äter stesolid ibland, fast jag iof försöker lägga av men till saken, enligt min läkare lider jag av en ovanlig reaktion av bensodiazepiner, de triggar igång ett nästan maniskt beteende, dvs jag blir supereffektiv, minskat sömnbehov, mer kreativ osv. dvs nästan motsats mot vad det borde, givetvis försvinner på mer normalt sätt ångest och oro. Någon som oxå upplevt detta ? i mitt fall kan det räcka med ett par dagars stess ca 40 mg per dag för att uppnå detta. I början reagerar jag normalt dock. Det är en underbar känsla nästan av att vara "Gud" och klara allt. Allt detta sitter sen i någon vecka för att sen övergå i normal eller lätt deprimerat tillstånd.
Jo, tror jag vet vad du menar, man springer runt och är hyperaktiv, gör mer på en timma än vad man vanligen gör på en vecka.
I mitt fall är det dock Xanor som tar fram det.
enligt beroendeläkare jag pratat med är det inte vanligt med denna paradoxala reaktion av benso, men kanske så många som 10% reagerar så har jag förstått det som.
Jag får EXAKT samma effekt och har oxå gjort ett inlägg om detta
fast jag har hållt mig till lägre doser, imovane e mkt bättre och stabilare på
lång sikt, kör uppehåll varannan helg
Testa det vettja
Senast redigerad av frostborn 2009-09-12 kl. 12:03.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!