2008-05-30, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Du inser säkert snart att du är helt fel ute, dina retoriska brister och din okunskap om saker jag förmodade var självklara är häpnadsväckande. Du försöker omintetgöra ett vedertaget begrepp med hjälp av dina känsloargument, vill du dock diskutera begreppet norm och normalt så rekommenderar jag att du startar en tråd i filosofi- eller språkforat.

"regelrätt; som överensstämmer med na turens ordning; som icke skiljer sig från vad som är vanligt (l. från vad som rimligen kan begäras l. väntas); som representerar ett medel värde l. en medelnivå; genomsnittlig, ordinär, vanlig. Han är normalt begåvad. Under normala förhållanden."

Problemet är bara att du inte sade detta första gången. Däremot är din definition av normaliteten haltande. Om du tänker dig en normalitetens bell-kurva så förstår du nog vad jag och arkehål pratar om. Lemasives bajskorv och Johnny62s Impala blir då outlayers medan homo och bi förvisso är mindre grupperingar än det heteronormativa, men klart inom en normalfördelning.
2008-05-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Varför inte, du har ju "valt" vad som du "tycker" är "normalt" för dig.

Det är knappast jag som har "valt" något. Det bara är så.

Citat:
Vad gäller statistiska begrepp rekommenderar jag dig en sommarkurs i statistik. Vi antar...

N=100 vilket medför att
N'=10 där dessa är homo eller bi. Dessa faller då inom en normalfördelning då dessa inte går att hänföra till outlayers då det för dessa gäller;
N''=<1 Det vill säga att allt är normalt inom statistiken som inte är mindre än 1. Dra inte in kvasivetenskap utan att ha kunskap om vad du talar om.

Så 10 av 100 är "norm"?
Om din farfar har rullator så är det alltså norm att ha rullator i din släkt? I hela Sverige kanske?

Homofiler är förresten snarare 1 av 100 än 10 av 100. Fast då blir det väl bara mer vanligt och normalt enligt dig.
2008-05-30, 22:50
Medlem
O Dirlewangers avatar
Homosexualitet kan aldrig i helvete vara normalt. Era löjliga argument som har med adoption att göra, javisst är det tillåtet i detta land enligt lag men vad fan är det för jävla lag. Man går emot naturens lag. Homofåneri ska vara förbjudet öht.
2008-05-30, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Homofiler är förresten snarare 1 av 100 än 10 av 100. Fast då blir det väl bara mer vanligt och normalt enligt dig.

Homosexuella heter det. Varför angår det dig vad andra gör i sitt sexliv eller med vilket kön de håller sig till?

Vem är du att bestämma vad som är normalt?
2008-05-30, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Jag väljer inte att tycka, jag vet vad som är normalt.

Visst är norm ett statiskt begrepp, men norm kan ju innebära flera saker, inte endast ett! Flera saker kan vara en norm, även homosexualitet.

Homosexuella lever i sin värld, inte i din, och i deras kretsar är det helt normalt.

Vissa ogillar sex helt och hållet! För dom är sex helt onormalt, men det är fortfarande lagligt och är normalt för vissa ändå!

Du är så jävla dum, homsexualitet är alternativt ifrån heterosexualitet. Med tanke på att du dömmer bort alla andra sexualiteter i ALT så är det du som är det största svinet här. Alla förutom bögar och flator är onormala.

Hursomhelst så är Heterosexualitet det normala, det som hör och häpna vi är gjorda för. Sen får calle och carl älska varran hur mycket dom vill, det är ändå inte normalt när det gäller sexualitet.

Du är som mig fast dum i huvudet, inte en smickrande blandning.
2008-05-30, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Det är knappast jag som har "valt" något. Det bara är så.

Vem har sagt dig att det är så? Har gud talat till dig ur en brinnande buske eller? Det är människor som bestämmer vad som är "normalt", alltså "väljer" människor utifrån vad de "tycker". Ser inte du detta har du nog ingen fri vilja utan följer med strömmen. (Låt oss här anta att det finns något sådant som fri vilja, en uttömande diskusion om detta hör inte hemma hör utan i filosofiforat)

Citat:
Så 10 av 100 är "norm"?
Om din farfar har rullator så är det alltså norm att ha rullator i din släkt? I hela Sverige kanske?

Så du tycker att det onormalt med att gamla människor kan behöva en rullator? Du tänkte länge innan du kom på den här repliken, eller hur?

Citat:

För det första så har jag pratat om homo och bisexuella. Låt oss anta för diskusionens skull att det ligger mitt emellan 10 och 1. Då vi här pratar om två olika grupperingar så talar vi alltså om mellan 2 och 20 (fundera över det du) så hamnar vi på ett snittvärde av tio.
Du bommade alltså helt och hållet att allt inom en normalfördelningskurva är normalt fram till outlayers där 1 är mindre än 1.

Läs statistisk och sannolikhetslära på universitet innan du söker jobb på SCB.
2008-05-30, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du är så jävla dum, homsexualitet är alternativt ifrån heterosexualitet. Med tanke på att du dömmer bort alla andra sexualiteter i ALT så är det du som är det största svinet här. Alla förutom bögar och flator är onormala.

Hursomhelst så är Heterosexualitet det normala, det som hör och häpna vi är gjorda för. Sen får calle och carl älska varran hur mycket dom vill, det är ändå inte normalt när det gäller sexualitet.

Du är som mig fast dum i huvudet, inte en smickrande blandning.

Lemasive... Du missade vad som var min poäng i min fråga...

Vi vänder på steken så förstår du nog, jag är helt övertygad om din förmåga att första saker (seriös).
Vad jag menade var, är inte homo och bisexualitet för vanligt för att vara alternativt i en sådan grad att det ska vara i alt.sex. Vad jag menade är att alt.sex. handlar om delfinsex och annat som verkligen är alternativt. Hur många mysiga bögar och flator känner inte du egentligen om vi sätter handen på det lemasiva hjärtat? Anser du att de är lika alternativa som Johnny när han tittar trånande på Impalan?
2008-05-30, 23:05
Bannlyst
Citat:
Lemasive... Du missade vad som var min poäng i min fråga...

Vi vänder på steken så förstår du nog, jag är helt övertygad om din förmåga att första saker (seriös).
Vad jag menade var, är inte homo och bisexualitet för vanligt för att vara alternativt i en sådan grad att det ska vara i alt.sex. Vad jag menade är att alt.sex. handlar om delfinsex och annat som verkligen är alternativt. Hur många mysiga bögar och flator känner inte du egentligen om vi sätter handen på det lemasiva hjärtat? Anser du att de är lika alternativa som Johnny när han tittar trånande på Impalan?

Det spelar ingen roll hurvida graden av normalitet som kan appliceras till sexualiteten, heterosexualiteten är grunden. Det är det "normala" allt annat är avikande, spela roll hur accepterat det än är.

50% av kvinnliga hundägare låter sin jycke slicka geggvecket, är det alternativt eller normalt?
2008-05-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Homosexuella heter det.

Homofiler är samma sak.

Citat:
Varför angår det dig vad andra gör i sitt sexliv eller med vilket kön de håller sig till?

Jag har väl inte sagt att det angår mig? Det jag diskuterar här i tråden är uppenbarligen snarare vad ordet normalt betyder.

Citat:
Vem är du att bestämma vad som är normalt?

Driver du med mig?
Köp en ordbok.
2008-05-30, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det spelar ingen roll hurvida graden av normalitet som kan appliceras till sexualiteten, heterosexualiteten är grunden. Det är det "normala" allt annat är avikande, spela roll hur accepterat det än är.

50% av kvinnliga hundägare låter sin jycke slicka geggvecket, är det alternativt eller normalt?

Du bommar fortfarande poängen. Vad jag menar är, är homo och bi inte för normalt för alt.sex.

Jag vet att du inte är aktiv normalt sett i sex-forumen så här är en refresherlänk till om vad alt.sex. ofta handlar om;

http://www.flashback.org/showthread.php?t=684027

Edit: lemasive, om du har en vedertagen källa till att 50% av alla kvinnliga hundägare låter Fido slicka dem i musen så ska jag skicka dig en present. Det vore helt underbart att ha en sådan källa som tillhygge!
Senast redigerad av demiurg2 2008-05-30 kl. 23:10.
2008-05-30, 23:10
Bannlyst
Citat:
Du bommar fortfarande poängen. Vad jag menar är, är homo och bi inte för normalt för alt.sex.

Jag vet att du inte är aktiv normalt sett i sex-forumen så här är en refresherlänk till om vad alt.sex. ofta handlar om;

http://www.flashback.org/showthread.php?t=684027

Det har blivit ett forum för dom mest sjuka saker människan kan fantisera om, det är bögarnas och flatornas fel. Samma i spelforumet, om alla pratar FPS spel istället för MMORPG som är den stora grejen. Ja, du förstår. Det är upp till användarna att göra som dom vill, men dom flesta frågor besvaras redan i E&S så vad är problemet? Dom har två forum dom kan rådfråga i, inte ett. Typiskt "utsatta" grupper att premieras.
2008-05-30, 23:11
Medlem
Citat:
Vem har sagt dig att det är så? Har gud talat till dig ur en brinnande buske eller? Det är människor som bestämmer vad som är "normalt", alltså "väljer" människor utifrån vad de "tycker". Ser inte du detta har du nog ingen fri vilja utan följer med strömmen. (Låt oss här anta att det finns något sådant som fri vilja, en uttömande diskusion om detta hör inte hemma hör utan i filosofiforat)

Vi snackar inte om normalt i den betydelsen här, vi snackar om det i statistisk, eller kanske heter det matematisk betydelse. Statistisk var kanske fel ord av mig att välja innan. Men vi snackar alltså om ordet i den betydelse det har när man t.ex säger att "normaltemperatur," alltså den temperatur som det oftast är. Det handlar inte om något som någon tycker, eller bestämmer.

Citat:
Så du tycker att det onormalt med att gamla människor kan behöva en rullator? Du tänkte länge innan du kom på den här repliken, eller hur?

Och du kanske borde tänkt längre på vad jag verkligen skrev innan du replikerade?

Citat:
För det första så har jag pratat om homo och bisexuella. Låt oss anta för diskusionens skull att det ligger mitt emellan 10 och 1. Då vi här pratar om två olika grupperingar så talar vi alltså om mellan 2 och 20 (fundera över det du) så hamnar vi på ett snittvärde av tio.
Du bommade alltså helt och hållet att allt inom en normalfördelningskurva är normalt fram till outlayers där 1 är mindre än 1.

Läs statistisk och sannolikhetslära på universitet innan du söker jobb på SCB.

Och du jobbar redan på BRÅ antar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in