2008-05-31, 14:43
Medlem
Kioskvältarens avatar
Jag kör en Raptor som C-disk med OS på och har två IDE-diskar som D respektive E. Problemet, som består i att disk D och E helt plötsligt försvinner ungefär som om de inte är inkopplade, började helt plötsligt för kanske två veckor sedan.

Jag behöver bara starta om datorn igen så är D och E tillbaka igen men nu händer detta fler än en gång per dag så det börjar bli något frustrerande. Vad är fel?

Jag har ett Gigabyte GA-EP35-DS4 (moderkort) om den informationen eventuellt är nödvändig.
Citera
2008-05-31, 17:42
Medlem
Jaomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskvältaren
Jag kör en Raptor som C-disk med OS på och har två IDE-diskar som D respektive E. Problemet, som består i att disk D och E helt plötsligt försvinner ungefär som om de inte är inkopplade, började helt plötsligt för kanske två veckor sedan.

Jag behöver bara starta om datorn igen så är D och E tillbaka igen men nu händer detta fler än en gång per dag så det börjar bli något frustrerande. Vad är fel?

Jag har ett Gigabyte GA-EP35-DS4 (moderkort) om den informationen eventuellt är nödvändig.

Kan vara så att det är kortslutning i nån molex kontakt, hade blivit ett rejält glapp för mig så att den blev in/ur - kopplad hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in