2008-05-27, 02:54
Medlem
Guldmunks avatar
Jag har köpt en Videoseven R19W11 till min nya dator.

När jag först körde igång gick allt fint och jag kunde installera OS, drivrutiner etc. Jag ändrade sedan i inställningarna för upplsning och uppdateringsfrekvens för skärmen och när jag satte på högsta möjliga upplösning 1440x900 hade jag tyvärr glömt kvar uppdateringsfrekvensen på 75 Hz. Vid högsta upplösning är max 60Hz.

Skärmen slog av och säger bara "No Signal Detected". Det är ganska svårt att ändra tillbaka när man inte ser någonting. Vad kan jag göra?
Citera
2008-05-27, 05:54
Medlem
Aldains avatar
Um.. starta om, välj Felsäkert läge, ändra tillbaks till en inställning den klarar av?

Eller får du ingen signal alls ens medans datorn bootar? Kolla att alla sladdar sitter, och fungerar det i alla fall inte är det möjligt att skärmen blev skadad..
Citera
2008-05-27, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldmunk
Jag har köpt en Videoseven R19W11 till min nya dator.

När jag först körde igång gick allt fint och jag kunde installera OS, drivrutiner etc. Jag ändrade sedan i inställningarna för upplsning och uppdateringsfrekvens för skärmen och när jag satte på högsta möjliga upplösning 1440x900 hade jag tyvärr glömt kvar uppdateringsfrekvensen på 75 Hz. Vid högsta upplösning är max 60Hz.

Skärmen slog av och säger bara "No Signal Detected". Det är ganska svårt att ändra tillbaka när man inte ser någonting. Vad kan jag göra?

rebootar datorn och klickar F8 innan windows bootar och så tar du systemåterställning efter senaste fungerande inställningar sedan ska la det funka
Citera
2008-05-29, 17:27
Medlem
Guldmunks avatar
Tack för svar men problemet är att jag inte får någon signal alls dvs skärmen stänger av direkt. Nu verkar det fungera igen utan att jag ändrat på något. Jag var tvungen att åka bort ett par dagar och jag antar att datorn fick tid att tänka över sitt beteende och skämdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in