Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-13, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Vi kanske skulle förtydliga det där med GS o BS, åker man ut ifrån en 1% klubb i BS så är det uttalat att ingen annan 1% klubb värvar el närmar sig denne. Det är så det har funkat, en BS medlem skall aldrig mer kunna bära en väst i ngn klubb.

Sen ruckas det på reglerna, HA har vid flera tillfällen främst i Canada patchat över members ifrån andra klubbar. Nu senast såg vi samma sak i Tyskland. Den andra klubben svarar då oftast med att göra medlemmen till BS i sin ”frånvaro” eller ”avgång”. Lugnt för medlemmen så länge denne inte är BS innan den flyttar så spelar det ingen roll. Men skulle man ha åkt ut innan så lär man inte komma med i en ny klubb. Winterhalder gick ut ur BMC i GS, men gjordes senare till BS av klubben. Tyvärr så för han så hann han inte gå med i nån ny klubb innan.

Vanligtvis undviker man gamla medlemmar i andra klubbar (bland de 4), HA lärde sig detta genom en dyrköpt läxa i USA på 80-talet, men i Canada har inte detta funkat. Nedåt på stegen kommer man, men sällan uppåt, förutom i Canada(då) o Tyskland(nu) då.

Sen så har BMC en regel som säger att om man lämnar klubben får man inte gå med i en annan back-patch klubb.
men som vi alla vet verkar de flesta skita i alla regler, avtal & sunt förnuft numera..
Citera
2010-08-13, 15:21
Medlem
sappys avatar
Hur är det med banderillos i falun/borlänge, har det lagts ner? varför då?
Citera
2010-08-13, 16:33
Bannlyst
Runt 2001 blev en kille Michell (tror det stavas så) utesluten i Bad standing ur Bandidos i Stockholm, tror detta var i samband med att ASA klev upp, de misslyckades att spränga honom i luften då de placerat en bomb under hans bil (tror han bodde runt slussen) han upptäckte bilen. Snubben flyttade inte, bodde kvar i samma lägenhet, skaffade fjärrkontroll till bilen, samlade på sig en massa vapen hemma, väst hela tiden, men vägrade att ändra rutiner m.m. Jag kom att stöta på honom då en hängis i bandidos som jag var/är mycket god vän med mötte upp honom, hängisen och han har vart vänner hela livet och hängisen var polare med honom i "smyg" typ. Jag bara undrar om någon vet vad som hände med den snubben?? Från Tyresö från början tror jag... lever han? Han är nog en utav de hårdaste (dummaste om han är död) människor jag träffat.

Nån som vet varför han hamnade i Bad Standing?
Citera
2010-08-13, 18:52
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou
Runt 2001 blev en kille Michell (tror det stavas så) utesluten i Bad standing ur Bandidos i Stockholm, tror detta var i samband med att ASA klev upp, de misslyckades att spränga honom i luften då de placerat en bomb under hans bil (tror han bodde runt slussen) han upptäckte bilen. Snubben flyttade inte, bodde kvar i samma lägenhet, skaffade fjärrkontroll till bilen, samlade på sig en massa vapen hemma, väst hela tiden, men vägrade att ändra rutiner m.m. Jag kom att stöta på honom då en hängis i bandidos som jag var/är mycket god vän med mötte upp honom, hängisen och han har vart vänner hela livet och hängisen var polare med honom i "smyg" typ. Jag bara undrar om någon vet vad som hände med den snubben?? Från Tyresö från början tror jag... lever han? Han är nog en utav de hårdaste (dummaste om han är död) människor jag träffat.

Där va du en bra kompis Tror du att det är jätte svårt för "fel" folk att ta reda på vem det är nu. Samt att din kompis nog vet vem du är med.........

BS kan du tex få när en kompis snackar för mycket om vad han har haft förtroende att berätta för .....
Citera
2010-08-14, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou

??
2001 var f.d Hoorydaz BMC Prospect Chapter Stockholm. De flesta av dem som var med 2001 lämnade/åkte ur BMC senare det året. Denne person du snackar om, åkte han ur samtidigt med alla andra eller tidigare? Din historia e lite osammanhängande.
Men, om han nu blev utkickad i BS 2001, de personerna finns ej kvar så han kan ta det lugnt. Om man lämnar ett Prospect-chapter eller som prospect, no big deal. Du har ju inte ens blivit medlem osv. Men som sagt, hela din historia e svår att greppa.
ASA klev upp var?
Citera
2010-08-14, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Förutom Brian Sandberg som trots att han blev utsparkad i BS från HA återigen idag glider omkring med en HA-väst på sig.

Det har hänt att tack vare personliga motsättningar/intriger/politik så har personer åkt ut i BS.
Sedan kanske upptäcks det att det var fel osv.
I grund och botten blir man Out i BS om man bryter mot klubbreglerna grov etc. Men, tyvärr, missbrukas detta med BS. Personer blir utkickade i BS pga intriger osv, tvingas till konstiga saker, hotas med att betala pengar osv.
Vad har hänt med moralen...
Citera
2010-08-14, 10:08
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Det har hänt att tack vare personliga motsättningar/intriger/politik så har personer åkt ut i BS.
I grund och botten blir man Out i BS om man bryter mot klubbreglerna grov etc. Men, tyvärr, missbrukas detta med BS. Personer blir utkickade i BS pga intriger osv, tvingas till konstiga saker, hotas med att betala pengar osv.

Du verkar ju ha en del koll på BMC sfären! Vad händer i Västerås trakten? Detta med Solidos till Bandidos, Jö***n och han, vad han nu heter fd. Brödraskaparen (tappat namnet för stunden )? Sedan flytt till Uppsala om alla storys är rätta? Är det intriger, interna stridigheter eller vad? Kändes som en kort och märklig litet försök att etablera BMC i Västerås.

Och nu, Solidos hade kvar BMC lokaler och ny flyttar dom till andra sidan stan, och prez i den klubben har inte varit hoj åkare i många år. Bara nyfiken.
Citera
2010-08-14, 10:09
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183

Kom på namnet Micke Bj****r
Citera
2010-08-15, 13:52
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Jag kan inte ge ett 100%igt svar på de om jag ska vara ärlig. Men jag vet att han inte var medlem eller liknande. Han kunde vara där någon gång då jag va på besök, andra gånger va han de inte. Men någon stammis va han då inte vad jag vet. De jag vill ha sagt med mitt inlägg som din fråga kommer ifrån är att det inte är ovanligt att personer utan direkt anknytning festar i lokaler som disponeras av klubbar.

Han va nog inte där så ofta, inte så att dom va bundisar direkt.
Senast redigerad av UgLyBastard 2010-08-15 kl. 14:23.
Citera
2010-08-16, 20:36
Medlem
Svartskjortas avatar
Detta med att folk sparkas ut i BS glöms väl med tiden när folk hoppar av klubben och ersätts av nya medlemmar? Det är väl ingen i exempelvis BMC Stockholm som idag vet om vilka personer som åkt ut ut i BS runt år 2000? De har säkert hört någon gång talas om folk och kanske t.o.m. sett bilder på någon f.d. medlem som är ute i BS, men nogrannare koll än så lär de inte ha? Givetvis lär folk som Peter Rätz även om han inte var medlem i BMC aldrig glömmas, men om en "vanlig" medlem som inte utmärker sig något särskilt gör bort sig och blir satt i BS så lär han glömmas bort med åren?
Citera
2010-08-16, 22:26
Medlem
blavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Detta med att folk sparkas ut i BS glöms väl med tiden när folk hoppar av klubben och ersätts av nya medlemmar? Det är väl ingen i exempelvis BMC Stockholm som idag vet om vilka personer som åkt ut ut i BS runt år 2000? De har säkert hört någon gång talas om folk och kanske t.o.m. sett bilder på någon f.d. medlem som är ute i BS, men nogrannare koll än så lär de inte ha? Givetvis lär folk som Peter Rätz även om han inte var medlem i BMC aldrig glömmas, men om en "vanlig" medlem som inte utmärker sig något särskilt gör bort sig och blir satt i BS så lär han glömmas bort med åren?
så jävla fel du har
Citera
2010-08-16, 23:08
Medlem
bajenvraks avatar
Nu spekulerar jag bara men skulle inte va ett dugg förvånad om klubbarna sinsemellan meddelar varandra vilka som har åkt ut i BS. Så att ingen senare slår i sig slag i med denne. I vissa stater meddelar man även vilka som blir medlemmar så inga missförstånd skall uppstå. I vissa stater måste man även detta, praxis inom alla 1% klubbar. Kan tänka mig att i Sverige utbytts en del intern info såsom uppdateringar och dylikt vid Sverige mötena.

Nu är ju antalet BS members inte många men de förekommer givetvis i klubbens egen företeckning. Vem membern är, personlig info bild och när denne gick ut i BS. I grunden samma info man fyller i när man ansöker om medlemskap. Det finns en intern fil på alla medlemmar. En gissning bara men när du sen blir full patch, ges man en lunta, läs på denna, här är vår story, detta skall du veta. Och i specifika fall skall du agera så här etc.. Detta kräver klubben av dig.

Men för att svara på din fråga, ja klubben i sig har koll, och glömmer aldrig. Oftast springer man inte på BS medlemmar, de brukar veta bättre än att hålla sig kvar. De brukar va tydliga i att en BS inte är välkommen på något sätt någonstans. De försvinner ifrån radarn men glöms aldrig bort.

@Blåvitt, kanske bättre att du visar ovan på vart felet ligger, allt var ju bara frågor och inga konstateranden. För den läsande säger hans inlägg mer än ditt. Gör om gör rätt istället. Kan du ge han ett svar på det han frågar om så bättre att ge det eller knipa. Debatten blir även mer konstruktiv då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in