Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-28, 12:44
Medlem
Djinghiss avatar
Tänkte leka med ljudet på min Bass lite.
Har googlat och letat på nätet men det verkar lite dåligt på wah fronten till Elbasar.
Nån som har tips på vad jag ska ha och var jag kan hitta det? (i stockholm eller internet)

Tack på förhand flashback
/Djingh
Citera
2008-05-28, 16:05
Medlem
skogsolas avatar
EBS-wahwah pedal är ju "skiten" när det gäller vanligt standard wahwah ljud. Digitech har tagit fram nån synth wah som kan vara rätt cool, men tröttnar på den rätt fort. Så go for EBS imo
Citera
2008-05-28, 16:25
Medlem
Adversariuss avatar
De klassiska Cry Baby-pedalerna är väldigt populära även för bas. Har för mig att de kostar en del, men kvalitét får man.
Citera
2008-05-28, 17:18
Medlem
Daggys avatar
Jag kör med en Cry Baby till min bas. Det funkar finfint!
Citera
2008-05-29, 07:54
Medlem
Djinghiss avatar
Hej igen, och tack för svaren!
Vilka butiker säljer utrustning som EBS-wahwah och Cry baby? Har för mig att jag letat på både musikbörsens hemsida och 4sounds sida och inte hittat nån wahpedal.
Hur fungerar wahpedaler på "multieffektpedaler"? Är de bra/dåliga?

Förövrigt (detta har inget med wahpedaler att göra) bytte jag och polarna replokal i dagarna. Blev molotovstudios. Var lite dyrt men jävlar vad roligt det var med lite bättre utrustning. Det är så jävfla skönt när man uppgraderat och allt låter lite bättre än sist!
Nu ska jag jobba på och vårda mina hårda fingertoppar
Citera
2008-05-29, 07:57
Medlem
Zumas avatar
Köp en multieffektlåda, mycket ballare! Brukar oftast vara en wah-wah på dom. Alltså manuell och inte automat-wah-wah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in