Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
I vissa kretsar är det accepterat men inte ute i folkhemmet. Att media skriver om det och att Melodifestivalen tagits över innebär inte att folk i allmänhet anser att homosexualitet är en "accepterad livsstil"...
Jag skulle påstå att samhället i stort accepterat homosexualitet som en "normal" sexualitet för en del av befolkningen, och att homosexuella blivit folkkära. Sådana som du är nog i minoritet,
Homosexualitet ses som en "naturlig" läggning för en del av befolkningen vid sidan av heterosexualiteten. Homosexualitet ses heller inte som en parafili (i stil med pedofili eller zoofili eller koprofagi).
Citat:
Och att påstå att homosexuell sex skulle vara något som är mer allmänt accepterat än till exempel heterosexuell analsex är rent ut sagt infantilt.
Mer accepterat har jag inte sagt. Men homosexuellt umgänge, liksom heterosexuellt analsex, är en accepterad och normaliserad avvikelse till skillnad från parafilier och fetischer av mer obskyr art. Därför ser jag inte det som något konstigt att man kan ifrågasätta att heterosexuellt analsex eller homosex inte är placerat bland parafilier och fetischer.