2008-06-08, 00:55
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlub
jag håller mig till point A till B. Sedan är story ok, ganska bra, det kan jag medge dig, men den blir så uttjötad. Men så är väll alla spel Förlåt mig, men jag är väldigt bortskämd när det gäller storylines.

Om jag skall vara ärlig så måste jag tänka efter ganska rejält för att hitta en handfull spel med lika fängslande story. Men jag förstår ju att andra inte har samma smak och åsikter.

Men för att snacka om HL3; var det ingen som kunde bekräfta att det skulle utspelas i London? Jag antar att Valve antagligen knappt själva vet var det kommer utspela sig. Men eftersom min kompis hört det så måste det ju komma någonstanns ifrån för han är ingen mytoman direkt!

(Varning för spoiler av episode 2 nedan!)

Så vad tror ni?
Citera
2008-06-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Om jag skall vara ärlig så måste jag tänka efter ganska rejält för att hitta en handfull spel med lika fängslande story. Men jag förstår ju att andra inte har samma smak och åsikter.

Men för att snacka om HL3; var det ingen som kunde bekräfta att det skulle utspelas i London? Jag antar att Valve antagligen knappt själva vet var det kommer utspela sig. Men eftersom min kompis hört det så måste det ju komma någonstanns ifrån för han är ingen mytoman direkt!

Så vad tror ni?

Storyn i Half-life är bland dom bästa som finns till något spel överhuvudtaget tycker iallafall jag !

Jag tror dock din Kompis har hittat på en smula eller så har tidningen han läst i hittat på sådana där saker är bara rykten, ingenting sådant där läcker så här tidigt om storyn :P Man vet ju knappt vad som ska hända i nästa episod!
Citera
2008-06-08, 01:16
Medlem
Qlubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metsys2k
Storyn i Half-life är bland dom bästa som finns till något spel överhuvudtaget tycker iallafall jag !

Jag tror dock din Kompis har hittat på en smula eller så har tidningen han läst i hittat på sådana där saker är bara rykten, ingenting sådant där läcker så här tidigt om storyn :P Man vet ju knappt vad som ska hända i nästa episod!

Åh snälla, kan du utveckla dig i att det är bland det bästa, story line asså.
Citera
2008-06-08, 01:53
Medlem
Citat:
Åh snälla, kan du utveckla dig i att det är bland det bästa, story line asså.

Det bästa med storyn i spelet är att det inte berättas som ett vanligt spel eller film.. Man får helt enkelt pussla ihop olika delar ur spelet och nästan tänka ut sin egen story
Citera
2008-06-08, 01:56
Medlem
Qlubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metsys2k
Det bästa med storyn i spelet är att det inte berättas som ett vanligt spel eller film.. Man får helt enkelt pussla ihop olika delar ur spelet och nästan tänka ut sin egen story

Det är på ett ungefär. Aliens är här, döda aliens, rädda världen. Now, where have i heard that story before?
Citera
2008-06-08, 01:59
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Det är på ett ungefär. Aliens är här, döda aliens, rädda världen. Now, where have i heard that story before?

Jupp, en massa gånger... Men har du hört storyn med zombies i oxå? Och en data nörd med kofot? :O
Citera
2008-06-08, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Jupp, en massa gånger... Men har du hört storyn med zombies i oxå? Och en data nörd med kofot? :O

Och en snubbe med portfölj som kan stanna tiden?
Citera
2008-06-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Samma sak hela tiden my ass. Half-life 2 är den mest varierande first person shootern jag spelat.

Denna tråden är väl en smula tidig, tycker ni inte det? Episode 3 har ju inte ens kommit än, och kommer antagligen inte på ett år, och efter det lär det dröja tre fyra år minst innan vi får se Half-life 3.

Precis, helt underbart spel.
Citera
2008-06-08, 10:32
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Men för att snacka om HL3; var det ingen som kunde bekräfta att det skulle utspelas i London?

[...]

Ser ut som det kan bli svårt för Valve att klämma in så mycket story som det känns att det finns kvar att berätta. Till exempel: Vem är G-Man? Vad är Vortigonrasens syfte? Varför vill Combine ta över galaxen? osv... Tror det skulle bli ett långt spel om de skall klämma in all den storyn i en episod. Dom tidigare har ju varit ganska korta.

Så vad tror ni?

Alltså.. finns det ens kvar några vanliga städer i Half-Life-världen?

Sen så hoppas jag att de lämnar en del åt fantasin. Är ju så befriande att inte skurkarna i dessa spel har långa monologer där de berättar sin exakta plan och syfte.
Tror G-Man skulle förlora en hel del mystik om någon i spelet berättade precis vem han var t ex.

Citat:

Låter helt klart som att detta kommer från någon som inte orkat ta till sig det finstilta.
Det viktiga i handlingar är ju för tusan inte kärnan. Det krävs enormt mycket fantasi för att komma på en handling som man inte kan bryta ner till något som redan berättats hundra gånger tidigare. Det som är bra mycket mer intressant är ju variationerna, hur det berättas, karaktärerna och liknande.
Citera
2008-06-08, 13:02
Medlem
Qlubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Låter helt klart som att detta kommer från någon som inte orkat ta till sig det finstilta.
Det viktiga i handlingar är ju för tusan inte kärnan. Det krävs enormt mycket fantasi för att komma på en handling som man inte kan bryta ner till något som redan berättats hundra gånger tidigare. Det som är bra mycket mer intressant är ju variationerna, hur det berättas, karaktärerna och liknande.

Jag har klarat av Half life 1 och hl2 episode 1/2. Det hade vart något om man kunnat t.ex kunna snacka eller eller göra något vettigt med Gordon. Det är bara sticka från a till b. Men självklart är nästan alla spel såhär och det är väll att njuta av bannorna etc.
Citera
2008-06-08, 13:05
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ser ut som det kan bli svårt för Valve att klämma in så mycket story som det känns att det finns kvar att berätta. Till exempel: Vem är G-Man? Vad är Vortigonrasens syfte? Varför vill Combine ta över galaxen? osv... Tror det skulle bli ett långt spel om de skall klämma in all den storyn i en episod. Dom tidigare har ju varit ganska korta.

Så vad tror ni?

Jag har uppfattat g-man som \"hjärnan\" bakom allt. Det är han som är ledaren över combines. Det var han som gav Gordon kristallen i början för att öppna upp portalen.

Finns inte det bild/bilder eller consept art över Combines hemplanet där allt är överbyggd?
Kanske Combiens står inför ett större hot att få sin planet utrotad och de måste söka sig till en annan? Tyvärr så hittade dem jorden.
Jag tror Vortigons var lite som hundar för Combines men vi jordbor behandlade de dom människor så de bytte sida?
Eller var tror ni?

Kan det inte vara så att det blev ett missförstånd i ettan när Combines kom till jorden och från början var de här i fredligt syfte, men G-man såg ett tillfälle att tjäna storkovan så han \"sålde\" jorden och fick otroliga krafter?
Citera
2008-06-08, 13:56
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Kan det inte vara så att det blev ett missförstånd i ettan när Combines kom till jorden och från början var de här i fredligt syfte, men G-man såg ett tillfälle att tjäna storkovan så han \"sålde\" jorden och fick otroliga krafter?

Som jag förstått det hela så hade Vorigon-rasen stridit mot combines på sin hemplanet och flytt mellan galaxer/planeter och hamnat på Xen som tydligen skulle vara någon slags "tågstation" i rymden där det finns teleporter till olika andra planeter. Sen råkade Gordon öppna en portal mellan jorden och Xen och alla undflyende raser såg detta och passade på att fly en planet till. Combines jagade Vortigonsen vidare till jorden och så blev jorden själva slagfältet. Plus att Combine täntke slå två flugor i en smäll och förslava både vortigons och människor.

Sen är väl G-Man nån som helt enkelt står utanför "kriget" och använder olika folk till egen vinning eller nåt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in