Det slog mig igår när jag jobbade och hörde My favorite game på radion, vad fan gör the Cardigans nu? Nån ny skiva på g?
Jag tror Nina Persson håller på med en ny skiva med "A camp". Om man tittar på Cardigans-hemsida, så finns det inga nyheter sedan de släppte sin best of skiva.
Det fascinerande är att bandet officiellt inte har brutit upp. Det är i år tio år sedan deras senaste album. Kanske det är dags snart att bandet sätter ton? Såg videon My Favourite Game ikväll och kom att tänka på Cardigans.
The Cardigans hade en etta på Billboardlistan, va? Den amerikanska topplistan alltså. Någon som vet hur många exemplar den skivan såldes i, allt som allt?
The Cardigans hade en etta på Billboardlistan, va? Den amerikanska topplistan alltså. Någon som vet hur många exemplar den skivan såldes i, allt som allt?
Nja, ingen etta på den "riktiga" Billboardlistan i USA, om jag förstår det rätt. Däremot på någon av de alternativa, som brukar delas in i genrers / underavdelningar och som det är lättare att klättra inom. 1997 nådde den 2'a plats i UK, 21'a plats året innan.
Här är info om Lovefool, (den släpptes 2 ggr bl.a. i USA och UK, både 1996 och 1997) läs mer under Charts performance: http://en.wikipedia.org/wiki/Lovefool
Chart (1996)
Peak position
2'a - U.S. Billboard Hot 100 Airplay
1'a - U.S. Billboard Top 40 Mainstream
2'a - U.S. Billboard Adult Top 40
9'a - U.S. Billboard Modern Rock Tracks
Chart (1997)
Peak position
1'a - U.S. Billboard Top 40 Adult Recurrents
5'a - U.S. Billboard Hot Dance Music/Club Play
16'e - U.S. Billboard Rhythmic Top 40
23'e - U.S. Billboard Adult Contemporary
Läste att Nina ska flytta hem nu till malmö, det var oväntat vad ska hon här å göra i denna muslimstad? verkar inte som bo i new york är lockande direkt..
Nu laddar bandet för nya konserter igen i sommar och den lilla paus man tog efter senaste skivan verkar vara över.
Provinssi-festivalen i Seinäjoki i Finland den 24 juni.
Tinderbox-festivalen i Odense i Danmark den 26 juni.
Liseberg i Göteborg den 1 juli.
Parkenfestivalen i Bodö i slutet av augusti.
Läste att Nina ska flytta hem nu till malmö, det var oväntat vad ska hon här å göra i denna muslimstad? verkar inte som bo i new york är lockande direkt..
Hon tycker att Malmö känns mycket mer genuint. Hon saknar sina vänner och lättheten att kunna ta cykeln till Ribban eller KB.
Jag såg Nina P live för drygt ett år sedan, helt fantastisk konsert såklart! Det var i samband med att hennes soloskiva släppes.
Men jag blev riktigt förvånad över att hon efter giget satte sig vid ett bord och signerade skivor, tog bilder med fans etc. Hur många artister med hennes status gör det nu för tiden?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!