2008-05-29, 17:23
Medlem
Jag har ett gammalt Sigma-objektiv som fungerar utmärkt till småbilds EOS. Men på digitala EOS så visar kameran Error 99. Objektivet behöver om-chippas, men var vänder jag mig då?
Citera
2008-05-29, 20:08
Medlem
Farbror Sallads avatar
Vad är det för objektiv? Är det "skräp" så är det knappast lönt med en sådan operation.
Citera
2008-05-29, 21:08
Medlem
Jag mailade Sigma, och de sade att det inte gick att om-chippa det eftersom att det var för gammalt, och de inte hade delar till det längre.

Men de svarade att jag kunde få halva priset på det motsvarande objektivet de säljer nu! Så om jag hade 4.500:- kr att lägga på ett objektiv så låter det väldigt förmånligt
Citera
2008-05-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Jag mailade Sigma, och de sade att det inte gick att om-chippa det eftersom att det var för gammalt, och de inte hade delar till det längre.

Men de svarade att jag kunde få halva priset på det motsvarande objektivet de säljer nu! Så om jag hade 4.500:- kr att lägga på ett objektiv så låter det väldigt förmånligt

Låter som att de iaf försöker gottgära dig lite grann och det tycker jag fötjänar viss respekt iaf, de flesta företag hade nog bara sagt tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in