2008-06-03, 13:10
Medlem
Vrövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag tycker man ska dela upp det på sexualitet, fetish och parafili. Dessa tre kategorier täcker upp allt man kan diskutera sexuellt. Så behöver man inte fundera på moral och åsikter kring frågorna.

Sexualitet: Homo, bi, hetero, allt som rör dessa läggningar samt även sådant som hör till sexualitet men inte till fetish/parafili. Även sexuella spörsmål där läggning inte har med saken att göra. T.ex. onani m.m.

Fetish: t.ex BDSM, latex, piskor, blöjor, trosor, osv. dvs allt som rör fetisher.

Parafili: Zoofili, Pedofili, Hebefili, Nekrofili m.m.

Låter som ett mycket vettigt förslag, do it!
2008-06-03, 13:14
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
“Bisexual? There is no such thing as bisexual. You either suck dick, or you do not suck dick.” — Andrew Dice Clay

Fast även om du och säkert många med dig anser att det inte finns så vill folk diskutera det på Flashback och det får de göra. Dessutom var ska en tråd om trekanter placeras? Är det E&S eller alt sex och av vilken anledning är det vad?
2008-06-03, 14:34
Medlem
norskans avatar
I dagen samhälle borde det vara helt naturligt att acceptera homosexuella.
tror nog att en hel del går och är det i smyg och får aldrig ge uttryck för sin sexualitet
2008-06-03, 14:45
Medlem
Det tjatas en hel del om att heterosexualitet är det 'normala' i betydelsen 'vanligast', men eftersom sexualiteten är flytande och det är rätt svårt att hitta några som är till 100% heterosexuella (eller 100% homosexuella) när man väger in alla parametrar, så skulle vi kunna utgå ifrån att det vanligaste faktiskt är bisexualitet.

Hur det än är, så kan man snabbt komma fram till att det är omöjligt att komma fram till en definition av heterosexualitet, bisexualitet och homosexualitet som alla kan gå med på. Alla väger in olika saker i bedömningen.
2008-06-03, 15:52
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Jag tycker man ska dela upp det på sexualitet, fetish och parafili. Dessa tre kategorier täcker upp allt man kan diskutera sexuellt. Så behöver man inte fundera på moral och åsikter kring frågorna.

Sexualitet: Homo, bi, hetero, allt som rör dessa läggningar samt även sådant som hör till sexualitet men inte till fetish/parafili. Även sexuella spörsmål där läggning inte har med saken att göra. T.ex. onani m.m.

Fetish: t.ex BDSM, latex, piskor, blöjor, trosor, osv. dvs allt som rör fetisher.

Något sådant hade jag i tankarna. Jag yycker att du/ni ska lobba för detta i Outlaw.
2008-06-03, 16:02
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norskan
I dagen samhälle borde det vara helt naturligt att acceptera homosexuella.
tror nog att en hel del går och är det i smyg och får aldrig ge uttryck för sin sexualitet
Det handlar ju inte om att man vill acceptera något eller inte, dvs målet som jag ser det är inte att ta ställning för eller emot homo- eller bisexualitet på något sätt.

Jag ser det som att frågeställningarna ofta är i stort sett desamma oavsett om det handlar om heterosexuellt eller homosexuellt sex. Om motorcyklar, bilar och båtar kan samsas i samma forum så borde väl detta också gå?

Jag ser inte homosexualitet som naturligt i den mening vi pratar om här, men ser det däremot som naturligt att dessa frågeställningar tack vare sin likhet kan och bör samsas i samma forum.
2008-06-03, 16:05
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Något sådant hade jag i tankarna. Jag yycker att du/ni ska lobba för detta i Outlaw.

Jodå frågan är även väckt i outlaw.
2008-06-03, 16:45
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det handlar ju inte om att man vill acceptera något eller inte, dvs målet som jag ser det är inte att ta ställning för eller emot homo- eller bisexualitet på något sätt.

Jag ser det som att frågeställningarna ofta är i stort sett desamma oavsett om det handlar om heterosexuellt eller homosexuellt sex. Om motorcyklar, bilar och båtar kan samsas i samma forum så borde väl detta också gå?

Jag ser inte homosexualitet som naturligt i den mening vi pratar om här, men ser det däremot som naturligt att dessa frågeställningar tack vare sin likhet kan och bör samsas i samma forum.
Exakt, om vi gör en förändring så ska det ju för att det ska vara lättare att hitta de områden man är ute efter att diskutera i, inte först och främst för att ta ställning för eller emot någonting.

Jag tycker att själva titeln "alternativa sexualiteter" är felaktig när man använder det för att klumpa samman så skilda områden som t.ex. bdsm och nekrofili och diskussioner om att sniffa på trosor. Det gör inget av områdena någon tjänst.

Vissa vill ha allt utom heteronormativa sexlekar som "alternativa sexualiteter" men det köper inte jag. Partnerbyten, pisklekar, rollspelande osv finns i var mans hem och anses inte som något speciellt alternativt. Snarare upplyftande i sexlivet hos många.

Framför allt så vill jag ha en uppdelning som inte lägger några sådana värderingar i själva namnet. Det borde gå. Mitt förslag är ett sätt, det kanske finns fler.
2008-06-03, 17:10
Medlem
chribsson2s avatar
Det är bara PK-opportunister som kan hävda att Homosexualitet inte är en alternativ form av sexualitet. Låt det ligga kvar bland peddon och andra avarter.
2008-06-03, 20:21
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Detta är en lösning jag tycker låter vettig jag med..
2008-06-03, 22:35
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Könsneutral tråd om avsugning:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=680836

Skum HIV/Bögtråd:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=684423

Hentai:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=684930

könsneutrala kondomer:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=682603

Trekant:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=535211

Bisex:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=681406

Tända på sina föräldrar:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=683289

Var är barnafödandet, vad är normalt?

Återg igen, vad har dessa trådar med barnafödande heterosex eller ordet "normalt" att göra? Alla är trådar i "barnaföderiets normala forum". StefanHeterJag har ett bra förslag!
Senast redigerad av honken80 2008-06-03 kl. 22:40.
2008-06-03, 22:45
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Återg igen, vad har dessa trådar med barnafödande heterosex eller ordet "normalt" att göra? Alla är trådar i "barnaföderiets normala forum". StefanHeterJag har ett bra förslag!

Eftersom vi diskuterar placering så har jag inte tagit tag att flytta dessa. Vissa av dem borde nog om vi ska tillämpa det som har varit praxis ligga i alt sex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in