Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-28, 16:12
  #1
Medlem
Jag undrar om man har möjlighet att tenta om universitetskurser även om man har fått godkänt på dem? T.ex om man får 4:a på en tenta och vill höja sig till en 5:a. Är det olika regler på olika skolor kanske? Är det isåfall någon som vet hur det ligger till på LTH?
Citera
2008-05-28, 16:16
  #2
Medlem
Jag har för mig att det skiljer sig från universitet till universitet. Jurister i t.ex. Uppsala får inte "plussa" medan teknologer på LiTH får göra om tentorna i all evighet.
Citera
2008-05-28, 16:43
  #3
Medlem
skit_i_dets avatar
Det är mest på tekniska utbildningar man tillåter/har tillåtit plussning. På KTH är det heller inga som helst problem att skriva om redan godkända tentor. Vet dock att det har gått diskussioner om att ta bort den möjlighet.
Citera
2008-05-28, 19:20
  #4
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skit_i_det
Det är mest på tekniska utbildningar man tillåter/har tillåtit plussning. På KTH är det heller inga som helst problem att skriva om redan godkända tentor. Vet dock att det har gått diskussioner om att ta bort den möjlighet.

Samma på Chalmers men Göteborgs Universitet har inte den möjligheten... jävla GU...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback