Bumpar upp trden lite, bttre n att starta en ny.
Jag tycker cynism r bra. En intelligent person
kan ju inte sga att vrlden r bra och fin, fr det r den inte. Givetvis hnder bra saker i vr vrld men blundar men fr alla problem r man inte bara naiv, man r dum. Folk sger till mig att jag r cynisk, bitter, pessimistisk och negativ som om det vore ngot riktigt dligt. Sdana kommentarer lyssnar jag inte p, men en av mina vnner sa att det var vldigt jobbigt att jag var s pessimistisk och bitter. Nr en nra vn sger s r det en annan sak, d tar jag t mig av kritiken, frsts. Vill inte frlora mina vnner eller dra ner mina vnner i ngot deprimerat trsk fr att jag har en fr svart livssyn. D r den ju destruktiv. Men jag r fortfarande hellre sedd som cynikern n den naiva alla dagar i veckan

Man fr vl knna av lite, man vill ju inte frstra en superbra stmning med en dryg kommentar, ven om det knns lockande ibland.
Om man inte r cynisk sjlv frstr jag att man kan tycka det r jobbigt att umgs med en riktigt cynisk mnniska. Det r frmodligen d man brjar tycka den personen r deprimerande, trkig och sur av sig fr att man inte frstr cynismen.
Cynisk humor r fr vrigt bst, det r drfr jag lskar John Entwistle's lttexter.