Citat:
Ursprungligen postat av challe759
Bli vegan p.g.a. en snedtripp? Gå till en psykolog för fan.
Hehe det är faktiskt något jag har tänkt på, det där med Hellsing och Alucard är bara en tanke jag hade.
Varför inte bli kannibal, helt enkelt?
Jag menar kött som kött, right?
Citat:
Ursprungligen postat av mewie
Du kommer få problem om du inte lär dig koka själv, ta en dag som du far runt och kolla lite i frysdiskar och sånt, sojabiffar kan man bl.a. köpa i butik, tofu brukar finns i asiat/mellanösten butiker.
och som sagt, börja långsamt.
Har gjort det, än så länge googlar jag inte igenom varje ingridiens, en cool rätt som jag gillade var typ
tomat, gurka, lök, sallad + mango chutney eller typ mango, ättika, chilli osv.
Heter typ Mango Pickles (lite brunt, starkt)
Sjukt gott, sen stämmer min teori att jag inte skulle känna någon skillnad rätt när det gäller smak och belåtenhet med tanke på att jag körde den rätten med bacon förut.
Helt jävla onödigt dvs

Kan bero på att den var ganska stark, men gillar nog inte smaken av gött ändå utan måste äta med tillbehör.
Ska dra och handla snart och jag brukar alltid stressa då jag inte gillar att handla men måste fan lära mig.
Citat:
Ursprungligen postat av challe759
Bli vegan p.g.a. en snedtripp? Gå till en psykolog för fan.
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Kung Markattas Tofu finns i vanliga matvarubutiker som Ica och Coop. Finns i varianterna naturell och marinad.
Har liksom alltid tänkt på det, enda sen jag var yngre och inte åt lammkött för att det var totalt onödigt när det fanns alternativ (nöt, kyckling osv)
Jag kan fan inte känna skillnad mellan kalkon och skinka ens

Borde nog ta mer ansvar, lite idiotiskt om jag äter saker som jag inte ens känner av/inte egentligen gillar.
Har mest ätit kött pga alla andra gör det, tycker inte att det är äckligt (med tillbehör och mindre mängd) men för mycket kött är äckligt, och aldrig ätit kött för köttets skull.
Just nu tänker jag mest om jag ska googla varje jävla ingridiens i varje produkt i varje maträtt
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
1) Allt som är animaliskt ska undvikas som vegan. Exempelvis är inte all mjölkersättning (ex havremjölk från ICA) inte vegansk. Som sagt, godis med gelatin är inte veganskt, däremot finns det vegansk gelégodis. Gelatin ersätts med "agar agar" i matlagning. Ägg finns i mycket vegitarisk färdigmat..
Lär dig att läsa "E-nycklar" och innehållförsteckningar (alltså typ E120 Karmin, finns i godis, läsk mm är inte vegansk)..
Nudlar är inte alltid veganska föresten..
Tack för utförlig svar, men tror jag ska börja skippa saker som är självklara animalistiskt

, kommer nog inte googla varje e-nyckel eller ingridiens.
Iaf i början. Men en receptsida med produkter (märke, ställe där man kan köpa) samt tydliga instruktioner (gärna med bilder) vore grymt, du har inget sånt?
Antar att du är vegetarian, men det kanske inte stämmer?
Citat:
2) Sojayoghurt, müsli och mackor med veganpålägg? Bönor/linser på tetra/burk är väldigt smart att ha hemma.. Går alltid att sno ihop en gryta på bönor, krossade tomater, kryddor (och annat man känner för tex svamp) och äta till potatis..
Heh mm, annars brukar vi alltid ha typ gurka, tomat, sallad, krossade tomater eller puré med bönor hemma. Svarta bönor. Linser vettefan.
Citat:
5) Veganmat är inte bara sallad. Varm mat blir inget problem.
Än så länge är det bara Wok och Falafel som är varmt för mig
Citat:
6) Inga problem här heller.. Det går utmärkt att göra veganska storkok och frysa in.. Det enda problem jag har haft är det här med fika och gå ut och äta med polarna. Det finns sällan något veganskt..
Det sista stämmer sjukt bra

speciellt när de ska ut blir det alltid steakhouse, pizza, kebab osv
Men en receptsida med produkter (märke, ställe där man kan köpa) samt tydliga instruktioner (gärna med bilder) vore grymt som sagt.
Har hittat några men inte direkt lätta att följa.
Gärna med varm mat, även att jag än så länge inte har tröttnat på falafel, mango chutney och wok