2008-05-29, 02:19
Medlem
Kaustis avatar
Sitter här med kall tacofärs från tidigare idag som jag tänkte försöka värma. Dock är micron inte tillgänglig just nu, så det får bli till att använda en stekpanna istället. Dock är frågan:

Hur värmer man bäst "färdigstekt" köttfärs i en stekpanna?
Citera
2008-05-29, 02:23
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Sitter här med kall tacofärs från tidigare idag som jag tänkte försöka värma. Dock är micron inte tillgänglig just nu, så det får bli till att använda en stekpanna istället. Dock är frågan:

Borde inte lättaste sättet vara att sätta de i en kastrull med vatten och en sån "sil" över. Då sätter du helt enkelt köttfärsen på silen och vatten under så värms det.

Vet inte ifall du har tillgång till en sådan kastrull, vi har en iaf.
Citera
2008-05-29, 02:47
Medlem
jag skulle värma på ganska stark värme med ett par matskedar vatten och under lock. alltså ungefär som man gör när man steker det från början. ta av locket efter tre-fem minuter och stek tills vattnet avdunstat.
Citera
2008-05-29, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti

Jag skulle ta en klick margarin i stekpannan och när denna smält/ blitt brynd, så bara värma köttfärsen i stekpannan. Och då på något lägre värme än om jag stekte färsen rå.
Citera
2008-05-29, 04:28
Medlem
Logoss avatar
Jag skulle värmt i kastrull. Pyttelitet vatten i botten måhända (men inte en hel matsked! bara så litet det går) så att det inte bränner fast. Man vill inte skölja bort ev. kryddning på köttfärsen eller den härliga stekytan och steksmaken. Värm den bara så att den blir ätbar... Du behöver inte bränna Dig på den.

Skulle nog aktat mig för att steka den, isåfall kan man lika gärna grilla.

Är nog ärligt talat ingen big deal either way. Ät Din mat nu.

edit: Såg att Du skrev i en stekpanna. Då hade jag nog smält litet smör (utgår ifrån att det är en gjutjärnspanna), dock ej brynt det och inte så himla mycket. Och värmt i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in