2009-01-14, 21:13
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdunder
nej långt ifrån, är nog en förvånansvärt liten del interner som är oskyldiga, men ser man på bevisföringen i vissa av fallen börjar man undra ibland..

ATT det inte hänt vet jag inte var du fått ifrån, det är ju bevisningen av vem som utfört/beställt som är av intresse...

det är ju trevligt om du debatterar ämnet och inte din egna instängda syn på omvärlden, jag skrev ju t.o.m att jag med tror dem är skyldiga, men det ska ju bevisas också... annars kan man ju bara slå en tärning o dela ut fängelseår till höger o vänster

Att det som hände inte hänt var den sarkastiska delen av mitt inlägg.

Jag vill be dig att du citerar mig korrekt. Mitt inlägg var inte som du fick det till utan enligt denna länk: https://www.flashback.org/showpost.php?p=14620216&postcount=3209

Man kan alltid diskutera rättsäkerhet och faktum är att det är fler skyldiga som kommer undan än oskyldiga som åker dit. Dessa 'herrar' har som enda ambition i livet att vara kriminella och när det är så uppenbart fäller i varje fall inte jag en tår om de blir dömda, även på svag bevisning. Dom ska vara ytterst tacksamma att dom lever i vårt demokratiska samhälle och inte i mitt, för då hade dom aldrig kommit ut...
Citera
2009-01-14, 21:13
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronkel
Har du läst domen? Annars kan du väl ringa tingsrätten o beställa den. Mobilerna placerar gärningsmännen (utom Mehdi av förklarliga skäl) på platserna timmarna innan sprängdåden. Berättelsen från D sträcker sig över flera dagar och även i det avseendet stämmer berättelsen genom att mobilplaceringarna stämmer överens med vad han berättar. DEt gör att det blir lite lättare att köpa vad han säger. Tänk dig själv hur svårt det skulle vara att hitta på en historia att du och 4 polare begått ett brott, och sedan redogöra för allas förehavanden under ett par dagar, och att detta stämmer när någon kollar av det mot mobilspårningen.

Anledningen att ingen blev åtalad innan han golade var att det inte fanns något som knöt dem helt till händelserna. Det är därför som det kallas stödbevisning. Det STÖDJER åklagarens (och i detta fallet Dritons) berättelse. Som självständig bevisning räcker det inte.

Ja behöver inte läsa domen, ja va på rättegången.
För det första så sa ja att åklagaren hade tagit upp
mobil trafik, men att de va timmarna innan sprängdåden är totalt
SKITSNACK från din sida, mobil trafiken va inte ens från
samma dag som händelsen. Ja va konstigt att nån av dom hade blivit
upplockade på nån av hisingens telefon mast när nästan hela
BMC bor där. Varför har folk svårt att fatta
att dritons berättelse räcker? Ja skiter i va för straff mehdi
får/har fått men om vi tar just han som ex så hade
åklagaren NOLL. Driton själv sa att han aldrig fick
nån order från mehdi.

Så hade detta räck för att fälla en vanlig medborgare? NEJ
Räcker detta för att fälla BMC medlemmar? JA

Vem du är kan påverka straffen och bevisbörden oerhört mycket.

EDIT: ja menar (och antar att du också gjorde) givetvis bevisningen mot de tre som fick 9 år. Inte driton eller johnson.
Senast redigerad av FromHell 2009-01-14 kl. 21:35.
Citera
2009-01-14, 21:14
Medlem
tma2662s avatar
Förstår faktiskt inte varför en massa personer antyder till att bmc göteborg skulle vara folktomt, någon som kan försöka förklara det för mig?
Citera
2009-01-14, 22:15
Bannlyst
Tomt här fullt där

Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Förstår faktiskt inte varför en massa personer antyder till att bmc göteborg skulle vara folktomt, någon som kan försöka förklara det för mig?

Hej o hå
grabbarna hälsar på farbror blå.
Citera
2009-01-14, 22:17
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyrt
Hej o hå
grabbarna hälsar på farbror blå.
En del ja, men långt ifrån alla.
Citera
2009-01-14, 23:07
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Tro fan att vissa hade vridit tillbaka klockan om de fått chansen.

Vilka är vissa? Kan du vara mer tydlig..

Citat:
Men jag vet att i det stora hela sammantaget så är Clark & Jim nöjda med Mehdi. Det vet jag.

Du ger oss bilden av att vara bundis med Clark & Jim, är fallet så?
Hur kan du vara så säker på att de är nöjda med Mehdis insats?

Mehdi kommer troligtvis att få skaka galler i 9 år, var så säker att han sitter och lipar i sin cell på häktet. Menar du att dom är nöjda nu när han kommer att bli borta från bmc ett par eller vad?
Citera
2009-01-14, 23:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Priset för en väst börjar bli högt!

Läs detta skrivet av Peter Linné!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=470021

Citat:
Där fick Mehdi två och ett halvt år för grov misshandel. Till detta läggs nu alltså ytterligare nio år, vilket ger en kännbar summa på elva år.
Seyyed blir inte villkorligt släppt (vilket normalt sker efter två tredjedelar av tiden) förrän allra tidigast våren 2016.

Tänkt på allt Mehdi missar, få sitta inlåst till 2016, nu är det nog inte så tufft att vara kriminell längre.

Citat:
När Mehdi Seyyed, född 1974, lämnar anstalten har han fyllt 42 år.
Är det någon av framtidens medlemmar, probationarys, prospects, hangarounds eller underhuggare i X-Team som då minns honom, den skäggige mannen som grundade organisationen i Göteborg år 2001?

Det undrar jag med? Troligtvis inte, utan festerna och resorna till andra klubbar och evenemang fortsätter, om klubben ens existerar i framtiden.
vad gör Mehdi då? Han ruttnar inne på kåken.

Vi får hoppas att hovrätten inte friar honom utan låter straffet på 9 år kvarstå, alternativt skärper straffet.
Citera
2009-01-14, 23:51
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Tänkt på allt Mehdi missar, få sitta inlåst till 2016, nu är det nog inte så tufft att vara kriminell längre.

Det undrar jag med? Troligtvis inte, utan festerna och resorna till andra klubbar och evenemang fortsätter, om klubben ens existerar i framtiden.
vad gör Mehdi då? Han ruttnar inne på kåken.

Vi får hoppas att hovrätten inte friar honom utan låter straffet på 9 år kvarstå, alternativt skärper straffet.
Självklart existerar klubben då enligt mig, myndigheter har försökt att stänga bandidos i över 40 år, att dom skulle lyckas dom närmaste åren finner jag helt osannolikt. Och beträffande straffet. Visst är det långt men det finns ju folk i den klubben som gjort betydlgit längre tider utan att bli bortglömt, titta på bandido niels i danmark till exempel....hyllad år efter år, bortglömd? knappast.....
Citera
2009-01-15, 01:56
Bannlyst
Driton har fått sin hämnd han krossa hela det gänget som försökte krossa honom... När Mehdi kommer ut så e han glömd.. Dom som bli ihåg komna är dom som sitter för klubben knappt dom heller... Så alla här kan börja glömma bort Mehdi för hans Makt existerar inte längre och det han lämnat efter sig klarar inte Ridde av för alla som vet vem Ridde är vet vilken STOR koks pundare han är.. Ridde blev nedgraderad men nu e han tillbaka igen, Eddy som försökte hålla det lilla som fanns kvar av BMC gbg i liv har inte tid med både vara nomad och prisedent och för det andra så får han inte det, Men han va tvungen om BMC GBG skulle finnas kvar... Ridde har sisst chansen nu och klara han inte av det så lägger dom ner gbg Chaptern och dom få medlemar som blir kvar få tillhöra HBG Chapter istället som dom gjorde från alla första start...

Måste bara säga till alla som tror att cissi vet mycket om bmc gbg vet inte ett skit han har inte äns Riddes nr det kan jag lova er och inte känner han honom heller...

http://www.expressen.tv/nyheter/Inrikes/1.1431913/tjallaren-blev-bandidosledarens-fall

Dom sissta orden där avgjorde nog mycket om hans trovärdighet
Senast redigerad av oldboyback 2009-01-15 kl. 02:21.
Citera
2009-01-15, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vilka är vissa? Kan du vara mer tydlig..
Du ger oss bilden av att vara bundis med Clark & Jim, är fallet så?
Hur kan du vara så säker på att de är nöjda med Mehdis insats?
?

Jag gillar att numera är mer saklig Leffe. Men jag ber dig/mer läsa intantill - jag säger inte att de är nöjda med den specifika insatsen på vasaplatsen, bara att jag sett/hört dem prata på ett sätt som får mig att de gillar honom och att de är nöjda med hon generellt.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-15 kl. 04:03.
Citera
2009-01-15, 11:03
Medlem
Sicilianaren Du verkar ha koll på läget hur många medlemmar finns kvar i frihet i GBG egentligen? Är det verkligen så få som alla säger? Efter att Kvillebäcken MC gick över så måste det väl ändå finnas typ 10 kvar?
Citera
2009-01-15, 11:31
Medlem
bästisweedens avatar
Citat:
Eh nu är du något lustig va. Tror du bara det finns det finns en eller en några ?

Jag väntar in franky så ska jag nämna några snubbar för honom honom. Och vadå tragiska värld. Den är fan inte värld ? I 1 mina ögon är den underbar
varför måste du vänta med att klämma in några namn, det kan väl inte vara så svårt för dig om du kan många, sålänge du inte måste ringa och fråga någon vill säga du kan också passa på att säga vem eller vilka fullvärdiga medlemmar i OG som slapp göra grovt brott i proceduren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in