2009-02-21, 18:27
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Homosexualitet är ju, även 2009, en alternativ form av sexualitet. Eller menar du att det har blivit norm nu?

Nej, men som diskussionen visar i denna tråd, så håller inte "normalitets"-argumentet och dagens indelning är inte logisk.

Så alla som är livrädda för förändring i frågan kan lugna ned sig, det har redan diskuterats i tråden. Men fortfarande har inte förslagen om en bättre indelning bemötts med någon feedback.

Och de svaren här visar lite att det nog är en het potatis även 2009. Man återupprepar samma ologiska försvar om normalitet. Konstigt, verkligen konstigt...

Jag är mest nyfiken på vad Admin och berörda moderatorer tycker om stefanheterjags förslag tex.
2009-02-21, 18:49
Medlem
Ful Fisks avatar
Ett starkt argument för att behålla det hela som för tillfället är ju aktiviteten. E&S har ju en mycket högre aktivitet än AS. Efter att pedofili/hebefili fått ett eget underforum så kommer det brista i aktiviteten när det gäller AS om man bara slänger in alla homotrådar i E&S. Uppdelningar måste ju ändå ske för att det också ska vara praktiskt och inte alla trådar hamnar i samma forum emedan de andra forumen knappt får någon aktivitet alls.
2009-02-21, 19:14
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Jag är mest nyfiken på vad Admin och berörda moderatorer tycker om stefanheterjags förslag tex.
Stefanheterjag lämnade sitt förslag 2008-06-03, så du kan vara lugn för att det har diskuterats både länge och väl. Och iom att inget annonserats så tyder det på att man beslutat att låta det vara som det är.

/Micke
2009-02-22, 00:51
Medlem
Kingers avatar
Men herregud tror ni verkligen att böga sig är normalt? Tror ni att människans kukar är gjorda för att röra vid varandra? Det låter ju hur logiskt som helst. Eller är människorna gjorda att man ska knulla varandra i skithålet? Fan alltså ni måste vara dumma.
2009-02-22, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag tycker man ska dela upp det på sexualitet, fetish och parafili. Dessa tre kategorier täcker upp allt man kan diskutera sexuellt. Så behöver man inte fundera på moral och åsikter kring frågorna.

Sexualitet: Homo, bi, hetero, allt som rör dessa läggningar samt även sådant som hör till sexualitet men inte till fetish/parafili. Även sexuella spörsmål där läggning inte har med saken att göra. T.ex. onani m.m.

Fetish: t.ex BDSM, latex, piskor, blöjor, trosor, osv. dvs allt som rör fetisher.

Parafili: Zoofili, Pedofili, Hebefili, Nekrofili m.m.

Instämmer med flertalet: Mycket bra förslag.
Då mods höll med om detta, varför blev inget av detta?
Den här uppdelningen är ju klockren
2009-02-22, 02:18
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Stefanheterjag lämnade sitt förslag 2008-06-03, så du kan vara lugn för att det har diskuterats både länge och väl. Och iom att inget annonserats så tyder det på att man beslutat att låta det vara som det är.

/Micke

Jag skulle gärna vilja höra dem redovisa för resultatet. Denna tradition av tystnad vid nekande besked kan väl inte vara så bra i grunden.

Jag behöver inte vara lugn i frågan, vill bara ha ett besked och förstå vad orsaken är till att man envisas till att värdera normalitet runt sex just. Inte precis som att man delat in samhälle/politik i "normala politiska åsikter" och "onormala åsikter".

Jag trodde i min enfald att flashback skulle främja fri debatt, värderingsfri moderering och admin, medan det var användarna som skulle debattera sakfrågorna. Även moderatorer är välkomna att debattera ämnet i forumet, så förstår inte varför man måste lägga sin värdering direkt i indelningen av forumen.

Idag skapar uppdelningen en värderande indelning från start, den är onödig och som lätt kan ändras, tex. enligt stefanheterjag:s förslag.
2009-02-28, 13:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Jag är också av åsikten att homosexualitet är för vanligt för att höra hemma i samma forum som där det finns trådar om folk som tänder på att knulla aborrar i munnen. Antingen får man tillåta det i det vanliga relationsforumet, eller starta ett nytt forum med rubriken Homosexualitet och Bisexualitet.
Det är faktiskt ännu vanligare att män tänder på prepubertala flickor än på andra män. Tycker du då att pedofili inte heller hör hemma i Alternativa sexualiteter?

För övrigt är homosexualitet inte alls särskilt vanligt. Det är bara en liten ynka procent av befolkningen som är homosexuella.
Senast redigerad av kuddenchristo 2009-02-28 kl. 13:28.
2009-02-28, 13:48
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag tycker man ska dela upp det på sexualitet, fetish och parafili. Dessa tre kategorier täcker upp allt man kan diskutera sexuellt. Så behöver man inte fundera på moral och åsikter kring frågorna.

Sexualitet: Homo, bi, hetero, allt som rör dessa läggningar samt även sådant som hör till sexualitet men inte till fetish/parafili. Även sexuella spörsmål där läggning inte har med saken att göra. T.ex. onani m.m.

Fetish: t.ex BDSM, latex, piskor, blöjor, trosor, osv. dvs allt som rör fetisher.

Parafili: Zoofili, Pedofili, Hebefili, Nekrofili m.m.
Heterosexuell hebefili är ingen parafili och är jävligt mycket mer normalt än all form av homosexualitet.
2009-02-28, 13:53
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kat
Det tjatas en hel del om att heterosexualitet är det 'normala' i betydelsen 'vanligast', men eftersom sexualiteten är flytande och det är rätt svårt att hitta några som är till 100% heterosexuella (eller 100% homosexuella) när man väger in alla parametrar, så skulle vi kunna utgå ifrån att det vanligaste faktiskt är bisexualitet.

Hur det än är, så kan man snabbt komma fram till att det är omöjligt att komma fram till en definition av heterosexualitet, bisexualitet och homosexualitet som alla kan gå med på. Alla väger in olika saker i bedömningen.
Nej, så är det inte alls. En överväldigande majoritet av alla människor tänder enbart på personer av motsatt kön.
Senast redigerad av kuddenchristo 2009-02-28 kl. 14:08.
2009-02-28, 14:01
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Men herregud tror ni verkligen att böga sig är normalt? Tror ni att människans kukar är gjorda för att röra vid varandra? Det låter ju hur logiskt som helst. Eller är människorna gjorda att man ska knulla varandra i skithålet? Fan alltså ni måste vara dumma.

Homosexualitet existerar inom väldigt många arter så jag skulle inte kalla det för något onormalt eller speciellt för våran art. Visst är inte kuken "gjord" för att stoppas in i analen men munnen är inte heller "gjord" för att användas till att kyssa någon med.
Fan vad onormala alla som kysser någon är!! Utbyta saliv med varandra
Senast redigerad av BlackMetal 2009-02-28 kl. 14:03.
2009-02-28, 14:08
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Homosexualitet existerar inom väldigt många arter så jag skulle inte kalla det för något onormalt eller speciellt för våran art.
Det är onormalt eftersom det är bara ungefär 5 procent av befolkningen som är homosexuella.
2009-02-28, 14:31
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Homosexualitet existerar inom väldigt många arter så jag skulle inte kalla det för något onormalt eller speciellt för våran art. Visst är inte kuken "gjord" för att stoppas in i analen men munnen är inte heller "gjord" för att användas till att kyssa någon med.
Fan vad onormala alla som kysser någon är!! Utbyta saliv med varandra

Ser man på det helt neutralt, vetenskapligt och efter rådande definitioner på orden är det inte normalt. Naturligt däremot är det.

Jag tycker FB ställer sig neutralt när de kallar det för en alternativ sexuallitet istället för det mer negativt klingande onormal sexualitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in