2008-05-30, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Kalle och Karl kan inte få barn den naturliga vägen. Det kan inte Lisa och Lena heller.

Vissa föräldrar kan inte få barn för vissa biologiska anledningar. Betyder detta att dom fortfarande inte tillhör normen?

Tänk om Kalle och Karl inte har som mål med livet att föda barn, då blir fortfarande deras homosexualitet norm för dessa personer.

Och sexforumet handlar inte om barn, utan om att knulla.

Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Heterosexualitet är normen, det naturliga.

Inte för en homosexuell.
2008-05-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Normen för dig är hetero!
Normen för gaykalle är homosexualitet!

En norm utgår från en kollektiv synpunkt, inte en individuell. Två personer i samma kollektiv kan alltså inte ha olika normer. En norm betraktas utifrån ett helhetsperspektiv, utifrån majoriteten. Det som gäller för de flesta, är normen. Alltså norm-alt.
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Inte för en homosexuell.

Du är helt bortgjort och vet uppenbarligen inte vad sociala normer är.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
1. Huruvida något är "accepterat" är lika lite som politiska beslut något som avgör om en företeelse är avvikande eller ej. Eller hur?

Jo, men som vuxen har man ett aktivt val att välja vad man tycker är normalt.

Bara för att du tycker att det är onormalt att basta betyder inte att basta är onormalt, vem bestämmer vad som är onormalt?

Att något är olagligt och att man gör något emot någons vilja är dock onormalt, att knulla ett djur eller ett barn är onormalt och bör förbli alternativt.

Tyvärr, måste jag upprepa mig själv, homosexualitet är normalt!
2008-05-30, 22:31
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Vissa föräldrar kan inte få barn för vissa biologiska anledningar. Betyder detta att dom fortfarande inte tillhör normen?

Tänk om Kalle och Karl inte har som mål med livet att föda barn, då blir fortfarande deras homosexualitet norm för dessa personer.

Inte för en homosexuell.
Det beror ju på att någonting är fel på antingen mannen eller kvinnan (eller att kvinnan är äldre). Normen är att kvinna+man=barn, det är det naturliga.

Jag skulle tro att även för en homosexuell är heterosexualitet det normala eftersom 90% av alla är det.
Bannlyst
Citat:

Inte för en homosexuell.

Här för du fram en fin poäng. Homo och bisexualitet handlar om sex på samma sätt som det handlar om sex för heterosexuella. På samma sätt handlar H&B om kärlek på samma sätt som för heterosexuella. Carl och Karl älskar varandra lika mycket som Carl och Karolina gör.
Inget kan däremot få mig att tro att Johnny62s Impala älskar honom på samma sätt som Carl och Karolina gör mot varandra.

"Love is all you need"... Som Beatles sjöng en gång i tiden.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Du är helt bortgjort och vet uppenbarligen inte vad sociala normer är.

Du är helt idiotisk och väljer att göra fåniga personangrepp!

HOMOSEXUALITET ÄR LIKA NORMALT SOM HETEROSEXUALITET. Fatta!

Citat:
En norm utgår från en kollektiv synpunkt, inte en individuell. Två personer i samma kollektiv kan alltså inte ha olika normer. En norm betraktas utifrån ett helhetsperspektiv, utifrån majoriteten. Det som gäller för de flesta, är normen. Alltså norm-alt.

Fel. Läs mina inlägg, och ta om allt i åtanke, jag vet att jag har rätt serru!

..
Senast redigerad av arkehål 2008-05-30 kl. 22:34.
2008-05-30, 22:32
Medlem
Citat:
Jo, men som vuxen har man ett aktivt val att välja vad man tycker är normalt.

Bara för att du tycker att det är onormalt att basta betyder inte att basta är onormalt, vem bestämmer vad som är onormalt?

Att något är olagligt och att man gör något emot någons vilja är dock onormalt, att knulla ett djur eller ett barn är onormalt och bör förbli alternativt.

Tyvärr, måste jag upprepa mig själv, homosexualitet är normalt!

Du kan inte "välja" och "tycka" vad som är norm(alt.)

Norm är mera av ska vi säga ett statistiskt begrepp?
2008-05-30, 22:36
Bannlyst
Citat:

Jag väljer inte att tycka, jag vet vad som är normalt.

Visst är norm ett statiskt begrepp, men norm kan ju innebära flera saker, inte endast ett! Flera saker kan vara en norm, även homosexualitet.

Homosexuella lever i sin värld, inte i din, och i deras kretsar är det helt normalt.

Vissa ogillar sex helt och hållet! För dom är sex helt onormalt, men det är fortfarande lagligt och är normalt för vissa ändå!
2008-05-30, 22:36
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Du är helt idiotisk och väljer att göra fåniga personangrepp!

Du inser säkert snart att du är helt fel ute, dina retoriska brister och din okunskap om saker jag förmodade var självklara är häpnadsväckande. Du försöker omintetgöra ett vedertaget begrepp med hjälp av dina känsloargument, vill du dock diskutera begreppet norm och normalt så rekommenderar jag att du startar en tråd i filosofi- eller språkforat.

"regelrätt; som överensstämmer med na turens ordning; som icke skiljer sig från vad som är vanligt (l. från vad som rimligen kan begäras l. väntas); som representerar ett medel värde l. en medelnivå; genomsnittlig, ordinär, vanlig. Han är normalt begåvad. Under normala förhållanden."
2008-05-30, 22:37
Bannlyst
Citat:

Varför inte, du har ju "valt" vad som du "tycker" är "normalt" för dig.

Vad gäller statistiska begrepp rekommenderar jag dig en sommarkurs i statistik. Vi antar...

N=100 vilket medför att
N'=10 där dessa är homo eller bi. Dessa faller då inom en normalfördelning då dessa inte går att hänföra till outlayers då det för dessa gäller;
N''=<1 Det vill säga att allt är normalt inom statistiken som inte är mindre än 1. Dra inte in kvasivetenskap utan att ha kunskap om vad du talar om.
2008-05-30, 22:40
Bannlyst
Citat:
Du inser säkert snart att du är helt fel ute, dina retoriska brister och din okunskap om saker jag förmodade var självklara är häpnadsväckande. Du försöker omintetgöra ett vedertaget begrepp med hjälp av dina känsloargument, vill du dock diskutera begreppet norm och normalt så rekommenderar jag att du startar en tråd i filosofi- eller språkforat.

Jag har inga brister eller okunskap i sexualitet jag vet exakt vad jag pratar om, tillskillnad från dig verkar det som.

Nej, jag drog aldrig upp norm i filosofiska sammanhang, så det får du ta med den som gjorde det.

Citat:
"regelrätt; som överensstämmer med na turens ordning; som icke skiljer sig från vad som är vanligt (l. från vad som rimligen kan begäras l. väntas); som representerar ett medel värde l. en medelnivå; genomsnittlig, ordinär, vanlig. Han är normalt begåvad. Under normala förhållanden."

Så du menar att du är onormal för en homosexuell?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in