2008-06-08, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av Qlub
jag håller mig till point A till B. Sedan är story ok, ganska bra, det kan jag medge dig, men den blir så uttjötad. Men så är väll alla spel
Förlåt mig, men jag är väldigt bortskämd när det gäller storylines.

Om jag skall vara ärlig så måste jag tänka efter ganska rejält för att hitta en handfull spel med lika fängslande story. Men jag förstår ju att andra inte har samma smak och åsikter.
Men för att snacka om HL3; var det ingen som kunde bekräfta att det skulle utspelas i London? Jag antar att Valve antagligen knappt själva vet var det kommer utspela sig. Men eftersom min kompis hört det så måste det ju komma någonstanns ifrån för han är ingen mytoman direkt!

(Varning för spoiler av episode 2 nedan!)
Men om man utgår från hur episode 3 kan tänkas sluta så tror jag inte att man förgör Combine-rasen helt efter sin visit på Borealis iom att Eli vill åka dit strax innan han dör i slutet av episode 2. Antagligen skaffar man sig övertag över Combines grepp om mänskligheten eller vise versa, men jag tror inte man utplånar dom. Dessutom har ju Portal knytits samman med HL universumet nu.
Ser ut som det kan bli svårt för Valve att klämma in så mycket story som det känns att det finns kvar att berätta. Till exempel: Vem är G-Man? Vad är Vortigonrasens syfte? Varför vill Combine ta över galaxen? osv... Tror det skulle bli ett långt spel om de skall klämma in all den storyn i en episod. Dom tidigare har ju varit ganska korta.
Ser ut som det kan bli svårt för Valve att klämma in så mycket story som det känns att det finns kvar att berätta. Till exempel: Vem är G-Man? Vad är Vortigonrasens syfte? Varför vill Combine ta över galaxen? osv... Tror det skulle bli ett långt spel om de skall klämma in all den storyn i en episod. Dom tidigare har ju varit ganska korta.
Så vad tror ni?