2008-05-27, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxen-ftw
Apropå det...

Jag brukar variera mellan tunga vikter (för att bygga på rutorna) och lätta vikter (för att bränna så de syns)
Är det att rekommendera? Känns som det borde ha gett mer resultat vid det här laget, eller så får jag helt enkelt fortsätta

Bränna så de syns? Det är maten som avgör det. Punktförbränning är lönlöst i praktiken, då det inte gör någon märkbar skillnad.
Citera
2008-05-27, 00:18
Bannlyst
Bicycle Crunches ska tydligen vara bra om man vill träna magen hårt/få magrutor.

Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Brudarna gillar sånt här: http://st.blog.cz/a/aligathor.blog.cz/obrazky/8139367.jpg

Svar nej. Kanske ett fåtal som gör, men generellt: NEJ!
Citera
2008-05-27, 00:36
Medlem
Du har ju väldigt god magmuskulatur i förhållande till resten av kroppen, varför inte satsa på att få lite mer proportionerlig volym i övrigt? Du ser ut att ha schyssta anlag.
Citera
2008-05-27, 00:51
Medlem
På frågan om man ska variera eller inte är svaret iaf att.. man ska variera. Konstruera 5 olika magprogram eller nåt och kör dom i en cykel.
Citera
2008-05-27, 01:14
Medlem
heinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-Helzing
Det är så att jag tränar som fan nu på gymmet och i spåret, och målet är att få riktiga jävla magrutor. Man måste ju som sagt deffa för att det ska ta någonting. Vilka övningar ger bäst magrutor? Tänkte bli lite deffad så att brudarna glor lite mer

............

Okej, du vill ha magrutor så tjejerna glor mer. Om du vill att tjejerna ska GLO på dig (?), lägg upp ett ambitiöst träningsschema. En god hållning kombinerat med en fysiologiskt proportionell kropp, bra självförtroende och fin utstrålning tror jag tar dig bra mycket längre.

Men om det nu är magrutor du först och främst vill åt, träna upp din magmuskulatur. Ligg därefter på kaloriunderskott tills önskad % kroppsfett uppnås.

EDIT: Angående tungt/få reps kontra lätt/många reps. För mage gäller samma sak som för alla andra muskelgrupper. Olika antal reps på olika vikt aktiverar lite olika typer av muskelfibrer och stimulerar muskeltillväxten på olika sätt.
Senast redigerad av heins 2008-05-27 kl. 01:18.
Citera
2008-05-27, 01:40
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e x p l o s i v
Du har ju väldigt god magmuskulatur i förhållande till resten av kroppen, varför inte satsa på att få lite mer proportionerlig volym i övrigt? Du ser ut att ha schyssta anlag.

Det där var en bild på hur han ville se ut, inte hur han såg ut.
Citera
2008-05-27, 01:49
Medlem
hundensårs avatar
..cablecrunches är bra. Själv kör jag bara situps som uppvärmning, därefter 3X6 (med variation) dragonflags + de maskiner jag hittar. Allt är bra som inte känns f mkt i ryggen. Då är det ngt knas. Sträva gärna efter tunga övningar. Och som sagt, bf måste ned ordentligt.
Har rätt schyssta rutor och är 43 år, no shit.
Citera
2008-05-27, 01:51
Medlem
jeddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Ta en spritpenna och rita på magen och sedan... voila, du har magrutor. Tar mindre tid och ger tydligare och bättre resultat.

Det ska jag genast testa, låter som en förträfflig idé.
Citera
2008-05-27, 02:25
Medlem
Öhm, han på den bifogade spännis-bilden är ju assymetrisk.
Rutorna är förskjutna. Har han en vindögd plastikkirurg?
Citera
2008-05-27, 10:12
Medlem
Snehls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-Helzing
Sån där mage tror jag brudarna gillar? (att tillägga är väl att det inte bara är brudarnas skull, min egen också såklart) Så återigen: har ni några tips på hur man tränar magen som bäst och till bäst resultat?

Aaa visst, typisk 15åringar.
Citera
2008-05-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Öhm, han på den bifogade spännis-bilden är ju assymetrisk.
Rutorna är förskjutna. Har han en vindögd plastikkirurg?
Bara så du vet så är inte människans kropp symertrisk. Magmuskulaturens utseende kan skilja sig enormt från person till person. Hur har du kunnat undgå det?
Citera
2008-05-27, 10:26
Bannlyst
Bästa och snabbaste(?) sättet är att svälta dig ordentligt, sen gör du många magövningar så ska du se att du ser magrutor snabbt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in