Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-30, 18:30
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Som topic lyder, jag undrar var i Sverige den svåraste motorvägspåfarten finns.

Posta gärna flygbild, eller om det inte finns, en kartbild. Vore intressant att veta om det finns ngt riktig expressväg till livet efter detta i närheten där man bor.
Citera
2008-05-30, 18:45
Medlem
Finns säkert mycket värre, och det lär väl också dyka upp här i tråden, men denna är iaf ett personligt hatobjekt. Ser inte så farlig ut ovanifrån kanske, men det är en 110-sträcka, en vall gör att man inte ser trafiken på motorvägen förräns i allra sista stund (och då måste man redan vara uppsynkad i fart, dvs det är tokax i kurvan som gäller, iofs inget större problem bara väglaget är ok), och accelerationsfältet slutar ganska snabbt och brutalt tvärt vid en viadukt. Inga problem i lågtrafik, men i högtrafik och lite träskallar som vägrar släppa in en i filen så börjar det bli ganska spännande... Än så länge har jag bara sett en (gubbe) som höll på att fara av när accelerationsfältet tar slut.

http://kartor.eniro.se/query?&what=m...0;0;;;;0&stq=0

Smalt, enfiligt och vajerräcke är det också, ska tilläggas.
Senast redigerad av Pyewackett 2008-05-30 kl. 18:54.
Citera
2008-05-30, 20:57
Medlem
Jag slår ett slag för påfarten till Dag Hammarsköldsleden ifrån Radiovägen... imot centrum (Göteborg)

Sorry... Får inte länken att funka!!
Senast redigerad av The_Alien 2008-05-30 kl. 20:59.
Citera
2008-05-31, 00:50
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Alien
Jag slår ett slag för påfarten till Dag Hammarsköldsleden ifrån Radiovägen... imot centrum (Göteborg)

Sorry... Får inte länken att funka!!

Hej, du kan alltid pröva trycka på Printscrn på tangentbordet, och sedan pastea in i mspaint (eller annat favoritbildprogram) och bygga en bild som du vill ha den. Mspaint finns alltid med i windows. Sedan e de bara å uppa den på imagevenue.

http://img233.imagevenue.com/img.php..._122_348lo.jpg

Förstod jag påfartsriktningen rätt?
Citera
2008-05-31, 01:30
Medlem
X 6553841
Y 1457405

Där rv51 möter E20, strax väster om Hallsberg/Kumla.
Ska man söderut vidare på E20 från rv51 får man ha bra grepp, känns som man kurvar i 5G i 70, sedan direkt det rätar upp sig får man ge allt för att åtminstone nå 90 innan påfarten tar slut. Och så lutar det svagt utåt i svängen...spännande värre på vintern...

En till, iofs inte motorvägspåfart men ett riktigt mästerverk...
X 6540661
Y 1523333
I centrala Katrineholm. Totalt förvirrande, plåtskador varje vecka.
Och för att försöka reda ut det ändrar kommunen vem som ska väja/vem som har förkörsrätt regelbundet...
Det sägs att förlagan till denna korsning fann man på ett flygfoto från Tyskland. Det som inte framgick på fotot ifråga var att den var en planskiljd korsning, alltså med broar och vägar under dem...
Två seriekopplade rondeller a'la Jönköping hade varit mycket bättre...
Citera
2008-05-31, 04:39
Medlem
Mulas avatar
Av/påfarten från E4 i Nyköping till väg 52 är fan inte rolig. Det är i princip 90 grader rakt av.
Man kan säga att många korta påfarter härstammar från tiden då vi hade vänstertrafik, då var ju påfarten en avfart. Ofta brukar avfarten vara ganska lång i dessa fall, men påfarten har knappt någon accelerationsträcka över huvudtaget.

Koordiaterna i RT90:
X=6516346
Y=1568609
Citera
2008-05-31, 08:07
Medlem
örgrytemotet norrut..

Den här hatar jag... Gå in på eniro sök på "örgrytevägen", tänd GPS-verktyget och zooma in på X= 6403598 Y= 1272906 (RT90).

Man ser det inte uppifrån men till höger om den smala gräskilen finns en betongmur som inte ger någon nåd. Denna påfart är mindre än 20 år gamal och det finns massor med utrymme att använda SÅ HUR VÄGVERKET ELLER KOMMUNEN TÄNKTE NÄR MAN BYGGDE (oops caps lock men det blev rätt bra ändå) kan man bara inte förstå.

Behöver jag säga att denna påfart genererar väldigt många proppar?
Citera
2008-05-31, 10:20
Medlem
Fuzzs avatar
http://img218.imagevenue.com/img.php..._122_368lo.JPG
Har man tur ät man uppe i 80 km/h
Citera
2008-05-31, 19:01
Medlem
Offices avatar
Göteborg, Västerleden, Gnistängsmotet mot Frölundahållet till, precis innan tunneln alltså. Lyckas man ta den felfritt när det är mycket trafik så är man skicklig! (Det är omöjligt)

Den är helt livsfarlig och jag tänker aldrig använda mig utav den, har sett sanslöst många bilar som har kommit fel där.

X= 6401402, Y= 1266805 på eniro.
Citera
2008-05-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Hej, du kan alltid pröva trycka på Printscrn på tangentbordet, och sedan pastea in i mspaint (eller annat favoritbildprogram) och bygga en bild som du vill ha den. Mspaint finns alltid med i windows. Sedan e de bara å uppa den på imagevenue.

http://img233.imagevenue.com/img.php..._122_348lo.jpg

Förstod jag påfartsriktningen rätt?

Japp det e den!!!
Citera
2008-06-01, 00:21
Medlem
Den här är überjävlig, notera hur själva påfarten nyper runt ett berg vilket gör att första gången du kör där så har du inte en aning om hur det ser ut och du kommer då ut i låg fart på motortrafikled 158 vilken precis här, 2:a påfarten efter shell särö i riktning mot göteborg brukar vara befolkad av dyra stormercedesar, porschar, bmws och andra snabba landsvägslok, för att inte tala om alla långtradare. Jag undrar hur fan de tänkte här? Göteborg har under alla år haft total inkompetens vad gäller trafik, det är helt säkert.
http://img203.imagevenue.com/img.php..._122_349lo.jpg
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2008-06-01 kl. 00:23.
Citera
2008-06-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Den här är überjävlig, notera hur själva påfarten nyper runt ett berg vilket gör att första gången du kör där så har du inte en aning om hur det ser ut och du kommer då ut i låg fart på motortrafikled 158 vilken precis här, 2:a påfarten efter shell särö i riktning mot göteborg brukar vara befolkad av dyra stormercedesar, porschar, bmws och andra snabba landsvägslok, för att inte tala om alla långtradare. Jag undrar hur fan de tänkte här? Göteborg har under alla år haft total inkompetens vad gäller trafik, det är helt säkert.
http://img203.imagevenue.com/img.php..._122_349lo.jpg
Jävlar! Där har vi trådens värsta hittills.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in