2008-05-26, 23:27
Medlem
CosMoes avatar
God afton på er...

Införskaffade ett par Nudie jeans häromdagen, dock lite för stora men dom var på 30% rabbat så jag slog till ändå. dom var waist 34 i midjan och jag brukar ha 32 i ordinarie fall....

Jag som inte har anann erfarenhet än vanliga tvättar på 40 grader vänder mig nu till er och frågar hur mycket man ska tvätta jeansen i för att krympa dom så mycket som möjligt?

Tacksam för svar, har tvätttid imorgon 19-22 så det vore fint att få ett givande svar innan dess
Citera
2008-05-27, 09:20
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CosMoe
God afton på er...

Införskaffade ett par Nudie jeans häromdagen, dock lite för stora men dom var på 30% rabbat så jag slog till ändå. dom var waist 34 i midjan och jag brukar ha 32 i ordinarie fall....

Jag som inte har anann erfarenhet än vanliga tvättar på 40 grader vänder mig nu till er och frågar hur mycket man ska tvätta jeansen i för att krympa dom så mycket som möjligt?

Tacksam för svar, har tvätttid imorgon 19-22 så det vore fint att få ett givande svar innan dess
Sy in dem. Det går inte att krympa midjan på samma sätt som det går att krympa dem på längden.
Citera
2008-05-27, 09:39
Medlem
Bästa sättet att försöka krympa ett plagg är la och torktumla det. Men som ovan skribent nämnde, risken finns att de mest/bara krymper på längden. Så alternativet är skräddaren och då kanske du inte tjänar in några 30%
Citera
2008-05-27, 18:43
Medlem
Citat:
God afton på er...

Om du kör dem i 60 grader och torktumlar dem ordentligt sen så borde dem krympa en del!
Citera
2008-05-27, 22:22
Medlem
CosMoes avatar
Hur blir det med färgen och sådant dåra?

Dom är jäääävligt mörkblåa, vet att dom tappar färg efeter varje tvätt men liksom spelar det någon roll om man tvättar 60 grader istället för 40? Tappar dom lika mycket?
Citera
2008-05-27, 22:27
Medlem
Citat:
Hur blir det med färgen och sådant dåra?

Dom är jäääävligt mörkblåa, vet att dom tappar färg efeter varje tvätt men liksom spelar det någon roll om man tvättar 60 grader istället för 40? Tappar dom lika mycket?

Färgen går bort mer i 60 grader än i 40, iaf enl. ett butiksbiträde. Synd att de är så stora då du missar chansen att slita byxorna snyggt innan första tvätten.
Citera
2008-05-28, 08:53
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Dåligt köp...
Citera
2008-05-28, 08:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Visst kan du krympa jeansen om du vill. Kör dem i 90 grader så kommer de att krympa. Problemet är bara att de krymper mycket mer på längden än på bredden och jag misstänker att det resutatet inte är önskvärt.
Citera
2008-05-28, 09:05
Medlem
zeektorrents avatar
livrem.
Citera
2008-05-29, 06:52
Medlem
CosMoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elliot
Bästa sättet att försöka krympa ett plagg är la och torktumla det. Men som ovan skribent nämnde, risken finns att de mest/bara krymper på längden. Så alternativet är skräddaren och då kanske du inte tjänar in några 30%

Alright, men om vi skulle ta det sistnämda alternativet här då... Kan skräddaren sy in brallorna på bredden eller skulle det se helt förj'vligt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in