2008-05-29, 20:38
Medlem
lovejoys avatar
En enkel undran till de med gynekologiska kunskaper eller andra erfarenheter - hur långt in sitter normalt livmodertappen?
Citera
2008-05-29, 23:12
Bannlyst
Det beror på om du menar före ägglossning, under ägglossning eller efter ägglossning. Den är inte alltid placerad på samma ställe.
Citera
2008-05-29, 23:27
Medlem
lovejoys avatar
Vad är "normalt" före, under och efter ägglossning?

Vad jag undrar egentligen är hur långt ner den kan sitta innan det blir onormalt långt ner. Samt om det finns fördelar/nackdelar med en lågt sittande livmodertapp.
Citera
2008-05-30, 00:38
Medlem
Svårt att säga hur långt in den ska sitta men det är i alla fall normalt att kunna känna den som fast och elastisk om du stoppar in pek- och långfingret. Om det är framfall du är rädd för behöver du inte oroa dig om du inte har symptom som tyngdkänsla, urin-, avföringsproblem eller känsla av att något är i vägen vid samlag
Citera
2008-05-30, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöleopard
Svårt att säga hur långt in den ska sitta men det är i alla fall normalt att kunna känna den som fast och elastisk om du stoppar in pek- och långfingret. Om det är framfall du är rädd för behöver du inte oroa dig om du inte har symptom som tyngdkänsla, urin-, avföringsproblem eller känsla av att något är i vägen vid samlag

Jag känner ingenting "norrut" eller vad man ska säga när jag stoppar upp ett finger.. ;o Men känner att det är på gränsen när jag har sex med min pojkvän som har ungefär 20cm lång penis i erigerat tillstånd.
Dock har jag läst mig till att en slida är i snitt 11 cm djup i "normalt" tillstånd. Men det var rätt längesen och vet inte huruvuda detta stämmer eller ej.
Citera
2008-05-30, 13:31
Medlem
Kan vara lite svårt att komma åt själv men det är säkert den han kommer åt, en penis är ju ofta längre än ett finger
Citera
2008-05-30, 21:36
Medlem
fbes avatar
Vanligtvis når man den ju ändå med fingrarna, åtminstone vid gynundersökning. Jag skulle bli förvånad om jag inte kände någonting med långfingret.
Citera
2008-05-30, 22:33
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagChampa
Jag känner ingenting "norrut" eller vad man ska säga när jag stoppar upp ett finger.. ;o Men känner att det är på gränsen när jag har sex med min pojkvän som har ungefär 20cm lång penis i erigerat tillstånd.
Dock har jag läst mig till att en slida är i snitt 11 cm djup i "normalt" tillstånd. Men det var rätt längesen och vet inte huruvuda detta stämmer eller ej.
Hans penis kanske inte är 20 cm som han säger? Nästa gång tar du fram måttbandet.
Citera
2008-05-31, 17:53
Medlem
Soppas avatar
När du onanerar själv så kommer du inte känna den, en lite över normal kuk kan nudda den. Däremot har gyn ett redskap som öppnar upp och gör att han/hon kan komma in långt och undersöka

När du blir så gammal att du skall genomgå ett cellprov så kommer du känna hur det känns
Senast redigerad av Soppa 2008-05-31 kl. 17:55.
Citera
2008-06-01, 13:57
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
När du onanerar själv så kommer du inte känna den, en lite över normal kuk kan nudda den. Däremot har gyn ett redskap som öppnar upp och gör att han/hon kan komma in långt och undersöka

När du blir så gammal att du skall genomgå ett cellprov så kommer du känna hur det känns
Fast nu har ju jag gått gynkursen, och vet att man utan redskap kan känna den genomsnittliga livmodertappen med fingrarna...
Citera
2008-06-01, 14:14
Medlem
Soppas avatar
Jag kanske har korta fingrar då, för jag känner den inte...
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Fast nu har ju jag gått gynkursen, och vet att man utan redskap kan känna den genomsnittliga livmodertappen med fingrarna...
Citera
2008-06-08, 19:58
Medlem
B-vaLLs avatar
Eller så har du mycket djupare vagina än genomsnittet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in