2008-05-26, 22:33
Medlem
Saddl3rs avatar
Jag ska köpa ett par 2.1 dator högtalare fast jag vet inte riktigt vilka. Max 500kr. Basen ska vara ganska bra, och inställningsbar.

Jag har kollat på de här 2:
http://prisjakt.nu/produkt.php?o=38794 Logitech X-230
http://prisjakt.nu/produkt.php?o=62377 Creative I-Trigue 3330

Tror att jag ska köpa X230, men vet någon annan några andra bra 2.1 högtalare?
Citera
2008-05-27, 11:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Jag ska köpa ett par 2.1 dator högtalare fast jag vet inte riktigt vilka. Max 500kr. Basen ska vara ganska bra, och inställningsbar.

Jag har kollat på de här 2:
http://prisjakt.nu/produkt.php?o=38794 Logitech X-230
http://prisjakt.nu/produkt.php?o=62377 Creative I-Trigue 3330

Tror att jag ska köpa X230, men vet någon annan några andra bra 2.1 högtalare?

Jag kan bara säga att jag kör ett par X-230 sen drygt två år och jag tycker att ljudet är riktigt bra i dem, speciellt till det priset. Så jag kan rekommendera dem!
Citera
2008-05-27, 11:39
Bannlyst
Har själv Z-5500:n, men jag köpte X-230:n åt min kusin i födelsedags present.
Man får mer än vad man betalar för, och Subwoofern brummar på fint med tanke på priset.

Ett givet köp, tveka inte!
Citera
2008-05-27, 11:46
Medlem
Fattar inte vad du ska med ett sådant pissystem till när du säger att du vill ha bra ljud. Då får du räkna med att lägga ut lite mer, eller köp dig ett par ordentliga lurar vetja.

Spara din veckopeng så ska du snart få se att du har råd med ett renare datorljud.
Citera
2008-05-27, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DJ Tonï
Fattar inte vad du ska med ett sådant pissystem till när du säger att du vill ha bra ljud. Då får du räkna med att lägga ut lite mer, eller köp dig ett par ordentliga lurar vetja.

Spara din veckopeng så ska du snart få se att du har råd med ett renare datorljud.

Oj, Farbror (Wannabe?) Audiofil har gått vilse från Ljud & Bild avdelningen ser jag.

TS Sa aldrig att han ville ha "okej" ljud för flera tusenlappar. Han vill ha så bra datorljud man kan få för runt femhundringen, och då finns det inte så mycket annat att välja på än t.ex. X-230:n.

Visst, det kan inte jämföras med dyrare system. Men inte fan kan du sitta och säga att man får dåligt ljud med hänsyn till prislappen.
Citera
2008-05-27, 19:27
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Oj, Farbror (Wannabe?) Audiofil har gått vilse från Ljud & Bild avdelningen ser jag.

TS Sa aldrig att han ville ha "okej" ljud för flera tusenlappar. Han vill ha så bra datorljud man kan få för runt femhundringen, och då finns det inte så mycket annat att välja på än t.ex. X-230:n.

Visst, det kan inte jämföras med dyrare system. Men inte fan kan du sitta och säga att man får dåligt ljud med hänsyn till prislappen.
+1

Hade själv ett Logitech 2.1 "system" som jag köpte för 400:- för ett par år sedan. Fungerade utmärkt, man får väldigt mycket ljud för de pengarna om man köper ett sådant.
Citera
2008-05-27, 19:44
Medlem
Saddl3rs avatar
Tror att jag ska köpa X-230

Tack för hjälpen
Citera
2008-05-27, 20:49
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Tror att jag ska köpa X-230

Tack för hjälpen

Bra val. Jag har också ett par sådana. Och det är tillräckligt bra ljud för att få föräldrar sura!
Citera
2008-05-28, 19:05
Medlem
Saddl3rs avatar
Hur många sladdar är det på x230? Är det bara en vanlig "grön" sladd eller är det flera sladdar?
Citera
2008-05-28, 19:51
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Hur många sladdar är det på x230? Är det bara en vanlig "grön" sladd eller är det flera sladdar?

Flera. En strömkabel till basen och sedan kabel från högtalare till högtalare och högtalare till bas och kabel in till datorn. Fyra kablar sammanlagt.
Citera
2008-05-28, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Flera. En strömkabel till basen och sedan kabel från högtalare till högtalare och högtalare till bas och kabel in till datorn. Fyra kablar sammanlagt.

Exactly, och det är precis så som du (Saddl3r) säger att en kabel går in i datorn, behövs alltså inget Ultra-Mega-Super-HiFi-THX Märkt Ljudkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in