden på löpande band av massa idioter som har för lite att bry sig om på fritiden och måste förstöra för andra för att finna sin plats i samhället

Vad gäller själva mount-processen kan det mycket väl vara så att det eventuella viruset "öppnar" iso:n och plockar bort/förstör bara enstaka filer på ren jäkelskap.
Citera
2008-06-06, 13:12
  #15
Medlem
okej, jag testar att dra ut "Media hårdisken" och så formaterar jag om hela datorn. laddar ner 5 nya isofiler, fungerar dom så vet vi vad felet är.

Jag har testat att virussöka datorn med Norton 360 och Avast båda hittar lite virus.
__________________
Senast redigerad av Tanzmane90 2008-06-06 kl. 13:15.
Citera
2008-06-09, 20:44
  #16
Medlem
nu har jag kört enbart C-disken ett tag, och det verkar inte vara några problem med iso-filer alls. Så jag antar att det e virus på min andra hårddisk, frågan är bara, jag hittar inget virus med varken , AVAST, Norton360, Nod32 eller Norman, så frågan e räcker det att jag tar bort alla isofiler och andra packade filer. eller borde jag formatera om hela hårddisken.
Citera
2008-06-10, 19:09
  #17
Medlem
Plus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanzmane90
Räcker det att jag tar bort alla isofiler och andra packade filer. eller borde jag formatera om hela hårddisken.

Testa först att bara ta bort alla iso och packade filer (.rar .zip .7z .iso osv.) nu är i och för sig iso ingen packad fil utan en imagefil som innehåller filer i en speciell ordning för att kunna skapa flera identiska kopior av en cd, dvd, data osv.

Om det inte hjälper att ta bort, formatera om disken.
Fortsätt att posta och berätta hur det går...
Citera
2009-01-14, 10:20
  #18
Medlem
gammalt Problem löst. problemet uppstog efter jag kopierat alla mina isofiler till en störrehårddisk. Efter kopiering så blev alla "småfiler koruppta" i isofilerna. Moderrator lås tråden problmet löst förlänge sedan..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback