2008-05-27, 00:25
Medlem
Mitanders avatar
Den för som sagt var ett jävla oväsende. Vad är felet?
Hur får jag käft på skiten? Den gör mig galen.
Håller det på att brännas? En kompis sa att han hade samma problem.
Man kan slå på skiten så håller den käft ett tag men nu funkar inte det heller.
Citera
2008-05-27, 01:59
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander
Den för som sagt var ett jävla oväsende. Vad är felet?
Hur får jag käft på skiten? Den gör mig galen.
Håller det på att brännas? En kompis sa att han hade samma problem.
Man kan slå på skiten så håller den käft ett tag men nu funkar inte det heller.

Haha.. slå inte ditt nätaggregat!
Visst kan det vara på väg att skära ihop. Om det låter som fan skulle jag lite förmätet säga att det är fläkten som har problem.. inte mycket du kan göra i så fall. Öppna det och försöka rengöra är inte att rekommendera, hyfsad risk datorn (eller du) blir totalstekt vid nästa boot då. Möjligtvis kan du kolla så att det sitter iskruvat i chassit ordentligt, om inte kan vibrationerna låta en del.
Edit: Du kan också helt sonika köra med dammsugaren över fläkthålen på agget. Är det så att det bara är väldigt dammigt kan det hjälpa.

Du är säker att det är agget som låter och inte något annat? Det kan vara lite svårt att avgöra ibland.
Senast redigerad av Aldain 2008-05-27 kl. 02:05.
Citera
2008-05-27, 09:30
Medlem
Afrokamels avatar
Vad för slags oväsen är det du hör?
Citera
2008-05-27, 11:13
Medlem
DennisOlofs avatar
Du behöver nog byta fläkten, kan vara så att lagren är slut och då är det bara en tidsfråga innan den börjar låta satan.

Fläkten kan man byta enkelt själv, bara öppna agget och ta ut den, sätta in en snarlig med samma volt/amper , man kan löda ihop trådarna och sätta på krympslang så det lite blir kortis.

Alternativt kan man köpa någon form av sockerbit eller liknande så man kan skruva fast kablarna. Eller så köper du nytt nätagg.

Det är nästan ALLTID fläktarna som för oväsen av sig och oftast är dom dålig kvalite från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in