Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-27, 12:18
  #1
Medlem
raddicals avatar
Jag ahr ett problem med alla nedladdade och vanliga spel jag har på datorn. När jag spelat det en liten stund så minimeras det utan att jag rör någonting. Någon som vet vad som är felet? Datorn? Inställningar?
Citera
2008-05-27, 15:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Jag ahr ett problem med alla nedladdade och vanliga spel jag har på datorn. När jag spelat det en liten stund så minimeras det utan att jag rör någonting. Någon som vet vad som är felet? Datorn? Inställningar?

Visst kör du med vista?
Citera
2008-05-27, 15:43
  #3
Medlem
raddicals avatar
nej, lirar xp. hoppas ngn kan hjälpa, lite drygt att det minimeras hela tiden när jag lirar cod4
Citera
2008-05-27, 15:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
nej, lirar xp. hoppas ngn kan hjälpa, lite drygt att det minimeras hela tiden när jag lirar cod4

vad skumt.. brukar oftast bli så när man kör vista.

Kan du inte högerklicka på exe. filen och sedan klicka på "maximera fönstret" knappen ?

Om den nu finns på xp
Citera
2008-05-27, 16:06
  #5
Medlem
J.H.s avatar
Jag hade samma problem fast även med vanliga program i winxp.
Programmet tappade "fokus" lite då och då.
sjukt störande. Min lösning blev att döda två processer bland annat WINHLP.exe eller va den nu heter (nån hjälpfil till xp) samt nån annan slan fil av mindre betydelse. Något av dessa filer verkar ha stått bakom problemet.

Av okänd anledning försvann dock felandet efter nån månad. (kanske pga avinstallation eller nått sånt men inget jag då insåg).
Citera
2008-05-27, 18:02
  #6
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Jag hade samma problem fast även med vanliga program i winxp.
Programmet tappade "fokus" lite då och då.
sjukt störande. Min lösning blev att döda två processer bland annat WINHLP.exe eller va den nu heter (nån hjälpfil till xp) samt nån annan slan fil av mindre betydelse. Något av dessa filer verkar ha stått bakom problemet.

Av okänd anledning försvann dock felandet efter nån månad. (kanske pga avinstallation eller nått sånt men inget jag då insåg).

kommer du ihåg vad den andra processen hette? WINHLP.exe körs inte på datorn när felet händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback