Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-17, 11:25
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Det var min pappa som handlade vid MCDRIVEN och jag var hemma när han leverar godset till mig, jag känner mig väldigt kränkt och mår dåligt. Kan jag gå vidare med det här till domstol? Eller någon kompensation. Fy skäms outbildade 18 åringar fjortisar som aldrig kan fixa något rätt på Mcdonalds dom här dagarna, jag kommer ihåg på 70 och 80 talet, då var det en fin resturang aldrig något misstag.
Snälla, lämna in en stämningsansökan mot Mc Donalds för att du fick mellanpomme istället för en stor. Civilrättsligt mål och du får betala alla rättegångskostnaderna när du förlorar mot MDs jurist-arsenal. Inte för att någon frisk åklagare skulle få för sig att väcka åtal på dina grunder.

Tyvärr är det nog så att du får fortsätta känna dig "kränkt". Nu kan du förvisso lägga till även det svenska rättssystemet på din lista över saker som kränker dig.

EDIT: Du minns alltså hur MD bemötte kunder på 70-talet? Det betyder att du är 40 år eller äldre. Och din pappa handlar fortfarande maten åt dig.
Senast redigerad av Bob Lunta 2012-12-17 kl. 11:27.
Citera
2012-12-17, 18:31
Medlem
Customizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Det är inte 5 strips det handlar om, stor skillnad på medium och XL strips, han kanske missade 50% av vad han skulle fått.

Så ja, ska vi köra jämförelsen med pizzan så skulle jag gråta ur om jag mister en så stor del, även om jag aldrig äter mer än halva.

Skillnaden är INTE 50%

Jämför du med pizzan så fick du inga räkor, mycket att gråta över.

Men det är ändå tragiskt att folk orkar lägga ner sån tid för lite strips, det är mänskligt att fela sägs det, men tydligen inte.

Hälften av en plusmeny är 3:- och det ska det vara kompensation för. Wow säger jag bara.
Citera
2012-12-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Du får gärna höra dig för. Samtidigt kan det vara så att jag minns fel, för det var ett tag sedan jag fick dit på natten. Men jag vill minnas att nattmenyn var mer begränsad (alla kaffesorter säljs tex inte på natten), och att det var något dyrare även om man inte väljer plusmeny.

Jag vet dock inte hur den ordinarie pristavlan funkar på natten, då jag oftast vet vad jag vill beställa. Men den digitala tavlan är säkert lättare att ändra, och det är nog den som flest människor tittar på.

Igår träffade jag en tjej som jobbat 15 år (!) på McD, bland annat på en nattöppen restaurang, och hon hade inget minne av några "nattaxor". Men då jobbar hon för en franchise, och inte direkt för Svenska McD som det inte alltid står rätt till hos...
Citera
2012-12-17, 19:36
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Igår träffade jag en tjej som jobbat 15 år (!) på McD, bland annat på en nattöppen restaurang, och hon hade inget minne av några "nattaxor". Men då jobbar hon för en franchise, och inte direkt för Svenska McD som det inte alltid står rätt till hos...

Jag vet att det har funnit nattaxor, speciellt på helgerna då jag själv har gått och käkat på McD. Det var ju en annan flashbackare som hade märkt samma sak i Göteborg och Borås, även om den personen inte hade sett det på flera år. Nu var det visserligen ett tag sedan jag själv lade märke till det, kan inte riktigt minnas när jag åt på McD på natten senast. Med nattaxor har åtminstone existerat i några svenska städer.

Dock har jag ingen koll på om jag har valt en franchise-McD eller en som ägs/drivs av svenska McD. När man kliver in på närmsta McDonalds så brukar man inte bry sig om den saken.
Citera
2012-12-20, 11:31
Medlem
Spackelackans avatar
Donken på Brommaplan har gjort det igen! Jag var utsvulten och det enda som var öppet var tyvärr donken. Jag beställde en Big Mac & co plusmeny, en ostburgare och en chili cheese. Skulle ta fyra minuter sade dom. Gärna för mig sade jag, för då får jag ju en nystekt burgare.

När det hade gått fem minuter så gick jag fram till kassan och frågade var min burgare hade tagit vägen.
-Jo det kommer öööh asså att ta typ fyra minuter till ööh, för min kollega serverade din burgare till en annan ööh typ.
-Ok sade jag. Inte mycket att göra åt det. Misstag händer.

När ytterligare fem minuter hade gått så gick jag och frågade efter min burgare igen.
Tro det eller ej.. SAMMA historia som tidigare!! Kollegan till snorvalpen som tog emot min beställning hade än en gång pytsat iväg min burgare till en annan kund.
Nu surnar jag till och säger till personalen att dom nu får ta och skärpa till sig, och ställer mig sedan och vaktar burgarnedsläppet som en hök. Efter fyra minuter så kommer min burgare nedglidande och tur för mig att jag höll vakt, för kollegan var nämligen där och försökte norpa den igen!

Ok.. Nu ligger det Big Mac, dricka, chili cheese och ostburgare på min bricka. Nu fattas pommes. Självklart så kommer snorvalpen med en mellan-pommes fast jag skulle ha en stor.
Jag påpekade det och när ungtuppen skulle gå och byta ut den så var pommesen slut pga att någon hade glömt att fritera nya. Jag ger upp, tar min mellan-pommes och går och sätter mig och äter.
Efter ett tag så kommer killen ut med en till mellan-pommes till mig som kompensation, men någon ursäkt för burgarstrulet fick jag aldrig.

Av de ggr som jag har varit på McDonald´s Brommaplan så är det endast en handfull som har gått utan strul. Helt sanslöst dåligt skött "Restaurang"!!
Citera
2012-12-21, 11:41
Medlem
Caxzs avatar
Hej alla!

Min tråd ''betala för en plusmeny fick en mellan pomme''.

Jag fick hemskickat 2 kuponger värda 75 kronor, tack för att alla som har hjälp mig och deltagit mot kampen mot rättvisa!

mvh
Citera
2012-12-21, 16:58
Medlem
Citat:
Hej alla!

Jag fick hemskickat 2 kuponger värda 75 kronor, tack för att alla som har hjälp mig och deltagit mot kampen mot rättvisa!

mvh

FÖR rättvisa menar du nog....
Citera
2012-12-21, 22:32
Medlem
McDonalds Menyer

Har sökt lite i forumen men hittar inget svar, har även kollat på mcdonalds egna hemsida men hittar ingen detaljerad beskrivning av alla deras menyer.

jag tar chicken nuggets som exempel: detta är beskrivningen du får från deras hemsida: http://www.mcdonalds.se/se/maten/men...uggets_co.html

Men jag undrar vilka specifika menyer som ingår där t.ex. 6-pack, 9-pack, teambox (20pack) samt priserna, antal kolhydrater, kalorier, etc. Vart hittar jag dessa? Jag vill ta reda på ALLA menyer som erbjuds, tröttnar på samma menyer hela tiden. Iphone appen är heller inte mycket till hjälp.
Senast redigerad av scout29 2012-12-21 kl. 22:36.
Citera
2012-12-21, 22:54
Medlem
Finans.killens avatar
http://apps.mcdonalds.se/sweden/prodfacts.nsf/allergi
Citera
2012-12-21, 23:38
Medlem
Blir förbannad på att man inte kan se hela menyn på deras jävla tavlor. Bara speciella menyer visas. Frågade varför de inte har en vettig prislista framme på vad allt kostar och fick svaret att det var för att jag skulle fråga personalen... Det var deras idé.
Citera
2012-12-21, 23:50
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Blir förbannad på att man inte kan se hela menyn på deras jävla tavlor. Bara speciella menyer visas. Frågade varför de inte har en vettig prislista framme på vad allt kostar och fick svaret att det var för att jag skulle fråga personalen... Det var deras idé.
Deras idé är att du skall lockas till köp av just den menyn dom önskar sälja och understundom har kampanjer på, så deras beteende är fullt förståeligt. Fundersamma konsumenter som dig får reda på all information genom att fråga, men 99% utav köparna (overifierad uppgift) går efter vad som syns på skärmarna och vad som ser godast ut. Sund konsumentpåverkan, som både du och jag skulle ha idkat om vi drev restaurang.
Citera
2012-12-22, 04:21
Bannlyst
Citat:
Hej alla!

mvh

"Mot rättvisa"?

Värdelöst att klaga på donken, man får vad man betalar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in