2008-11-26, 06:37
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
de kanske det inte är men det är därför vi bor i en demokrati så dom som inte vill se slipper.......

för övrigt väntar även jag på fakta från dig leif polis om 90 % av bmc skulle vara krimminella.
Är man som person beredd att försvara sin klubb med alla medel som krävs även kriminella handlingar inräknade så är man kriminell. Skulle påstå att detta stämmer in på de flesta inom BMC.
Citera
2008-11-26, 07:24
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
för övrigt väntar även jag på fakta från dig leif polis om 90 % av bmc skulle vara krimminella.
99% kriminella var det.
Filmen: http://bandidosmc.eu/product.asp?product=15
Citera
2008-11-26, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
99% kriminella var det.
Filmen: http://bandidosmc.eu/product.asp?product=15

tack för filmtipset, då skall vi se vad det är, kanske barnen från frosmofjälet!
utan förspel. 99% den stackare som utgör den hundrade vad gör han?
Citera
2008-11-26, 08:13
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Är man som person beredd att försvara sin klubb med alla medel som krävs även kriminella handlingar inräknade så är man kriminell. Skulle påstå att detta stämmer in på de flesta inom BMC.
Skitsnack, det skulle göra hela landets befolkning kriminell. Vilken familjefar som helst skulle exvis kunna gå ett steg för långt om hans familj ofredades. Men kriminell blir han först när han gör det.

Jag betvivlar inte att kriminaliteten är hög, medlemsskap gör ingen kriminell med automatik.
Citera
2008-11-26, 08:41
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
99% den stackare som utgör den hundrade vad gör han?
Det får du fråga polisaspiranten Leffe, det är han som kom på att det var 99%.
Citera
2008-11-26, 08:44
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Skitsnack, det skulle göra hela landets befolkning kriminell. Vilken familjefar som helst skulle exvis kunna gå ett steg för långt om hans familj ofredades. Men kriminell blir han först när han gör det.

Jag betvivlar inte att kriminaliteten är hög, medlemsskap gör ingen kriminell med automatik.
Instämmer!
Vem skulle inte göra nåt för att skydda folk i sin närhet, näre vännar och familj?
Backar man och ringar polisen och låter allt hända eller tar man fram ett basebollbat eller hagelbössan?
Gör man det sista är man ju kriminell.
Citera
2008-11-26, 12:46
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja här är en till som undrar vad det för film och är det första filmen BMC åstakommer, en ingemar Berman fllm med djup i eller en kalle Anka film?

The story of Bandidos MC Europe

The story of Bandidos Motorcycle Club Europe - how it all started in 1989 in Marseille, how it expands to the rest of Europe, how they ride to the runs and party, honour their departed brothers + more

Kära Snorig, jag kan med största säkerhet säga att det är ingen film av Ingemar Bergman rang, utan mer en Kalle Anka film där alla har skinnväst.
Vi kommer nog knappast att få se en film med djup, vad ska dessa kolatorskar bekänna för sin publiken? Att deras medlemmar trillar av pinnen för jämnan? Vilket inte är något som jag skulle fälla en tår för, utan mer glädjas.

Jag ska se den här filmen, men kommer inte att betala en endaste krona för att se den.

Citat:
de kanske det inte är men det är därför vi bor i en demokrati så dom som inte vill se slipper.
För övrigt väntar även jag på fakta från dig leif polis om 90 % av bmc skulle vara krimminella.

Javisst finns det fördelar med demokrati och att många föredrar att leva i ett samhälle där det råder demokrati och inget annat.

Det är därför samhället måste jobba hårdare för att få bort antidemokrater som du.
Människor som delar din syn på livet är antidemokrater och ett stort hot mot samhället.

Jag sträcker ut halsen och säger att BMC medlemmar till 100% är kriminella. Glöm mitt snack om att det är 99%, det är 100%. Det spelar ingen roll att de har arbeten vid sidan om klubbverksamheten. De är med i en MC-Organisation som är klassad som kriminell verksamhet världen över. Det finns inget land i världen där Bandidos inte anses vara en kriminell organisation.

Citat:

Tack för ett klokt inlägg, det är alltid intressant att läsa det du skriver. Dina inlägg har substans till skillnad från många andra som postar i den här tråden.

Citat:
Det får du fråga polisaspiranten Leffe, det är han som kom på att det var 99%.

Det är inget som jag har kommit på. Ring Polismyndigheten i ditt län och ta upp detta. Det är något som du bör göra, då du konstant försöker göra narr av mig och mina åsikter. Det är fakta jag kommer med inte en massa tomma ord.

Citat:

Detta är inte dramaten, försök hålla dig till verkligheten.
Jag betvivlar inte heller att kriminaliteten är hög inom BMC.

Citat:
Instämmer!
Vem skulle inte göra nåt för att skydda folk i sin närhet, näre vännar och familj?
Backar man och ringar polisen och låter allt hända eller tar man fram ett basebollbat eller hagelbössan?
Gör man det sista är man ju kriminell.

Ännu ett inlägg där pöbeln försöker dramatisera det hela.
Citera
2008-11-26, 17:01
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:

Nu ska vi inte blanda ihop en familjefar med medlemmar i BMC. BMC består inte av en hustru och några små barn.De består av män som nyttjar droger, tar anabola, misshandlar, utpressar och mördar folk, etc. De är fullt kapabla till att kunna ta hand om sig själva ifall de hotas.
När en medlem begår en olaglig handling så ställer sig klubben bakom honom och beskyddar honom i alla lägen om det behövs och detta är ett brott som kallas för skyddande av brottsling.
Får en medlem problem med XXX så ställer sig klubben bakom medlemmen och om det behövs så tar klubben hand om problemet. XXX kan råka ut för böter, misshandel, mord eller något annat otrevligt och allt detta står samtliga i klubben bakom då medlemmen är en broder och XXX bara är en utomstående.
"Din broder har inte alltid rätt, men han är alltid din broder" har jag läst på någon av BMC avdelningarnas hemsida.
Slutsatsen är att 99,9% av alla medlemmar i BMC har gjort sig skyldiga till MINST skyddande av brottsling och även de flesta till ringa narkotika brott, men med största sannolikhet så har de även gjort sig skyldiga till diverse andra grövre brott när de backat upp sina bröder och det kommer de definitivt att göra igen.
Har man redan gjort sig skyldig till brott och kan tänka sig att göra det igen samtidigt som man umgås i en miljö där det ofta förekommer narkotika, vapen, misshandel, hot, utpressning och andra brott så är man en brottsling.
Citera
2008-11-26, 17:53
Bannlyst
Citat:
Nu ska vi inte blanda ihop en familjefar med medlemmar i BMC. BMC består inte av en hustru och några små barn.De består av män som nyttjar droger, tar anabola, misshandlar, utpressar och mördar folk, etc. De är fullt kapabla till att kunna ta hand om sig själva ifall de hotas.
När en medlem begår en olaglig handling så ställer sig klubben bakom honom och beskyddar honom i alla lägen om det behövs och detta är ett brott som kallas för skyddande av brottsling.
Får en medlem problem med XXX så ställer sig klubben bakom medlemmen och om det behövs så tar klubben hand om problemet. XXX kan råka ut för böter, misshandel, mord eller något annat otrevligt och allt detta står samtliga i klubben bakom då medlemmen är en broder och XXX bara är en utomstående.
"Din broder har inte alltid rätt, men han är alltid din broder" har jag läst på någon av BMC avdelningarnas hemsida.
Slutsatsen är att 99,9% av alla medlemmar i BMC har gjort sig skyldiga till MINST skyddande av brottsling och även de flesta till ringa narkotika brott, men med största sannolikhet så har de även gjort sig skyldiga till diverse andra grövre brott när de backat upp sina bröder och det kommer de definitivt att göra igen.
Har man redan gjort sig skyldig till brott och kan tänka sig att göra det igen samtidigt som man umgås i en miljö där det ofta förekommer narkotika, vapen, misshandel, hot, utpressning och andra brott så är man en brottsling.

Jag tar av mig hatten.
Citera
2008-11-26, 19:03
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:

Trådens Oscar går till WHITEWEREWOLF!

Det här inlägget är klockrent, Wurzten har visat att han inte har alla pommes frites på tallriken. Ställ dig i skamvrån, det är du hör hemma.

Att ens få tanken att jämföra en hårt arbetade, inte minst hederlig familjefar med BMC, visar att Wurzten har på tok för livlig fantasi, i klarspråk noll verklighetsförankring.
Inlägget är ett av de mest pinsamma inlägg jag någonsin skådat i den här tråden.

De flesta medborgare vänder sig till polisen ifall de utsätts för hot mm.
En BMC medlem har sina klubbkamrater att vända sig till när det blir problem.
När en medlem får problem blir hela problemet klubbens problem.

Där har du skillnaden Wurzten, jag förväntar mig inte att du ska förstå detta, men skriv om och skriv rätt, din jämförelse med BMC och en familjefar är helt åt helvete.
Citera
2008-11-26, 19:42
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Du har väl rätt på sätt och vis, men tro inte att alla medlemmars olika affärer är synliga för alla i klubben. Men återigen så är fenomenet att skydda sina nära (dvs inte ange, gola osv.) inget som gör dessa klubbar unika. Likhetstecknet mellan medlemskap och kriminalitet finns inte.
Citera
2008-11-26, 20:12
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Som sagt (men raderat) så tillför du nada i tråden, du bara bejakar din böjelse för att idiotförklara andra och duckar varje form av seriös diskussion. Nu var detta inte ens ställt till dig.

Litet pluspoäng för att du vinklade åt överdramatisering denna gången.

Istället för att ta kritiken som du förtjänade, försöker du vända det hela till att jag är en idiot. Vad du anser om mig och det jag tillför tråden är inte av det minsta intresse vare sig för mig eller andra användare som har pommes på tallriken.

Du gjorde bort dig och blev tillrättavisad deal with it.

Jag kan inte ha misstolkat det här budskapet som går att läsa på BMC´s sida:
All members are your Brothers and your family.

Citat:
För övrigt så bannas det för lite här i Krim.

Så fort det inte dansas efter er pipa börjar ni gapa om att det bannas för lite. Vi har alla rätt till att ha en åsikt och det får du finna dig i. Ditt sätt att resonera liknar en antidemokrats tänk.
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2008-11-26 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in