2008-09-18, 22:23
Medlem
Gautamas avatar
Ska man slå F & F i detta program så måste man vara extremt allmänbildad, vilket är den enda styrka F & F har. Resten är bara tur...
Citera
2008-09-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Nu har jag maratonkollat igenom alla avsnitt och det första jag kan konstatera är att Fredrik och Filip har kopierat ett program som heter Schlag den Raab som går här i Tyskland.

Kanal 5 har ju köpt in konceptet utav tyskarna så det är ju inte så konstigt att det ser kopierat ut

Programmet bygger på en tysk förlaga, "Schlag den Raab", där den tyske komikern Stefan Raab innehar den roll som Filip & Fredrik har i den svenska upplagan av programmet. Både uppläggs- och utseendemässigt är de båda programmen väldigt lika varandra med den skillnad att originalet har en avvikande regel i tävlingens sista gren (som gör att en tävlande kan vinna allting bara genom att motståndaren misslyckas), något som avtalades bort under inspelningen av den svenska upplagan.
Citera
2008-09-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakmannen
Tycker inte det har varit nån riktig påfrestande fysisk gren förutom Stock-sågningen hittils?

Nä, de flesta grenarna är ju helt klart formade efter vad Filip/Fredrik är bra på.
Citera
2008-09-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Ska man slå F & F i detta program så måste man vara extremt allmänbildad, vilket är den enda styrka F & F har. Resten är bara tur...

Hehe....inte extremt kanske då frågorna har varit VÄLDIGT lätta generellt sett.

Bara det att Ivan är mongo som inte kan någonting.....
Citera
2008-09-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metsys2k
Såklart dom inte gör.. Han blödde ju förhelvete

Idiot

Hoppas du är ironisk, annars är det du som är idioten. Nej jag har inga bevis för att det är uppgjort men om du tror att blodet bevisar motsatsen är du lika korkad som Håkan.
Citera
2008-09-18, 22:31
Medlem
-Stockholm
Citera
2008-09-18, 22:32
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steinway
Det blev lite jobbig stämning när Ivan skrek "Jag blir så illa TVUNGEN!!" i Ingvars öra. Sicken idiot.

Hög humor enligt mig!
Citera
2008-09-18, 22:33
Medlem
Harmonicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnasius
Filip har ju varit helt omänsklig hittills, nörden kommer inte kunna slå filip. Lite löjligt btw att ha me en fråga i programmet där de vill ha namnet på en låt som är med i en av F&Fs intron (100 höjdare)
Ja även Kära örebroare och We shall overcome som var med bland frågorna har varit med i 100 höjdare.

Citat:
Ursprungligen postat av nickemannen86
Ja man märker ju att man måste vara inne i nöjesgrejs för o kunna vinna.. samt vara lite sportig.
Mjo båda sitter inne på en jävla massa trivia kring allt som rör populärkultur och nöjesbranchen. Inte så mycket traditionell allmänbildning med tanke på att dom gjorde en ganska medioker insats i På spåret, dock säkerligen mer allmänbildade än genomsnittet.
Citera
2008-09-18, 22:33
Bannlyst
ingenstans man kan se det? vafan
Citera
2008-09-18, 22:37
Medlem
Ahruons avatar
Är som titta på amatörer som gör olika sporter som handboll osv. Ingen humor i programmet alls och särkilt engagerad i vem som ska vinna är man inte.
Citera
2008-09-18, 22:37
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Hoppas på att Rozze blir framröstad till nästa veckas tävlingar. Kan nog vinna de flesta fysiska tävlingar + att han borde inte vara helt borttappad i populärkultur-frågesporten och allmänbildnings-frågesporter.

Nörden skulle bli ägd, fattar inte hur ni kan hoppas på han.
Citera
2008-09-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur
Hoppas på att Rozze blir framröstad till nästa veckas tävlingar. Kan nog vinna de flesta fysiska tävlingar + att han borde inte vara helt borttappad i populärkultur-frågesporten och allmänbildnings-frågesporter.

Nörden skulle bli ägd, fattar inte hur ni kan hoppas på han.

För att jag ärligt talat inte bryr mig om F&F eller utmanaren vinner eller inte?
Jag vill att det ska vara kul, och att någon utav dom gör bort sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in