Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-09, 01:15
  #6637
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Personligen skulle jag gärna träffa Leffe, face to face utan vittnen.
Skulle vara lite som en juklapp.

Du skulle det va , enda gången vi kommer ses är när jag låter teleskopbatongen gör sitt över din spinkiga rygg, din jävla tattare.

Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Jag ska inte ens dra upp de övriga nicken som grabben har haft.
Hur sugen jag än är.

Du har inget att komma med, tro mig, moderator har kollat upp mig, hade jag huserat här inne med flera nick hade jag åkt ut med huvudet före, kom fakta eller håll käft.


Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
I den här tråden diskuterar vi Bandidos

Nu får du allt ta dig i kragen ditt nulebarn, jag har håller mig alltid till topic, vilket du knappast gjort.

Det jag skrev om Bandidos är sant, de tar in svartskallar, dvärgar, kvinnomisshandlare och våldtäktsmän.

Se bara på stockholms avd fd Sergeant at arms, han knulla sin egen dotter i skitan, inte en gång, utan detta var något som skedde systematisk, vad har vi då kommit fram till? Jo att Bandidos inte bara tar in våldtäktsmän, utan även pedofiler! Tur att du tog upp ämnet igen, jag glömde ju nämligen att ta med pedofiler

Risken för att flickan skulle fått något i rumpan hade minskat avsevärt ifall flickans mamma haft ett förhållande med en man som kommer från ordnade förhållanden. Därför bör flickan omgående omplaceras, en kvinna som inleder en relation med en kriminell som dessutom är medlem i Bandidos utsätter genast sitt barn för extrem fara, vi har det svart på vitt, i det här fallet borde även modern straffas.


Citat:
Ursprungligen postat av rage06
fullvärdig från sthlm förtjänar så mkt straff han någonsin kan få, inte bara pga 26åringen utan även en hel del andra saker så som vapenbrott, kvinnomisshandel, våldtäkt(på sina barn) osv osv....

Jag väljer att citera vad rage06 skrivit, ett bevis på att jag inte hittar på
Citera
2009-08-09, 06:06
  #6638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawatt
Var det inte så att Topside Mc fick patcha om till Mc Sweden efter att ha detonerat en bomb i en annan klubbs lokal? En dog väl till och med?

Jag vet att det kanske är off topic, men jag skulle mycket gärna höra hampus tankar om det. Eller om han kanske kan ge en annan bild av det hela än det man läst sig till i tidningarna?

Sen angående medias hetsjakt på 1-%klubbarna(Med många fler!) så tycker jag att det är ganska lätt att förstå varför den pågår. Alla tidningar i Sverige med över 200k läsare ägs att människor med en viss religion och en viss dragning till pengar.
Ju fler tidningar som säljs desto mer pengar tjänar dom. Det är spännande med mc-knuttar, fotbollshuliganer och tungt kriminella.
Det är en verklighetsflykt att läsa om spännande saker, så länge artikeln är någotsånär sanningsenlig så går det att trycka. Om lögner ger pengar, varför inte ljuga?

Kvällsblaskorna är inte bättre än se&hör, hänt extra eller någon av dom andra helhjärtade skvallertidningarna. Snarare sämre i så fall, eftersom dom gör mer anspråk på att det dom skriver är sant. Vid dom "vanliga" brotten(rån, mord, misshandel, våldtäkt, etc..) så är det mer sanningsenligt än när dom skriver om "black cobra", därför att det är lättare att hitta fakta om dom artiklarna.
I vissa fall ljuger dom trots att det är fall som skulle gå att kolla upp. Men då handlar det om en grupp människor som inte samarbetar med polis eller talar i media, normalt sett. Och svensson bryr sig ändå inte om människor i den gruppen.

Det är tråkigt hampus att du har svårt att förstå min synvinkel. Jag ser nu att Banidos Mc inte är en kriminell organisation som går ut på att tjäna pengar "gemensamt". Det talas inte om brott som ska utföras på klubbmöten. Om det nu inte är någon som ni vill tillrättavisa. TCB kallar dom det väl i staterna?
Det jag däremot tycker eller kanske snarare tror, är att det dras väldigt mycket "rötägg" till dessa klubbar, och det kommer alltid finnas folk som drar nytta av att dom har en väst på sig.
Vi skrev tidigare om P.. O....... från örebro för någon månad sedan. Du tyckte att han i allmänhet var en bra representant för bandidos.
Jag säger bara att jag inte tycker att han skulle vara en bra representant för någon klubb som vill ge ett "genuint" intryck som mc-klubb. Jag tycker att han är en bra representant för vad vanligt folk tror att en bandidos-medlem är.

Vi tycker helt enkelt olika, eller så vet jag mer om P-O än vad du gör. Jag hoppas att du sprider dina åsikter till så många nya som möjligt. Du skriver själv att du inte förstår varför "packet" inte kastas ut. Det bevisar att du faktiskt kan se saker och ting från "våran" sida. Men jag vill tillägga att jag inte på något sätt anklagar någon för att vara en dålig människa pga att den är kriminell. Vi har alla valt våra vägar och vi får alla stå vårat kast, vare sig vi väljer att bli advokat, läkare, rånare, kriminell entreprenör eller eller korrupt snut.
(Puh, långt.)



Innan skrev du att ; ...att Banidos Mc är en kriminell organisation...
Nu skriver du att "Jag ser nu att Banidos Mc inte är en kriminell organisation som går ut på att tjäna pengar "gemensamt".

Ditt inlägg här i dag var klockrent.

Det du skriver om tidningarna är Spot-on.

Om Topside,
åtvidaberg ligger i Norrköpings område. Om topside hade planer på att bli HA, ja då får man börja med att vara ensam 1%er i regionen. Under den tiden fanns det ju (tydligen) en konflikt mellan de 2 stora samt omc.
Den urartade i och med att omc tog in pajasarna Loyalty samt dom började springa runt i ha's och bmc's närområden. Dumt.

Både Ha och BMC anser att dom pinkat in Sverige i och med konflikten på 90-talet då Ha och BMC drog 1%-livet till sin spets i och med att dom visade att färgerna var att dö för.
De som inte kan förstå detta kommer aldrig att kunna förstå vad 1%er betyder och kommer inte heller att förstå sig på bmc eller liknande klubbar.
(vissa verkar tro att 1% betyder att vara typ laglös och vissa vill då att man inte skall få ha sina barn på vanligt dagis osv...ridå )

Både Ha och BMC hade ett flertal "run-in's med oms under det året, alla vi som finns i närmiljön började vässa knivarna och förbereda sig på en konflikt.
Men, vis av 90-talets konflikt, blev lite politik inblandat, så en storskalig konflikt blev aldrig av.
Nog hade dom en konflikt i Gävle bla. (bmc jagade ut omc ur staden)
Bomben som detonerade, och tydligen var det en prospect från Topside som dog, blev samtidigt början till slutet för omc i Sverige.
åtvidaberg lade ner direkt, inte konstigt då dom nu insett att det var allvar. Och inte många som vill kriga mot bmc och HA samtidigt. Bomber osv e en helt annan nivå liksom.
Att sedan topside blev hangaroundchapter till Ha kan i mångas (inklusive mina) ögon ses som bomben var det sista steget för topside att komma in i ha. Dom var ju en närstående klubb sedan tidigare.
Men hur det verkligen ligger till med bomb-historien låter jag vara osagt..

Om P-O Skrev jag att jag tyckte att han var en bra kille.

vad menar du med :TCB kallar dom det väl i staterna?

vet du vad TBC betyder?


är att det dras väldigt mycket "rötägg" till dessa klubbar, och det kommer alltid finnas folk som drar nytta av att dom har en väst på sig.


Sant. Och detta e ju problemet.
Finns, tyvärr, finns det en hel del i 1%er miljön som blir 1 meter bredare när dom bär en väst...
Jag hade önskat att det som kommer vidare till medlems stadiet, att dom har så pass mycket stake att dom kan bära upp västen och inte att klubben bär upp dem..
Det finns exempel när personer blivit medlemmar och då, helt plötsligt, skall göra upp med gamla "fiender". Mesar..
Men det e ju en annan historia..

Om tidningarna;
Visst fattar jag att dom skiver rena lögner pga att det säljer..och med det tjänas det pengar. Och som du träffsäkert skriver, vem fan bryr sig om det e lögner-när det är om personer man "ogillar"..
Men tack vare massmedias ensidiga och felaktiga (i de flesta sakfrågorna) har den allmänna uppfattningen om bmc blivit sne.
Och nu accepterar svenssons allt som skrivs i tidningarna om bmc som sanna. Nu kallar alla bmc "kriminella organisationen" utan att folk ens vet vad den termen betyder..
Inom KVS (kriminalv.) var dom tvugna att komma fram till en lösning-för att kunna behandla bms som skit- och KVS kan ju inte kalla bmc kriminell organisation-skulle inte hålla i en tvist. Så KVS kommer fram till att bmc e en Extram-organisation...Lika med tex VAM och andra samhällsfarliga/ vill rasera detta samhälle sammanslutningar..
Rätt eller fel? Du kan svaret.
Citera
2009-08-09, 06:09
  #6639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Även andra sidan använder färgerna i helt privata ärenden. Verkar liksom vara så att många 1% svären har generellt svårt för regler, när man själv ska följa dem. Däremot betydligt lättare att sätta upp regler som andra ska följa. Sådant beteende ger sällan respekt. Däremot rädsla och fruktan.


Jepp.
Verkar vara som så..
Och det verkar dessutom vara problemet. eller??
Citera
2009-08-09, 06:12
  #6640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Hampus. Varför klev Huisman av?
Hade det något med blatteproblemet att göra?


Vad menar du med blatteproblemet?
Inga problem i klubben eller med dess svans har att göra med personers ursprung.
Har inga kommentarer om enskilda medlemmars urträde, privatsak samt privat klubbsak.
Citera
2009-08-09, 06:19
  #6641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Ja, rätt sorgligt. Har hört mantrat "Det är mannen som gör västen och inte tvärtom" men när dessa herrar bryter de sk reglerna så vittnar det kanske mer om deras egna rädsla när de gömmer sig bakom västen... Är inte bara det en orsak att ifrågasätta deras medlemskap?

En fråga till både Hampus och ni andra. För att vara medlem i en % klubb krävs det? att man alltid ställer upp för sina bröder vid bråk och krig men vad händer om en HA- eller BMC-medlem ställs mot en svåger/kusin/barndomsvän (finns ju några sådana exempel) i motståndarlägret och vägrar bära hand eller vad vi ska kalla det för... Åker han ut, får bassning eller är det förmildrande omständigheter?


1. Jag tycker det. Allt missbruk av färgerna =ut i BS. Man skall vara man nog att bära färgerna.
2.personligen tror jag, eller jag e 100% säker, att det aldrig kommer att bli ett krig som det på 90-talet. Så släktingar i olika klubbar kommer inte att ställas mot varandra.
Men det är en knepig situation. Jag hade krävt att denne person skulle bevisa sin lojalitet mot klubben...Men hade jag själv kunnat klippa en nära släkting enbart pga att han skulle vara med i en annan klubb? Vet i fan..
Medans det e fred e det jäkligt bra att ha släkt i andra sidan, kan ju lösa missförstånd..
Citera
2009-08-09, 07:07
  #6642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen
Jaha! Vem var det som började skjuta pansarskott då? Du vet själv hur felaktigt detta inlägg var!


Ska bara skriva ett svar på dina flertalet konstiga och ytterst
verklighetsfrämmande inlägg;
Alla som har varit med ett tag och som e insatta vet hur konflikten tog fart.
Jo den gjorde det i och med att vissa personer från Malmö kom till HBG och Morbits och sköt hej vilt.
Hela den konflikten kom ut av att ha skulle vara den enda 1%er klubben i Sverige och alla andra skulle foga sig.
BMC är den enda klubben i Sverige som stod upp.

För övrigt anser jag Inte att konflikten, som avslutades, 1997 har något i denna tråd att göra. Så jag skriver inget mera om den.
Men det e ju vad jag tycker.
Citera
2009-08-09, 07:19
  #6643
Medlem
Miys avatar
Då har det varit lite bötfällning i örebro igen.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.529255

Citera
2009-08-09, 07:27
  #6644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze2
Njaaee alltsa som du sakert markt sjalv sa skrivs det spaltmeter om olika saker som BMC gjort och inte gjort och svensdkar verkar vilja lasa om sadant har, ger dem en viss sorts flykt fran verkligheten och lite is under fotterna. Nastan som pa bio fast i verkligheten sen sa surras det med grannfamiljen opm hur tur dem har som inte lever i fororten trots att BMC hellre ger sig pa foretagare an smakids fran orten.

Ang patchar sa star jag fast i det att BMC inte lever som dem larde for ett bra atg sen. det kanns verkligen som om BMC ser fordelaktigheten i att ta in kriminella da detta gynnar deras affarer. nu i kristider raknas knappast hur nice din bike kickar, eller den senaste festen. Pengar Pengasr Pengar.
Titta pa den dar BMC medlemen som det fanns en artikel om i svensk maffia. En fullvardig medlem som pressar en foretagare pa cash i sin BMC vast.

Men visst finns det fortfarande ngn gubbe eller tva som fortfarande tror pa den sanna gladjen i att tillhora bandidos MC KLUBB och inte Bandidos Kriminell Ogranisation.

Kanns som om Sveriges MC-klubbar vet att blir man en MC-klubb da minsan klarar man sig fran att forbjuda, titta pa BSK. MC klubb my ass.
Hampus:
Jag ar egentligen nyfiken pa hur manga fullvardiga medlemmar innehar en motorcykel?? Hampus?

Det markerade;
1. Det du läste om i svensk maffia ( det är en bok som en skrivit pga tjäna pengar) om bmc medlemmen, det var ett inkasso ärende. Ingen utpressning.
Handlade om en byggherre (som dessutom var en riktig AB-skojare med utredning hos ekobrottsmyndigheten mm) som fuskbygt ett hus till en helt vanlig arbetande Svensson familj och huset var skit, mycket fel. och byggskojaren vägrade ta ansvar eller ens fixa till felen-Han hade Inte ens en ansvars-försäkring som man skall ha som byggare.

Denne byggskojare anser att han är smartare och tuffare än de vanliga samt har han gjort detta tidigare och kommit undan. I detta fallet antog en bmc medlem (en medlem som har mer än 300 Universitets poäng..) uppdraget att prata/motivera byggskojaren att komma till en lösning.

Byggaren var supertuff mot medlemmen som, enligt domen senare INTE varit varken hotfull eller otrevlig. Otrevlig var byggskojaren.

Polisen kom och grep medlemmen pga att byggskojarens fru tryck på larmet, hon tyckte att medlemmen såg farlig ut... (ridå eller vad)

I detta fallet tyckte jag mycket synd om den vanliga familjen som fick sitt nya hus fusk-bygt med problem.
Byggskojaren hakade på bmc-farligheten och fick Polisens hjälp med flytt osv.
Sicken pajas denne byggskojare.
Sen vet jag saker denne byggskojare gjort efter detta..
Bmc medlemmen fick 1,5 års fängelse. Många Jurister undrar än i dag vad han blev dömd för..
En Ha (GBG) blev friad i en annan rätt, samma sak...

BSK är ingen MC-klubb.
Dom hade en avdelning i Stockholm typ 97 eller så (ej 100% på året) men den lades ner kvickt. (vissa ledande bsk gick då till HA)
Sedan dess har BSK INTE varit en mc-klubb.
Patetiskt att bära västar.
Men ett PRAKTEXEMPEL på att haka på MYTEN..
Att bli fruktade= se till att vara mycket i tidningarna Samt bär väst...

ALLA PROSPECT'S OCH MEDLEMMAR I Bandidos Motorcycle Club har en HD.
(i vissa fall kan den stå på ens mor eller kompis)
Citera
2009-08-09, 07:34
  #6645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
BMC= Brottsyndikat? Nej definitivt inte.

BMC=Ett gäng våldsamma, missbrukande, kriminella hojåkande män som ofta använder sig av klubbens namn i olika kriminella sammanhang.=Kriminell mc-klubb, men definitivt inte ett brottsyndikat.


mmm.
bra skrivet.
fair point. Kan vara med på det markerade.
Men, brottssyndikat och kriminell klubb känns som samma sak.
men jag kan förstå att om det finns en grupp våldsamma i bland, missbrukande-vid fest, kriminella-vid tillfälle, Jo, kanske inte konstigt om man då stämpar dom som kriminell mc-klubb.
Som du skriver finns det en viss logik bakom det.
Om jag fattar dig rätt;

De individuella personerna (medlemmarna) gör klubben. Klubben består ju av sina medlemmar. Och om dom är som du skrev, ja inget konstigt i det i så fall.
Kan inte argumentera mot dig med det logiska argumentet.
Citera
2009-08-09, 07:47
  #6646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Då har det varit lite bötfällning i örebro igen.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.529255



Ha ha ha ha!
Du e rolig du...
Kan inte vara lätt att vara bandit-ämne i örebro..
Varje galning som går lös "uppges ha koppling till bandidos propect chapter".
Uppges av vem?
Bra exempel på propaganda.
Ha ha! Spelat boll på hans gräsmatta! Ha ha ha!
Roligt.
Men samtidigt synd om vissa att hela tiden måste förklara sig. eller förklara varför dom får skulden hela tiden...
Citera
2009-08-09, 07:53
  #6647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Hampus. Varför klev Huisman av?
Hade det något med blatteproblemet att göra?

Huisman klev av familjär anledning..
Citera
2009-08-09, 08:04
  #6648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Din sista mening visar att vi tänker likadant.
Personligen skulle jag gärna träffa Leffe, face to face utan vittnen.
Skulle vara lite som en juklapp.

Tyvärr sitter hårdhetsbagen i ett pekfinger som anmäler olika inlägg hos Leffe.
Jag ska inte ens dra upp de övriga nicken som grabben har haft.
Hur sugen jag än är.

Varför kör inte Bandidos några större fester i Stockholmskrokarna, Hampus?
Jag menar Topic liksom...

En bra och berättigad fråga..
Svaret är nog rätt logisk, bmc har inga direkta stora fester utan mera egna bandit fester, kanske för att inte särskilt många vanliga klubbar skulle vilja komma...bara en mindre teori jag baserar på vad som skrivs på denna tråd..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback