2008-11-12, 09:09
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ligger väl något i de, men bara för att man inte blivit dömd i en rättsal betyder inte att man inte är kriminell. Finns gott om smarta kriminella som lyckas ungå rättvisan till den dagen de stupar. Men de är få.

Jag är inte läkare men utför gärna olika experiment på dig. Dock ej av sexuell natur mer försöks person .

dom smarta krimminella är inte med i hojklubb.där är man med av andra orsaker....möjligtvis i umgängeskretsarna men inte med . pga polisintresset tror personligen att om samhället fick fler liknande annonyma samanslutningar skulle det krävas ännu mer poliser o kostnader.. . en fråga till är hur stor del av den totala kriminaliteten kan härledas till mc klubbar ?

och jag har exprimenterat klart i mitt liv.ta någon annan....
Senast redigerad av abc..barn 2008-11-12 kl. 09:28.
Citera
2008-11-12, 09:48
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
dom smarta krimminella är inte med i hojklubb.där är man med av andra orsaker....möjligtvis i umgängeskretsarna men inte med . pga polisintresset tror personligen att om samhället fick fler liknande annonyma samanslutningar skulle det krävas ännu mer poliser o kostnader.. . en fråga till är hur stor del av den totala kriminaliteten kan härledas till mc klubbar ?

och jag har exprimenterat klart i mitt liv.ta någon annan....

Du ställer frågan till fel person.
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2008-11-12 kl. 10:21.
Citera
2008-11-12, 10:27
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Du ställer frågan till fel person, det har jag ingen aning om.
men om man ska ha ett förbud så måste man väl veta effekten av förbudet..
vet någon annan hur mycke mc kriminaliteten är i förhållande till alla brott.
sen skulle man kunna gämföra det mot hur mycke pengar som satsas i polisens budget ...det borde i rimlighetens namn vara ungefär lika ...jag skull gissa att om man prioriterade sig på själva brotten istället för klubbarna skulle man få en effektivare polismyndighet som löste brott istället för hänga utanför mc klubbar ...vet själv en tid då man vart stannad minst ett par gånger om dagen utan orsak bara för umgänget.....och en radiobil borde väl kosta ca 800 - 1000 kr i timmen i snitt inkl personal, chansa bara men rätta mig gärna om någon vet . vet även fester då det stått ca 8-12 bilar i ca 12 timmar utan någon misstänkt eller tagen. det mina vänner är slöseri med pengar....
Citera
2008-11-12, 11:26
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:

det finns vettiga personer på detta forum ..skönt ...earl du är med på den listan med.....
Tyvärr verkar det som de flesta vettiga människor har tröttnat på den här diskussionen.
Tack.

Man försökte ju för ett antal år sedan att förbjuda HA i Hamburg, körde väl t.o.m. över deras klubbhus med bulldozer; men det gjorde ingen skillnad där, vad kan svenska polisen som inte tyskarna kan?

Leffe verkar ju vara kopplad så oskyldiga ska bevisa deras oskuld; men jag tänker INTE namedroppa BMC-folk som INTE är kriminella.
Det är ju lite som att påstå att tomten finns eller att Elvis levar och förvänta sig att dom som påstår motsatsen ska bevisa det.
Senast redigerad av My name is Earl 2008-11-12 kl. 11:33.
Citera
2008-11-12, 11:32
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
...jag skull gissa att om man prioriterade sig på själva brotten istället för klubbarna skulle man få en effektivare polismyndighet som löste brott istället för hänga utanför mc klubbar ...vet själv en tid då man vart stannad minst ett par gånger om dagen utan orsak bara för umgänget.....och en radiobil borde väl kosta ca 800 - 1000 kr i timmen i snitt inkl personal, chansa bara men rätta mig gärna om någon vet . vet även fester då det stått ca 8-12 bilar i ca 12 timmar utan någon misstänkt eller tagen. det mina vänner är slöseri med pengar....
Glöm inte att de även har polishelikopter hängande över festerna ibland.
Citera
2008-11-12, 11:56
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Tyvärr verkar det som de flesta vettiga människor har tröttnat på den här diskussionen.
Tack.

Man försökte ju för ett antal år sedan att förbjuda HA i Hamburg, körde väl t.o.m. över deras klubbhus med bulldozer; men det gjorde ingen skillnad där, vad kan svenska polisen som inte tyskarna kan?

Leffe verkar ju vara kopplad så oskyldiga ska bevisa deras oskuld; men jag tänker INTE namedroppa BMC-folk som INTE är kriminella.
Det är ju lite som att påstå att tomten finns eller att Elvis levar och förvänta sig att dom som påstår motsatsen ska bevisa det.

vet inte om jag minns fel men dom klassade väl västarna som en militär uniform och använde lagarna till att beslagta västar o klubbemblem .
Citera
2008-11-12, 12:01
Medlem
abc..barns avatar
etablering

nu när vi verkar lämnat förbuds ivern.. vart blir nästa etblering i sverige för bmc tror ni ....jag skulle satsa mina pengar på sundsvall men det är en ren gissning utan något tips..
Citera
2008-11-12, 13:32
Bannlyst
Citat:
nu när vi verkar lämnat förbuds ivern.. vart blir nästa etblering i sverige för bmc tror ni ....jag skulle satsa mina pengar på sundsvall men det är en ren gissning utan något tips..

Senaste var väl Sundbyberg
Citera
2008-11-12, 14:21
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Senaste var väl Sundbyberg
ja .men som nytt chapter menar jag .där dom inte har något sen förut..
Citera
2008-11-12, 14:29
Medlem
ketchupflaskans avatar
Citat:
ja .men som nytt chapter menar jag .där dom inte har något sen förut..

Örebro.
Stått en del om dem i lokalblaskan nu att de försöker etablera Bmc prospect chapter och att polisen försökt störa dem så gått det går.
Citera
2008-11-12, 14:31
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ketchupflaskan
Örebro.
Stått en del om dem i lokalblaskan nu att de försöker etablera Bmc prospect chapter och att polisen försökt störa dem så gått det går.
örebro har funnits länge ... nyare marker
Citera
2008-11-12, 15:23
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Du ställer frågan till fel person.

Vet inte om du missade min fråga till dig men kör en reminder

För enkelhetens skull så ska jag ställa den på ett annat sätt.

Baserar du dina fakta om att alla bmc och ha är kriminella på ett tjuvat öra när clark kvittrade om nyrekrytering? Har du träffat alla inom bmc och fått veta deras yrkes status?

Vad tror du uppnås med att kriminallisera en organisation?
Vilka villkor ska uppfyllas i din mening för att en klubb ska betecknas som kriminell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in