2008-05-27, 21:24
Medlem
Torchs avatar
Så har det hänt.

Min MacBook startar inte längre. När jag startar datorn ser jag bara äpplet och den vita bakgrunden, och den lilla mojängen snurrar på i all evighet.

Allt började med att jag tyckte att datorn var extremt seg. Så jag startade om den. Big mistake. Dessutom låter fläkten som fan.

Är det hårddisken som är rökt? Fast då borde jag väl inte kunna starta datorn alls. Eller?

Finns där något jag kan göra överhuvudtaget? Någon som varit i samma sits? :/

Help.
Citera
2008-05-27, 21:29
Medlem
daphoxs avatar
Kör en hardware-test från cd'n som följde med.
Citera
2008-05-27, 21:40
Medlem
Northwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Så har det hänt.

Min MacBook startar inte längre. När jag startar datorn ser jag bara äpplet och den vita bakgrunden, och den lilla mojängen snurrar på i all evighet.

Allt började med att jag tyckte att datorn var extremt seg. Så jag startade om den. Big mistake. Dessutom låter fläkten som fan.

Är det hårddisken som är rökt? Fast då borde jag väl inte kunna starta datorn alls. Eller?

Finns där något jag kan göra överhuvudtaget? Någon som varit i samma sits? :/

Help.

Har du provat att starta från CD och sedan köra en hårdvarutest?
Citera
2011-08-28, 11:57
Bannlyst
Jag har exakt samma problem med min dator, problemet är bara att jag har fått låna datorn av skolan och dom har mina skivor. Vad ska jag göra?
Citera
2011-08-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CorneliaB97
Jag har exakt samma problem med min dator, problemet är bara att jag har fått låna datorn av skolan och dom har mina skivor. Vad ska jag göra?

Prata med dem som sköter datorerna på skolan? Tillhandahåller dem dig en dator fixar dem del säkert också om den krånglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in