Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Det är knappast jag som har "valt" något. Det bara är så.
Vem har sagt dig att det
är så? Har gud talat till dig ur en brinnande buske eller? Det är människor som bestämmer vad som är "normalt", alltså "väljer" människor utifrån vad de "tycker". Ser inte du detta har du nog ingen fri vilja utan följer med strömmen. (Låt oss här anta att det finns något sådant som fri vilja, en uttömande diskusion om detta hör inte hemma hör utan i filosofiforat)
Citat:
Så 10 av 100 är "norm"?
Om din farfar har rullator så är det alltså norm att ha rullator i din släkt? I hela Sverige kanske?
Så du tycker att det onormalt med att gamla människor kan behöva en rullator? Du tänkte länge innan du kom på den här repliken, eller hur?
Citat:
Homofiler är förresten snarare 1 av 100 än 10 av 100. Fast då blir det väl bara mer vanligt och normalt enligt dig.
För det första så har jag pratat om homo och bisexuella. Låt oss anta för diskusionens skull att det ligger mitt emellan 10 och 1. Då vi här pratar om två olika grupperingar så talar vi alltså om mellan 2 och 20 (fundera över det du) så hamnar vi på ett snittvärde av tio.
Du bommade alltså helt och hållet att
allt inom en normalfördelningskurva är normalt fram till outlayers där 1 är mindre än 1.
Läs statistisk och sannolikhetslära på universitet innan du söker jobb på SCB.