Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-31, 19:59
  #1
Medlem
Tjena!
Jag har lite problem med backtrack..
Problemet är alltså att jag är väldigt dålig på det eftersom jag precis fixat en liveCD och för första gången ser den vackra utsmyckningen av Linux!
Tänkte fråga om någon/några av er FBare har någon aning om hur jag ska ta mig in på ett trådlöst nätverk.. ( Japp, har tillåtelse!)
Behöver få lite hjälp med att kunna "fånga" paketen om jag fattat rätt...

Jag har sökt lite men inte hittat något som passar mig, hoppas ni inte blir sura om ni fått samma fråga innan!
Citera
2008-05-31, 22:14
  #2
Medlem
dole95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanova
Tjena!
Jag har lite problem med backtrack..
Problemet är alltså att jag är väldigt dålig på det eftersom jag precis fixat en liveCD och för första gången ser den vackra utsmyckningen av Linux!
Tänkte fråga om någon/några av er FBare har någon aning om hur jag ska ta mig in på ett trådlöst nätverk.. ( Japp, har tillåtelse!)
Behöver få lite hjälp med att kunna "fånga" paketen om jag fattat rätt...

Jag har sökt lite men inte hittat något som passar mig, hoppas ni inte blir sura om ni fått samma fråga innan!

Finns en del verktyg för detta under backtrackikonen (typ som start i windows). När du klickat där så tror jag det finns en flik som heter internet, där ska du kunna connecta till nätverk med tex. kWifi eller något liknande. Annars kan du köra detta kommando i terminalen:

iwconfig (interface, tex ath0, eth0 osv.*) essid (ssid, namnet på nätverket, tex. "mitt h4xxz0r nätverk") enc (wepnyckel)
Citera
2008-05-31, 23:48
  #3
Medlem
psyk0ss avatar
Googla på Kismet och airsnort så kommer du nog fixa det. Eller ja, eftersom du gjorde en sånhär tråd utan att varken googla eller söka på FB så kanske du inte fixar det ändå, men det är iallafall en spark i rätt riktning.
Citera
2008-06-01, 09:59
  #4
Medlem
Här har du en bra guide

http://www.flashback.org/showthread.php?t=546910
Citera
2008-06-02, 15:22
  #5
Medlem
ChristianXs avatar
ITS -> Linux

/Mod
Citera
2008-06-02, 15:26
  #6
Medlem
avans avatar
Vilken BT-version är det du använder?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback