2008-05-26, 22:23
Bannlyst
Det är så att jag tränar som fan nu på gymmet och i spåret, och målet är att få riktiga jävla magrutor. Man måste ju som sagt deffa för att det ska ta någonting. Vilka övningar ger bäst magrutor? Tänkte bli lite deffad så att brudarna glor lite mer

Jag är smal nu också, men det är fettet på magen som ska bort.
Just nu har jag väl mest smala armmuskler, och bröstmuskler men magen är inte det bästa ( för mkt öl?) så hur fan får man MAGRUTOR? finns ju dem som ser sina revben som muskler men ack...

Hittade ingen tråd om just magrutor i sig (det är just det jag letar efter, har som sagt musker på övriga kropp.)

Tränginsprogram:

Måndag: Löpning 20-35 minuter i spåret + stretch och 6x30 situps
tisdag: Gymmet, biceps triceps etc (överkropp som sagt) + situps, rygglyft och mageträning i "magmaskin"
tisdag: Gymmet -||-
Onsdag: Löpning -||-
Torsdag: Vila
Fredag: gymmet -||-
Lördag: Löpning -||-
Söndag: Vila

Vissa säger att man ska variera magövningarna mer men andra säger att man ska göra samma skit gång på gång.

Kämnns lite gay och lägga till en bild på en spännis men men:
http://www.killer-ab-workout.com/image-files/jake-abs-2.jpg

Sån där mage tror jag brudarna gillar? (att tillägga är väl att det inte bara är brudarnas skull, min egen också såklart) Så återigen: har ni några tips på hur man tränar magen som bäst och till bäst resultat?
Citera
2008-05-26, 22:28
Bannlyst
Se över ditt schema. Det suger wiiiiiliiiiis decadick over and over.
Citera
2008-05-26, 22:35
Bannlyst
Brudarna gillar sånt här: http://st.blog.cz/a/aligathor.blog.cz/obrazky/8139367.jpg
Citera
2008-05-26, 22:39
Medlem
Ledarens avatar
Ta en spritpenna och rita på magen och sedan... voila, du har magrutor. Tar mindre tid och ger tydligare och bättre resultat.
Citera
2008-05-26, 22:41
Medlem
Axons avatar
Stärk magmuskulaturen och håll en strikt diet.
Citera
2008-05-26, 22:44
Medlem
Läskigs avatar
Vill man ha en mage som på bilden är det bara att sätta dig själv på självsvält och sen köra en 1-2 timmars löp/jogging/promenad-pass om dagen och kanske några sit-ups framför tvn, funkar i alla fall fint om man har lite grundträning och några små muskler som gömmer sig under ölmagen, jag vet av erfarenhet. Men allvarligt så var väl den där nissen lite i tunnaste laget för att ha som förebild inför ett seriöst träningsupplägg.
Citera
2008-05-26, 22:55
Medlem
DimeWorshipers avatar
Börja träna ben din jävla slappröv. Om du nu redan tränar det, träna det hårdare, så att varje gång du sätter dig ned så frågar folk dig hur det gick med prostataundersökningen. Då vet du att du har tränat bra och så glömmer du inte att skriva det.
Citera
2008-05-26, 22:58
Medlem
Magrutor är väll typ 80& lågt kroppsfett och 20% träning. Deffa som ett CP och du skall se att d dyker upp!
Citera
2008-05-26, 23:04
Medlem
Dreass avatar
Det där schemat var ju så kasst så jag nästan blir mörkrädd. Kör varje muskelgrupp 1-2 ggr i veckan istället, glöm för fan inte benen! Lägg upp ett lite mer seriöst schema och börja köra tunga ben och rygg övningar. Såklart måste även magen tränas hårt. Att köra Weighted crunches i en Cabelcross rekommenderar jag.

Bättre schema, tyngre övningar och en deff inom en snar framtid.

+1 på det Axon sa också förresten

edit: Skaffa dig lite kunskap genom att läsa på Kolozzeum och stickysarna som finns här.
Senast redigerad av Dreas 2008-05-26 kl. 23:08.
Citera
2008-05-26, 23:20
Medlem
Bluewavess avatar
Sit-ups är de mest värdelösa du kan köra om du få grymma magmuskler. Egentligen e de inte magmusklerna som är de svåra att få utan som du säger att få bort fettet från magen. Använd lösa vikter om du nu ändå tänker köra situps.
Citera
2008-05-26, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewaves
Sit-ups är de mest värdelösa du kan köra om du få grymma magmuskler. Egentligen e de inte magmusklerna som är de svåra att få utan som du säger att få bort fettet från magen. Använd lösa vikter om du nu ändå tänker köra situps.

Weighted sit-ups ÄGER! Men vanliga sit-ups suger, ja
Citera
2008-05-27, 00:04
Medlem
Maxen-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Weighted sit-ups ÄGER! Men vanliga sit-ups suger, ja
Apropå det...

Jag brukar variera mellan tunga vikter (för att bygga på rutorna) och lätta vikter (för att bränna så de syns)
Är det att rekommendera? Känns som det borde ha gett mer resultat vid det här laget, eller så får jag helt enkelt fortsätta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in