Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det handlar ju inte om att man vill acceptera något eller inte, dvs målet som jag ser det är inte att ta ställning för eller emot homo- eller bisexualitet på något sätt.
Jag ser det som att frågeställningarna ofta är i stort sett desamma oavsett om det handlar om heterosexuellt eller homosexuellt sex. Om motorcyklar, bilar och båtar kan samsas i samma forum så borde väl detta också gå?
Jag ser inte homosexualitet som naturligt i den mening vi pratar om här, men ser det däremot som naturligt att dessa frågeställningar tack vare sin likhet kan och bör samsas i samma forum.
Exakt, om vi gör en förändring så ska det ju för att det ska vara lättare att hitta de områden man är ute efter att diskutera i, inte först och främst för att ta ställning för eller emot någonting.
Jag tycker att själva titeln "alternativa sexualiteter" är felaktig när man använder det för att klumpa samman så skilda områden som t.ex. bdsm och nekrofili och diskussioner om att sniffa på trosor. Det gör inget av områdena någon tjänst.
Vissa vill ha allt utom heteronormativa sexlekar som "alternativa sexualiteter" men det köper inte jag. Partnerbyten, pisklekar, rollspelande osv finns i var mans hem och anses inte som något speciellt alternativt. Snarare upplyftande i sexlivet hos många.
Framför allt så vill jag ha en uppdelning som inte lägger några sådana värderingar i själva namnet. Det borde gå. Mitt förslag är ett sätt, det kanske finns fler.