• 1
  • 2
2008-05-28, 04:23
Medlem
RallyRallys avatar
Hej... Jag har inte kunnat sova inatt pga att jag bytte från Vista till Xp igår och glömde ett viktigt textdokument.

Jag har testat med PC Inspector och GetDataBack. Men dom hittar bara min nuvarande hårddisk (jag har ionte bytt hårddisk, är bara väldigt trött)

Hjälp!
Citera
2008-05-28, 05:08
Medlem
SchackMatts avatar
Kan inte göra mycket mer än föreslå att du testar andra filåterskapningsprogram. Jag har haft stora framgångar med RecoverMyFiles.
Citera
2008-05-28, 05:29
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Hej... Jag har inte kunnat sova inatt pga att jag bytte från Vista till Xp igår och glömde ett viktigt textdokument.

Jag har testat med PC Inspector och GetDataBack. Men dom hittar bara min nuvarande hårddisk (jag har ionte bytt hårddisk, är bara väldigt trött)

Hjälp!
Jag hoppas, för din del, att du inte har skrivit något till den disken där ditt dokument ska ligga (kvar), utan att du har installerat och kör återskapningsprogram ifrån en annan hårddisk?

Annars instämmer jag nog med SchackMatt.. Det är bara att prova andra program i så fall.
Citera
2008-05-28, 06:15
Bannlyst
Ett tips är att pröva OnTrack EasyRecovery Pro.

Detta program använde vi oss av ganska frekvent på mitt förra jobb där jag satt som On-Site tekniker. Tyvärr så är det lite lottodragning med dessa Recovery-program, då det inte är säkert att de hittar just den datan man eftersöker, beroende på om den sektor filen låg på har återanvänts osv.
Citera
2008-05-28, 09:06
Medlem
RallyRallys avatar
Jo, jag installerade XP på samma hårddisk =/

Så, allt är förlorat nu?
Citera
2008-05-28, 09:31
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jo, jag installerade XP på samma hårddisk =/

Så, allt är förlorat nu?
Tyvärr, grabben.. Det kan nog vara ganska förlorat nu, ja.
(Fast inte helt säkert. Om du har tur så är just de sektorerna där filen fanns inte överskrivna, men hoppet (chansen) är nog dessvärre minimal.)
Citera
2008-05-28, 09:40
Medlem
RallyRallys avatar
Japp, det är borta. Filen låg på skrivbordet och den är död

EDIT; Kanske finns hopp ändå?

Jag la alla viktiga filer i en mapp. Skickade över den till farsans dator.
Formaterade om...
Skickade över filerna. CTRL + X och sen CTRL + V i min mapp.
Efter kanske 2 minuter kom det upp Blue Screen. Nu var det inga filer på min dator. Och bara några filmer och program på farsans. Alltså måste min viktiga fil finnas på hans dator. Eller?
Senast redigerad av RallyRally 2008-05-28 kl. 09:54.
Citera
2008-05-28, 11:23
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Japp, det är borta. Filen låg på skrivbordet och den är död

EDIT; Kanske finns hopp ändå?

Jag la alla viktiga filer i en mapp. Skickade över den till farsans dator.
Formaterade om...
Skickade över filerna. CTRL + X och sen CTRL + V i min mapp.
Efter kanske 2 minuter kom det upp Blue Screen. Nu var det inga filer på min dator. Och bara några filmer och program på farsans. Alltså måste min viktiga fil finnas på hans dator. Eller?

Du får väl leta igenom hans maskin. De kan ha hamnat under andra mappar än de du tror att de skulle hamna på.
Citera
2008-05-28, 12:30
Medlem
RallyRallys avatar
Jag har sökt i hela datorn efter filen. Den finns inte. Inte i papperskorgen heller =/
Citera
2008-05-28, 12:40
Medlem
kimdah2002s avatar
CTRL + C och sen CTRL + V skulle du kört...

CTRL + X klipper ut och blir det fel så riskerar du att bli av med filerna permanent.
Citera
2008-05-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
CTRL + C och sen CTRL + V skulle du kört...

CTRL + X klipper ut och blir det fel så riskerar du att bli av med filerna permanent.

Lätt vara efterklok, men vad hjälper det TS?

TS: Filerna finns även (raderade) på din pappas hårddisk. Kör filräddnings-verktyget mot den disken! Gör så lite så möjligt på din pappas disk, kör filräddningsprogrammet över nätverket eller tryck in disken i din dator som en extradisk för att rädda filerna.
Citera
2008-05-28, 14:33
Medlem
RallyRallys avatar
Okej, Tack Olpa...

Han har två hårddiskar, En XP och en vista tror jag. Eller båda vista. Ska kolla snart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in