2009-12-07, 21:57
Medlem
Slenizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nej men iom att de var klara exakt samtidigt så låg förmodligen de fyra första valörkorten i början i samma ordning i både kortlekarna.

Jag vet inte om de fyra första valörkorten i de båda kortlekarna var samma men det spelar faktiskt ingen roll eftersom man inte vet "hur" de räknar. Tjejen kanske började med att räkna färgen och sedan gick över till siffrorna eller tvärtom? Dessutom skulle hon lika gärna kunnat börja bläddra i kortleken åt andra hållet (även om det är tekniskt svårare) och isåfall skulle det vara lika mycket orättvist som du tycker att skulle vara om de hade valt olika kort 3 sekunder innan grenen började.

Sedan så är det en perfekt finalgren eftersom den är omöjlig att bevisa om Fredrik redan på förhand visste svaret...

Förövrigt så skulle det varit riktigt intressant och om hon hade fintat mot klockan efter bara 10-15 sekunder.
Citera
2009-12-07, 21:58
Medlem
Trammiss avatar
Bara jag som tyckte att blicken Filip gav Fredrik när Fredrik ropade " Han sa ju norden " var riktigt rolig? Om blickar kunde döda så skulle den garanterat gjort det..
Citera
2009-12-07, 22:04
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleniz
Jag vet inte om de fyra första valörkorten i de båda kortlekarna var samma men det spelar faktiskt ingen roll eftersom man inte vet "hur" de räknar. Tjejen kanske började med att räkna färgen och sedan gick över till siffrorna eller tvärtom? Dessutom skulle hon lika gärna kunnat börja bläddra i kortleken åt andra hållet (även om det är tekniskt svårare) och isåfall skulle det vara lika mycket orättvist som du tycker att skulle vara om de hade valt olika kort 3 sekunder innan grenen började.

Sedan så är det en perfekt finalgren eftersom den är omöjlig att bevisa om Fredrik redan på förhand visste svaret...

Förövrigt så skulle det varit riktigt intressant och om hon hade fintat mot klockan efter bara 10-15 sekunder.

Tror inte det finns nån som väljer att försvåra det hela, men har man aldrig hållt i en kortlek och inte bläddrat igenom förr, visst. Sen menade jag inte orättvist per se, utan att de ville få till en spännande final. Hade det inte varit finalgren kanske de random hade fått välja själva. Håller med om att finten hade varit intressant att se.
Citera
2009-12-07, 22:21
Bannlyst
Bara jag som tyckte att hon var sjukt lik erik sundin i Helsingborgs IF? lika ful dessutom

Uppgjort skit...
Citera
2009-12-07, 22:40
Medlem
davvelitos avatar
Varför skulle det vara uppgjort? Skulle inte deltagarna märka det? Jag tror nog inte kanal 5 skulle riskera det...
Citera
2009-12-07, 23:09
Medlem
swebarbs avatar
nej uppgjort är det väl inte, men håller med slutet är ju helt sjukt det var inte mycket före han var.. fyfan tänk å se det sen hemma en jävla hand före 1,25miljoner kronor.. ångest
Citera
2009-12-08, 09:54
Medlem
Det var en sak jag inte alls förstod med avsnittet; när Jonas Björkman höll på och körde med de där traktorliknande sakerna. Varför började då den där snubben springa ut och börja prata med honom?

Det gjorde ju att de fick avsevärt mer förlorad tid än de 15 sekundrarna de skulle ha fått. (Särskilt som det verkade som att han inte välte det andra dasset just p.g.a. att han kom springandes.)

Edit: Det var en sak till som jag inte förstod med gårdagens avsnittet och det var hur det kom sig att Filip helt plötsligt var rätt usel på frågesporten. Var det något som fått en att börja fundera på om det hela är uppgjort eller inte så är det väl när han inte vet hur många länder som finns i Norden eller hur många ben en spindel har liksom hur Rysslands och Polens flaggor ser ut.
Senast redigerad av Straiter 2009-12-08 kl. 09:57.
Citera
2009-12-08, 10:01
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det var en sak jag inte alls förstod med avsnittet; när Jonas Björkman höll på och körde med de där traktorliknande sakerna. Varför började då den där snubben springa ut och börja prata med honom?

Det gjorde ju att de fick avsevärt mer förlorad tid än de 15 sekundrarna de skulle ha fått. (Särskilt som det verkade som att han inte välte det andra dasset just p.g.a. att han kom springandes.)

Jonas lyckades inte spräcka vattenballongen som fanns i stugan. Snubben sprang då ut och sa till honom att han måste vända om och spräcka den. Jonas missförstod och började välta helt fel stuga istället, därav strafftiden.
Citera
2009-12-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Jonas lyckades inte spräcka vattenballongen som fanns i stugan. Snubben sprang då ut och sa till honom att han måste vända om och spräcka den. Jonas missförstod och började välta helt fel stuga istället, därav strafftiden.

Du missförstår mig. Att han sprang in på planen gjorde ju att de fick mycket mer strafftid än om han inte alls skulle ha sprungit in. Tävlingen "avbröts" ju när han kom inspringandes eftersom Björkman började lyssna på honom, men tiden fortsatte att rulla. Skulle den där snubben bara stått och inte gjort något alls skulle Björkman med högsta sannolikhet ha tjänat på det.

Frågan är väl dessutom om det inte skulle ha tagit mer än 15 sekunder att vända om och förstöra ballongen från dass #1 när Björkman redan var vid dass #2.
Citera
2009-12-08, 21:04
Medlem
[complex]s avatar
Va synd om tjejen i senaste avsnittet fan. Fredrik är så tävlings-inriktad och...
Han borde fan vart lite lugnare/snällare eller nått. Nä, men det är ju en tävling.
Samma sekund och allt. Och han är snabb i huvudet. Speciellt på viss matematik m.m i andra avsnitt..

Tittade på deras web-tv när magnus samuelsson va med också och foppa.
Va bra avsnitt det med.
Dom är hursomhelst sköna program-ledare/tv-profiler. Och Felix herngren är klockren som vanligt
oooohhh. Tänker alltid på dan bäckman. Nä, men han är grym.
Skönt att dom båda vart spöade två gånger också..

Men dom två tillsammans är svåra fan.
Han golf-putt va också klockren i senaste avsnittet. skills. (Och lite tur.)

off-topic, men detta klipp med dom är fan bland det bästa.
http://www.youtube.com/watch?v=HT9NuEliq_U

Klockren kommentar. Dom har humor.
Senast redigerad av [complex] 2009-12-08 kl. 21:36.
Citera
2009-12-08, 22:26
Medlem
[complex]s avatar
En sak man la märke till...
Han fredrik håller på med näsan ibland. Undrar om han tar droger, typ kokain eller vad det är man snortar upp i näsan. Inte en aning..
Men han har sådana tendenser, och håller på med näsan som nån snortare typ. Nån annan som lagt märke till det, eller tänkt samma tanke?

Innan han psykar upp sig ibland gör han nått med näsan. Visst, kan va nån förkylnings-grejj, men jag tvivlar på det. äh. va bara en tanke man hade när man såg igenom några avsnitt typ..
Och när nån nämnde vad han gjorde med näsan satt filip och höll för ansiktet och va tyst ett bra tag typ...
Men detta är bara spekulationer som sagt..
Senast redigerad av [complex] 2009-12-08 kl. 22:32.
Citera
2009-12-08, 23:02
Medlem
BRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
En sak man la märke till...
Han fredrik håller på med näsan ibland. Undrar om han tar droger, typ kokain eller vad det är man snortar upp i näsan. Inte en aning..
Men han har sådana tendenser, och håller på med näsan som nån snortare typ. Nån annan som lagt märke till det, eller tänkt samma tanke?

Det har jag tänkt på flera gånger.
Och i många program Filip är med i så verkar han "stissig" emellanåt och studsar lite för mycket. Han är jävligt sugen på att prata mycket och avsluta andras meningar också. Känns som tjack/kola-hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in