2009-08-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Bra agerat av myndigheterna, se till strypa alla möjligheter att dra in pengar dör den organiserade brottsligheten..

Det tycker jag också lätt bra. Men vad gör bandidos för att tjäna pengar? Efter närmare undersökning såg jag att en HD kostar mycket mer än vad än japanare gör(varför vet jag inte). Dock så måste det betyda att någon tjänar flis. Nu pratar vi inte mycket pengar, typ 130 000 ungefär för en rimligt ny båge. Men för att köpa något liknande så måste man iaf ha ett jobb. Så vad arbetar dessa herrar med?
Citera
2009-08-15, 00:10
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
Det tycker jag också lätt bra. Men vad gör bandidos för att tjäna pengar? Efter närmare undersökning såg jag att en HD kostar mycket mer än vad än japanare gör(varför vet jag inte). Dock så måste det betyda att någon tjänar flis. Nu pratar vi inte mycket pengar, typ 130 000 ungefär för en rimligt ny båge. Men för att köpa något liknande så måste man iaf ha ett jobb. Så vad arbetar dessa herrar med?

1: Narkotikahandel, de säljer droger till våra barn och ungdomar.
2: Utpressning
3: Rån/stölder

Främst sysslar de med försäljning av narkotika.

Angående deras motorcyklar, de skriv ofta på någon annan, då de flesta medlemmar inom Bandidos är tungt skuldsatta, för att minimera att KFM beslagtar motorcykeln skrivs den på en annan familjemedlem vilket är vanligast.

Citat:
Ursprungligen postat av Crips
Fan jag kände endorfinerna flöda när jag läste artikeln, verkligen rolig läsning. Detta kommer skada babianos och den org. brottsligheten då de är i stort behov av att få sin respekt på krogen. Det som saknas är dock spöstraff för yrkeskriminella för att verkligen göra min dag. Men definitivt ett steg i rätt riktning!

Jag håller med, tortyr är den bästa metoden ifall man vill få fason på dessa parasiter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Bra agerat av myndigheterna, se till strypa alla möjligheter att dra in pengar dör den organiserade brottsligheten..

Kamrat, detta är bara början!
Det kommer bli värre, snart kommer snaran att dras åt ännu mer..

Hampus

1: Du får sluta upp att leka besserwisser i den här tråden, allt står inte artikeln, det fanns goda grunder för att dra in deras tillstånd. Kommunen och polisen har agerat helt rätt i det här ärendet. En seriös krog/nattklubb skulle inte ha 14-åriga tjejer dansandes i stringtrosor på borden, men denna klubb var ingen vanlig klubb, Bandidos hade ett finger med i det hela. Det togs droger helt öppet, vakterna sålde droger till gästerna osv.

2: Alla som umgås med folk inom Bandidos och X-Team ska hårdgranskas, helt rätt agerat av polisen. Helvetet har bara börjat för er parasiter, vänta så får du se. Du är så patetisk, sitter här och leker presstalesman för Bandidos. Du kommer aldrig att lyckas rentvå deras namn, möjligvis kan du lura Earl, JJ, Wurzten och CO ett gäng avdankade gubbjävlar med mindrevärdskomplex, men inte oss andra. Till skillnad från dig så är jag on-side
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2009-08-15 kl. 00:28.
Citera
2009-08-15, 00:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akiyoshi
Någon som kan berätta något om Jocke Berg? Är han kvar? Bilder?

Den feta killen till höger är Jocke-

http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=154473

En bild till på nulebarnet Jocke, det är han längst till vänster-

http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=154474
Citera
2009-08-15, 06:41
Medlem
Camakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Så händer det igen..
Stora starka staten bankar på en stackars privatperson-krogägaren..
ANLEDNING; haft dörr-vakter med ankytning till bmc... Oj oj oj då... Livstid, minst.
Och hur man kan sätta likhetstecken mellan det och organiserad brottslighet? Only i G-borg....

du skriver: Ännu ett bevis på att på att det jag och flera andra i tråden skriver är faktum.

EEhh...vad skulle det vara? bevis på vad? Faktum?
Du har hittills inte bidragit med relevant fakta. enbart, som detta, vinklade inlägg. i detta inlägget kan tom en blind se faktan...not..
Som dina stora skriverier om "polis med ankytning till bmc".. du som skall se till att han blir sparkad. snacka om att du gör bort dig..
Du kan ju fotboll, om jag säger : DU E OFF-SIDE! fattar du då?

ditt citat : Kommunens och polisens arbete för att bryta gängens grepp om delar av Göteborgs restaurangvärld har nått ett genombrott.

Du samt de som skriver artikeln verkar tro att bmc verkligen är en dominat i GBG's "under-world"... "grepp om delar av restaurangvärlden"... pinsamt...
ena stunden e bmc's medlemmar missbrukare, sen e dom dominanter.... right..

Vidare
En av entrévärdarna visade sig vara bror till en man som vid den tidpunkten var vicepresident för Bandidos i Göteborg.
so what..
om ens bror e medlem i bmc, skall resten av familjen straffas då? fel.

Fan vad gott att de lägger ner det stället, först och främst skall man bli av med tillståndet fort man har någon som jobbar på korgen som har med gängen att göra med. Allt för att rensa ut sluddret. Är man gängmedlem eller ägarna umgås med gängen skall man bli av med tillståndet.

Då visar staten vad man tycker om gängen och man gör så att "vanligt" folk tar avstånd. MYCKET BRA.

Sedan att pokerspelaren har setts ett flertal gånger i samma bil som BMC´s ledare gör ju saken bara ännu bättre att de drar in fjantes tillstånd.

Någon som har mer info vad de har för relation med varandra? Mohammed och BMC?
Citera
2009-08-15, 06:58
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Akta dig så att Jenny inte hoppar på dig och anklagar dig för att vara låtsasmoderator

Detta är FB och här är man anonym och berättar vad man vill och kniper om det man vill. Hur svårt är det att fatta egentligen. Själva frågan är ju dessutom tydligt besvarad genom innehållen i Hampus inlägg.
Jag har inte och har aldrig haft avsikt att röja Hampus anonymitet. Vill bara ha svar på en simpel fråga som han uppenbarligen inte klarar av att svara på. Om svaret nu är så uppenbart så kan han väl då lika gärna bekräfta eller dementera detta. Sen är saken ur världen.
Citera
2009-08-15, 07:26
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Polisen och kommunen tar i med hårdhandskarna mot den organiserade brottsligheten. Här har vi ett tydligt exempel på hur illa det är att ha minsta lilla att göra med Bandidos. Ännu ett bevis på att på att det jag och flera andra i tråden skriver är faktum.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=511322
Mycket trevligt. Vi vill inte ha entrevärdar som har kopplingar till kriminella gäng, i detta fall BMC. Det var inte bara en av värdarna som har kopplingar till BMC utan samtliga. Anser polisen att någon är kopplad till ett kriminellt gäng så räcker det för mig. Jag har förtroende för polisens spaning samt de beslut de fattar med bl.a spaningen som grund.
Citera
2009-08-15, 07:31
Medlem
Hampus

1: Du får sluta upp att leka besserwisser i den här tråden, allt står inte artikeln, det fanns goda grunder för att dra in deras tillstånd. Kommunen och polisen har agerat helt rätt i det här ärendet. En seriös krog/nattklubb skulle inte ha 14-åriga tjejer dansandes i stringtrosor på borden, men denna klubb var ingen vanlig klubb, Bandidos hade ett finger med i det hela. Det togs droger helt öppet, vakterna sålde droger till gästerna osv.

2: Alla som umgås med folk inom Bandidos och X-Team ska hårdgranskas, helt rätt agerat av polisen. Helvetet har bara börjat för er parasiter, vänta så får du se. Du är så patetisk, sitter här och leker presstalesman för Bandidos. Du kommer aldrig att lyckas rentvå deras namn, möjligvis kan du lura Earl, JJ, Wurzten och CO ett gäng avdankade gubbjävlar med mindrevärdskomplex, men inte oss andra. Till skillnad från dig så är jag on-side [/quote]

1. Jag svararade på det du citerade/skrev i ditt inlägg där du inte skrev något om "14-åriga tjejer dansandes i stringtrosor på borden" osv. Utan i ditt inlägg vinklade du det till att fokusera på entrevärdarnas "koppling" till bmc.
Om det, som du skriver, tas droger öppet, drogförsäljning osv ja givetvis skall en sådan krog inte finnas. Inte bra alls för de unga som e ute och dansar osv.

2. Att polisen granskar bmc medlemmar får dom leva med. Men deras bekanta? Skall man verkligen straffa andra pga att dom är bekant med en viss person? I Sverige? Inte rätt alls. Blir lite av kollektivt straff-tänkande. Som att alla blå-vitt supportrar skall behandlas som huliganer pga det finns huliganier i miljön? Blir fel i det långa loppet. Nog ser jag polisens taktik, straffa alla runt om bmc, till slut tar dom avstånd. Kapa supporten så att säga.

Du skriver : leka besserwisser i den här tråden
Jaaa. vem av oss 2 är besserwisser.... Vi alla kan svaret...

Du skriver : Helvetet har bara börjat för er parasiter, vänta så får du se.

Ja, just det...Det finns vissa medlemmar som sitter i finkan. Pga att dom gjort vissa kriminella handlingar i sin personliga strävan. Vissa av dem är s.k. tongivande medlemmar som varit med x antal år. Staten straffar de kriminella oavsett om vad det står på ryggen. i alla år.

Polisen är i dag på samma vis som för 5-10 år sedan, propagera att bmc är samhällsfarliga. Och du och många andra har ju gått på detta. Big time! Du och vissa andra slukar allt som finns om bmc med flera. Du har nog minst 2 ex av svensk maffia-Leffes husbibel...
Slå ut de bmc's antal av medlemmar de sista, ja 5 åren, och dela det med de antal år som Medlemmar blivit dömda.
Jag har dessutom aldrig sagt att vissa inte e kriminella. har jag sagt hela tiden. men dessa e individer.
För du vill ha det till att bmc dominerar den undre världen...vilket joke alltså..
Enda ställe bmc dominerar är i Aftonblandet och liknande..

Du skriver vidare : Till skillnad från dig så är jag on-side ....

Några citat från dina 2 senaste inlägg;
nulebarnet
feta killen
tortyr är den bästa metoden ifall man vill få fason på dessa parasiter
Helvetet har bara börjat för er parasiter
Du är så patetisk, sitter här och leker presstalesman för Bandidos. Du kommer aldrig att lyckas rentvå deras namn, möjligvis kan du lura Earl, JJ, Wurzten och CO ett gäng avdankade gubbjävlar med mindrevärdskomplex, men inte oss andra.

Leffe- still Off-side...
Citera
2009-08-15, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Yup. Comancheros & BMC är a big no no. Hela Sydney area är emot Commies - nu har 12 st från Commies blivit dömda för mordet - inklusive Prez.

Samt Hampus - om du är inne i "branschen" så borde du känna till detta - ni har väl utbyte med AU?

Jag är bara en stackars lekman som reser världen runt.

Som jag skrev, medlemmarna från Aus. pratar helst om klubben, inget direkt om andra..
Citera
2009-08-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Mycket trevligt. Vi vill inte ha entrevärdar som har kopplingar till kriminella gäng, i detta fall BMC. Det var inte bara en av värdarna som har kopplingar till BMC utan samtliga. Anser polisen att någon är kopplad till ett kriminellt gäng så räcker det för mig. Jag har förtroende för polisens spaning samt de beslut de fattar med bl.a spaningen som grund.

Aaa, just det...Skygglappar var det jag...
Så om polisen anser att någon har koppling-räcker för dig..
Den där polisen, som enligt tidningarna hade "anknytning" till bmc (HAN VAR VICE.ORDF. I EN VANLIG MC-KLUBB SOM HADE FEST SOM BMC KOM TILL)
skall han avskedas då?
Hans "synd" e ju en ofrivillig och indirekt kontakt med bmc. Men enligt kommentarer har han ju en koppling......buu.
Citera
2009-08-15, 07:48
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Aaa, just det...Skygglappar var det jag...
Så om polisen anser att någon har koppling-räcker för dig..
Den där polisen, som enligt tidningarna hade "anknytning" till bmc (HAN VAR VICE.ORDF. I EN VANLIG MC-KLUBB SOM HADE FEST SOM BMC KOM TILL)
skall han avskedas då?
Hans "synd" e ju en ofrivillig och indirekt kontakt med bmc. Men enligt kommentarer har han ju en koppling......buu.
Jag har aldrig yttrat mig om den polisen. Har han ofrivilligt kommit i kontakt med BMC och därefter tar till de åtgärder som behövs för att detta inte skall upprepas, går ur klubben han är/var med i om så behövs så anser jag att han bör få behålla jobbet. Sitter han däremot och skålar tillsammans med medlemmar ur BMC (tvivlar dock starkt på att detta skulle ha hänt) ska han omgående få sparken.

EDIT:Rätta till formuleringen.
Senast redigerad av Svartskjorta 2009-08-15 kl. 07:59.
Citera
2009-08-15, 08:23
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
aaah, svarten... figh igen..

du skriver : Anser polisen att någon är kopplad till ett kriminellt gäng så räcker det för mig. Jag har förtroende för polisens spaning .....

Sen frågar jag : Den där polisen, som enligt tidningarna hade "anknytning" till bmc (HAN VAR VICE.ORDF. I EN VANLIG MC-KLUBB SOM HADE FEST SOM BMC KOM TILL)
skall han avskedas då?

Du svarar (som en flicka..) i ditt senaste inlägg..
HUR FAN SKA DU HA DET?
Koppling eller inte koppling. Anknytning eller inte ankytning. Var går gränsen??
Enligt dig, selektivt, går den vid "negativ" koppling i tidningen -OK. bort med dem. Polis "inte fullt negativ" i tidingen -njaaaa..han har ju ofrivilligt bla bla..
Du står inte upp. (kanske har du L. nosandes där bak.. )
(ps, jag äger dig...) Retas,,
Hur vore det om du skippade den där halvt dryga attityden du har?

Jag sa aldrig att polisen var i ofrivillig kontakt med BMC. Jag sa att ifall så var fallet så bör han få behålla sitt jobb, i annat fall bör han få sparken. Jag har förtroende för polismyndigheten och litar på att de sköter och tar rätt beslut i ärendet. Precis som jag litar på att de gjorde rätt när de drog in tillståndet för krogen de anser ha kopplingar till BMC.

För mig är det också naturligt att ha mer förtroende för en polis som åker hoj än ett gäng entrevärdar, finns ju oftast en anledning till att dessa inte har bricka.

Hur vore det om du svarade på frågan jag ställde tidigare?
Citera
2009-08-15, 08:34
Medlem
Till Svarttrosa och Jenny

Frågor till Jenny och Svarttrosa!

Va har ni för typ av jobb? Vätare? Securitas? Eller vad?

Fru och barn?

Känner någon av er någon som kör amerikansk mc och är med i en club?

Är BMC den värsta klubben och så fall varför?

Hur många % av lått oss säga Helsingborgs avdelningen har enlig er riktiga jobb enligt dig?

Tycker du/ni at det är kostigt med invandrare i en internationell klubb ??

Tycker ni att ni hjälper er kära fosterland genom och sitta här hela dagarna?

Har ni den tub av fru eller sambo som gärna ger sig självb ut på helgerna, hänger hon möjligen på någon mc klubb. Får hon sedan stryk när hon kommit hem för att hon fått till det med en riktig man??

Försöker bara komma på varför man tycker så illa om något och lägger så mycket enegi på det när man troligtvis inte har någon som hälst nytta av det i sitt eget liv. Jennys jobb kan ju tex vara så där välbetalt då ha måste berätta för allt om han ätit en fin köttbit: haha

Nej du Jenny och Trosa nu startar vi snart en tråd och försöker få reda på vad ni är för mc homofobiska tyckande äckel som sitter någon stans i vårt land och tycker en mas skit och saker ni inte vet något om. Puss och kram så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in