• 1
  • 2
2008-05-28, 01:56
Medlem
Bartman777s avatar
hur gör jag om jag tex vill spela in ljudet från en film eller ett klipp på youtube eller något annat som låter... altså spela in ljudet som kommer ut från högtalarna.

hur ska jag bära mig åt? med mitt gammla ljudkort kunde man göra det jättesmidigt genom att gå in på "volume control" och välja "what you hear"

men det kan jag nite nu längre när jag har ett nytt ljudkort... hur ska jag göra nu för att smidigt kunna spela in sånt som "låter"?
Citera
2008-05-28, 06:40
Medlem
hedans avatar
Sök efter ett program som heter Audio Recorder Deluxe. Löser troligen
problemet.
Citera
2008-05-28, 10:34
Medlem
Bartman777s avatar
hmm, jag hittade inte det programmet... men hittade ett annat som hette "AD sound recorder", och det verkar funka bra, bara det att ddet nite verkar snappa upp något ljud... jag funderar på om det är någon inställnnig jag måste göra någonstanns i windows kanske, eller?

för den tar ju som sagt inte upp något ljud när jag spealr in i mina andra program heller, fast det har gjort det förut, tex adobe audition.

jag har kollat på "egenskaper för ljud och ljudenheter" och där står det under "uppspelning av ljud" mitt ljudkort... "Edirol UA-25"

och så står det även i programet jag laddade ner nu, att det är därifrån den ska ta upp ljudet.. så vad ska jag göra?
Citera
2008-05-28, 15:50
Medlem
Fettiskudds avatar
Start>alla program>tillbehör>underhållning>ljudinspelaren
Citera
2008-05-28, 19:35
Medlem
Audacity fixar biffen...
Citera
2008-05-28, 19:46
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepanov
Audacity fixar biffen...
det äger !!
Citera
2008-05-28, 21:00
Medlem
Bartman777s avatar
det var samma sak, programmet audacity verkar funka smidigt o bra ,men den fångar fortfarande inte upp något ljud.

det måste ju vara nån inställning i windows va?
Senast redigerad av Bartman777 2008-05-28 kl. 21:01. Anledning: rättstavningprojekt :D
Citera
2008-05-28, 22:03
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
det var samma sak, programmet audacity verkar funka smidigt o bra ,men den fångar fortfarande inte upp något ljud.

det måste ju vara nån inställning i windows va?
Joo det funkar, kan inte säga hur man gör för har inget ljud på min dator nu :/ så kan inte få upp den menyn, men har för mig att det ska vara "Wave ut- eller ingång" du ska välja i dropboxen bredvid där man justerar ljudet. testa dig fram där för det funkar
Citera
2008-05-29, 01:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Joo det funkar, kan inte säga hur man gör för har inget ljud på min dator nu :/ så kan inte få upp den menyn, men har för mig att det ska vara "Wave ut- eller ingång" du ska välja i dropboxen bredvid där man justerar ljudet. testa dig fram där för det funkar

talar du om några inställningar i audacity nu? eller i själva windows?
Citera
2008-05-29, 10:02
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
talar du om några inställningar i audacity nu? eller i själva windows?
programmet..
Citera
2008-05-29, 11:11
Medlem
Paskos avatar
går det att spela in ljudklipp från t.ex. youtube med Audacity, isåfall hur?
Citera
2008-05-29, 12:04
Medlem
Bartman777s avatar
altså jag är sämst på detta med niställningar... någon vänlig själ får gärna berätta steg för steg exakt vart jag ska gå in och vad jag ska välja så jag får detta avklarat nångång...

har varit in på preferances och härjat under ljud in/ut... och valt olika kombinationer av mitt ljudkort och sen nått jag nite känner igen som heter "microsoft sound mapper"

ursäkta att jag inte kan detta område ett dugg, utan ni måste förklara som till en 3åring
-------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av Pasko
går det att spela in ljudklipp från t.ex. youtube med Audacity, isåfall hur?

ja det kan man... hur vet inte jag heller, det är det jag försöker reda ut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in