2009-11-04, 09:28
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Först och främst, jag är straight.

- Men varför allt tjat om sex när det gäller homosexualitet? Kärlek finns också kanske? När det snackas om heterosexualitet så är det inte tal om samlag och diverse hela tiden. Är det dock homosexualitet som diskussion så kommer det alltid upp om själva "sexet" inte själva kärleken, förhållandet mellan karl och karl, alternative kvinna till kvinna. Något sex-fixerat samhälle
Kanske beroende på att homosexuella själva verkar mycket sexfixerade och skall ha in sin egen sexuella läggning i allt...

Ett exempel är en sak jag upplevde i UK, en homosexuell man som på fullt allvar efterlyste "fiskeklubbar för homosexuella", alltså sådana klubbar med enbart homosexuella medlemmar. Och jag som i min enfald trodde att man gick med i fiskeklubbar för att fiska och inte för att ragga och ha sex.
2009-11-04, 09:30
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Jepp, en frågeställning som jag tog upp i "alternativa sexualiteter" idag, med tanke på den heterosexuella mannens ökande tendens till att idka sk. flashback.-bögsex.
...
1) Definiera "flashback-bögsex"

2) Du verkar leva i din egen fantasivärld
2009-11-04, 13:18
Medlem
uffepuffes avatar
alltså, både homosex och heterosexuellt analsex är väl alternativt? jag säger inte att det är fel på något sätt, men det är ju inte den sexuella normen? hur vanligt det är. normen är väl kvinna och man och vaginalt sex? alltså den norm vi har haft i flera tusentals år? alltså det har väl funnits homosex och analsex och djursex också länge men liksom det är väl inte normen?

vill bara tilllägga att jag inte dömer någon.
2009-11-04, 15:52
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
alltså, både homosex och heterosexuellt analsex är väl alternativt? jag säger inte att det är fel på något sätt, men det är ju inte den sexuella normen? hur vanligt det är. normen är väl kvinna och man och vaginalt sex? alltså den norm vi har haft i flera tusentals år? alltså det har väl funnits homosex och analsex och djursex också länge men liksom det är väl inte normen?

vill bara tilllägga att jag inte dömer någon.
Heterosexuell analsex har funnits i tusentals år...

Det vi idag anser vara norm är något som kristendomen är skuld till.
2009-11-04, 15:54
Medlem
Yules avatar
Hör homosexualitet verkligen till alt. sex?

IMO ja. De är ju minoritet...
2009-11-04, 19:32
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Heterosexuell analsex har funnits i tusentals år...

Liksom homosexuellt analsex.
2009-11-04, 19:34
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Liksom homosexuellt analsex.
Och? Har någon påstått något annat?
2009-11-04, 19:35
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
I vissa kretsar är det accepterat men inte ute i folkhemmet. Att media skriver om det och att Melodifestivalen tagits över innebär inte att folk i allmänhet anser att homosexualitet är en "accepterad livsstil"...

Jag skulle påstå att samhället i stort accepterat homosexualitet som en "normal" sexualitet för en del av befolkningen, och att homosexuella blivit folkkära. Sådana som du är nog i minoritet,
Homosexualitet ses som en "naturlig" läggning för en del av befolkningen vid sidan av heterosexualiteten. Homosexualitet ses heller inte som en parafili (i stil med pedofili eller zoofili eller koprofagi).

Citat:
Och att påstå att homosexuell sex skulle vara något som är mer allmänt accepterat än till exempel heterosexuell analsex är rent ut sagt infantilt.

Mer accepterat har jag inte sagt. Men homosexuellt umgänge, liksom heterosexuellt analsex, är en accepterad och normaliserad avvikelse till skillnad från parafilier och fetischer av mer obskyr art. Därför ser jag inte det som något konstigt att man kan ifrågasätta att heterosexuellt analsex eller homosex inte är placerat bland parafilier och fetischer.
Senast redigerad av Von0ben 2009-11-04 kl. 19:46.
2009-11-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Som sägs i tråden;
http://www.flashback.org/showthread.php?t=684226

Hör frågan om homosexualitet verkligen till alt.sex. forumdelen eller borde dessa trådar snarare hamna man- och kvinno-grant i erotik och sexualitet-delen?

Är verkligen homo och bisexualitet så alternativt att det "förtjänar" alternativstatusen?

I alla fall för mig känns det lite främmande att ha bi och homo i samma område som bilsex, ursäkta om jag förolämpar någon autosexuell här, det var inte min mening.

Dom hör hemma i en egen låda.
2009-11-04, 19:46
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag skulle påstå att samhället i stort accepterat homosexualitet som en "normal" sexualitet för en del av befolkningen, och att homosexuella blivit folkkära. Sådana som du är nog i minoritet,
Homosexualitet ses som en "naturlig" läggning för en del av befolkningen vid sidan av heterosexualiteten. Homosexualitet ses heller inte som en parafili (i stil med pedofili eller zoofili eller koprofagi).

Mer accepterat har jag inte sagt. Men homosexuellt umgänge, liksom heterosexuellt analsex, är en accepterad och normaliserad företeelse till skillnad från parafilier och fetischer av mer obskyr art. Därför ser jag inte det som något konstigt att man kan ifrågasätta att heterosexuellt analsex eller homosex inte är placerat bland parafilier och fetischer.

Helt normalt ses det nog inte som.
Skulle två män kyssa varandra på stan så skulle folk givetvis reagera.
Räcker med att två män håller varandra i handen för att folk ska glo ögonen ur sig.

Homosexualitet är definitivt inte likställt heterosexualitet i allmänhetens ögon.
2009-11-04, 19:46
Medlem
Suecotes avatar
För mig finns det inget annat alternativ än homosex!

Sug på den ett tag...
2009-11-04, 19:48
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Helt normalt ses det nog inte som.
Skulle två män kyssa varandra på stan så skulle folk givetvis reagera.
Räcker med att två män håller varandra i handen för att folk ska glo ögonen ur sig.

Homosexualitet är definitivt inte likställt heterosexualitet i allmänhetens ögon.

Jag skulle nog påstå att homosexualitet inte ses som en parafili längre i alla fall. Att det ses som en avvikelse är naturligt, men det är en "normal" avvikelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in